WD HDD kan niet geformatteerd worden naar een NTFS-indeling

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kris_dg
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-04-2024
Hallo,

Ik heb gistermiddag een WD Elements Desktop 1TB binnengekregen. Deze HDD heeft oorspronkelijk NTFS als bestandsindeling maar ik wilde hem verdelen in 2 partities, dus ik moest er wat mee rommelen. Ik heb Partition Magic gebruikt voor het wijzigen maar om de een of andere manier is dit niet goed gegaan. Partition Magic crashte en het proces moest beëindigd worden. Na deze handeling was de HDD onbruikbaar geworden en Windows XP gaf aan dat de partitie geformatteerd moest worden.
Helaas het was niet mogelijk om de schijf te formatteren in een NTFS-indeling (Unable to format the disk), ik heb het zowel via de snelle manier als via de normale manier geprobeerd maar het mocht niet werken. Andere OS-en gaven dezelfde foutmelding.

Het is echter wel mogelijk de schijf als een exFAT-indeling te formatteren, maar aangezien exFAT voor Flashdisks is bedoeld, is de lees/schrijf snelheid zeer laag. 200 GB verwijderen duurt een half uur, en bestanden schrijven gaat met 12 MB/s.

Mijn vraag is dan ook: heeft iemand een idee hoe ik NTFS erop kan krijgen, en weet iemand misschien wat de oorzaak is dat het niet lukt.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelzwarts
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-10-2024
Via disk manager zou ik eerst een nieuwe paritie structuur aanmaken, hiervoor heb je partition magic helemaal niet nodig. Deze kun je vinden onder computer management. Daarna kun je hem weer formatteren

Windows Veteran turned Apple Addict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:21

Umbrah

The Incredible MapMan

Dat klinkt niet helemaal vertrouwt, overweeg eens om de WD tool over die disk heen te halen (misschien genereert hij wel gelijk een RMA nummer voor je), in die WD-tool is het ook mogelijk om een low format uit te voeren. Dat moet geheid alle schade van partition magic ongedaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kris_dg
Op de website van WD (http://support.wdc.com/pr...d.asp?groupid=304&lang=en) zie ik wel een Format tool staan, maar deze is voor FAT32, en 1TB op een FAT32-indeling lijkt me niet echt handig :)

[ Voor 60% gewijzigd door kris_dg op 13-02-2010 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:21

Umbrah

The Incredible MapMan

Bij mijn weten kon de WD Diagnostics tool ook lowformats uit voeren. Low format = geen FS. Wikipedia. Het heet ook wel 'zero fill'.

[ Voor 8% gewijzigd door Umbrah op 13-02-2010 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kris_dg
kris_dg schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 17:35:
Op de website van WD (http://support.wdc.com/pr...d.asp?groupid=304&lang=en) zie ik wel een Format tool staan, maar deze is voor FAT32, en 1TB op een FAT32-indeling lijkt me niet echt handig :)
Ik heb het toch maar geprobeerd, maar het programma geeft deze foutmelding bij het proces: "Error: drive size is too small or not supported (WD10EADS-11M2B1)." Lijkt me toch dat er iets niet goed gaat in de schijf zelf. Ik ga even zoeken naar dat Low Format tooltje.

[ Voor 10% gewijzigd door kris_dg op 13-02-2010 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Als een schijf niet meer geformatteerd wil worden is er vaak wel meer aan de hand. Kun je hem niet uit de behuizing halen? Let dan wel op garantie die dan vervalt.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kris_dg
CodeCaster schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 17:46:
Als een schijf niet meer geformatteerd wil worden is er vaak wel meer aan de hand. Kun je hem niet uit de behuizing halen? Let dan wel op garantie die dan vervalt.
Ik haal hem er liever niet uit, nu kan ik hem namelijk misschien nog terugsturen. Maar het vreemde is dat de schijf het nog wel gewoon doet, maar dan in een exFAT-indeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Probeer het tooltje hdat2 eens http://www.hdat2.com/
Ik had een wd eacs 1tb waarbij tijdens het formatteren de stroom was uitgevallen en de partitie als 31 mb werd aangegeven.Met het tooltje kun je de optie SET MAX ADDRESS kiezen die de partitiegrootte herstelt.(en nog veel meer)
Let wel goed op, want hiermee kun je ook je schijf volledig vern*ken ;)

[ Voor 16% gewijzigd door blobber op 13-02-2010 17:56 ]

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kris_dg
Umbrah schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 17:37:
Bij mijn weten kon de WD Diagnostics tool ook lowformats uit voeren. Low format = geen FS. Wikipedia. Het heet ook wel 'zero fill'.
Ik ben nu bezig met de Extended Test van het WD tooltje, dit gaat ong. 8 uur duren :'( Dus over 8 uur weer een update :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kris_dg
Gelukkig, hij doet het weer. Ik heb de Quick test gebruikt van de Data Lifeguard Diagnostic tool waarna de schijf unallocated was. Toen heb ik via de Disk Management van Windows Vista de schijf geëxtend en nu doet hij het weer. Bedankt voor jullie hulp! :)
Pagina: 1