Bestandsdeling alleen voor bepaald draadloos netwerk.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey!
Ik kan hier geen goed antwoord op vinden maar weet iemand of het mogelijk is om de bestandsdeling van een mac alleen binnen een geselecteerd netwerk aan te zetten. Dus op het draadloos netwerk thuis aan maar zodra je met een ander netwerk verbind gaat het uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom maak je niet 2 verschillende subnetten? Dan is de locatie alleen beschikbaar vanaf het subnet waar het zich op bevind. (mooist zou zijn via router met meerdere vlan optie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Verwijderd schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 17:08:
Waarom maak je niet 2 verschillende subnetten? Dan is de locatie alleen beschikbaar vanaf het subnet waar het zich op bevind. (mooist zou zijn via router met meerdere vlan optie)
Tja, wat is een 'geselecteerd netwerk' en hoe voorkom je dat het subnet gewoon word veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:46
Ik weet niet hoeveel je in Mac OS aan locaties kunt hangen (meer dan alleen netwerk instellingen?).

Wie weet kun je hier ook de gedeelde mappen mee regelen, des noods met een script ofzo.
if wlan = bla
then share aan

Update:
Ik heb even voor je getest, met een locatie gaan inderdaad alleen de netwerkinstellingen mee. Jammer, want dit zou een hele mooie oplossing zijn...

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Dit misschien iets?