[Windows 7] Live Messenger traag, niet alle berichten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09 13:41
Hallo luitjes,

Mijn probleem bestaat uit twee dingen. Ik denk dat misschien de ene voortkomt uit de andere, dus laat ik gewoon bij het begin beginnen.

Nadat ik Windows 7 Ultimate (legaal) geïnstalleerd zette ik daar ook Windows Live Messenger op. Deze draaide goed en alles ging soepel. Omdat ik wat probleempjes had met Virtuele machines installeerde ik op een dag mijn pc opnieuw. Nadat ik er toen weer Live Messenger op zette, was alles opeens traag. Als ik bijvoorbeeld op een contactpersoon dubbelklik om een gesprek te openen, dan hangt Live Messenger voor een paar seconden. Hetzelfde geldt voor het bijvoorbeeld mijn status verander naar afwezig of mijn persoonlijk bericht aanpas. Dit is natuurlijk heel irritant, en vooral heel vreemd omdat ik dat eerst niet had.

Het tweede wat mij opviel (en anderen na een poosje ook) is dat ik soms helemaal geen reacties terugkreeg op dingen die ik zei. Als ik er dan naar vroeg, dan bleek dat ze wel allerlei dingen gezegd hadden, maar ik die dus niet ontving. Andersom (dus hun ontvingen mijn berichten niet) kwam heel weinig voor.

Natuurlijk gezocht naar oplossing maar kwam niet echt veel bijzonders tegen. Deze wel, maar daar werd ik ook niet erg veel wijzer van:
http://www.msgforum.nl/p-soms-niet-ontvangen-van-berichten

Omdat ik dit toch wel heel erg irritant vond, dacht ik: het komt vast door de herinstall dat er iets fout is gegaan, dus laat ik maar nog een keer doen. Dus dat heb ik gister gedaan, maar hij doet het dus nog steeds niet goed.. :'(

Ik denk dus misschien dat het aan puntje 2 ligt van de link die ik hierboven gaf, maar heb geen idee waar ik dan iets moet aanpassen. Verder heb ik niets gevonden over het probleem dat chatvensters traag opstarten. Puntje 1 van die link is het zoiezo niet omdat verder mijn verbinding wel altijd snel en stabiel gaat. Puntje 3 is ook uitgeschakeld, omdat ik direct na de herinstall Microsoft Security Essentials heb geïnstalleerd, en toen direct Live Messenger, maar toen was het probleem er dus al. Foutje 4 lijkt me erg onwaarschijnlijk, omdat ik bij mijn vorige installatie de Messenger ook al diverse keren opnieuw heb geinstalleerd, maar het probleeem bleef.

Hopelijk heeft iemand hier een oplossing voor!

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:48
Heb je wel de meest recente versie gedownload van http://download.live.com? Je geeft aan dat je verder geen software hebt geinstalleerd, maar ehh...Windows is wel legaal (aannames doe ik niet aan...dus ik vraag het toch even :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
Ja, precies gedownload van dezelfde link.. ;)

Ja, en het is ook nog een volledige legale.. ;)
Windows 7 Ultimate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel gig ram geheugen heb je?
had ook bij vriend van me geinstallerd.. en met 1gig red je het niet..
en met 2 gig prima..3 gig helemaal top..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
4GB geheugen DDR3.

Dat zou dus ook geen probleem moeten zijn.
Zal vanmiddag even screenshots plaatsen van de Firewall instellingen