home audio ps3/digitenne kabels in de muur

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

hoe ga ik deze meuk allemaal netjes en goed aansluiten.

Specs:

Samsung home theatre 5.1 htz222
samsung lcd le32a330
topfield digitenne
playstation 3

foto's

http://www.mijnalbum.nl/Foto-UFOMYUM7.jpg
wat er nu al in de muur zit 2x scart 1 x mini hdmi
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-6WWETIBD.jpg
foto voor het tekenen
http://www.mijnalbum.nl/Foto-KBUQ3N7S.jpg
zit positie :9~ (zonder home cinema

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2010 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 17:26
In jouw geval zullen alle kabels op je tv uit moeten komen en dan 1x optisch naar je 5.1 set.
Hoe je elk apparaat specifiek moet aansluiten...: kijk eens in de handleiding van het apparaat zelf.
Heb je aansluitingen te weinig op je tv dan moet je eens naar een "echte" A/V receiver kijken.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Mocht de tv een optische uitgang hebben kan alles inderdaad via de tv lopen qua geluid. Is dan wel te hopen dat de TV audio als Dolby Digital en DTS door stuurt, want anders zit je te kijken met 2.0 geluid. Zonde aangezien de PS3 sowieso deze codecs door kan voeren.

Andere manier is dus om de PS3 met de optische kabel te verbinden met de Samsung Home Cinema Set. Dan ben je wel verzekerd van 5.1 geluid over de set. Nadeel is alleen dat je dan weer moet gaan werken met andere kabels als analoge RCA om de andere apparaten aan te sluiten.

Maar verder sluit ik me aan bij Klaasbram: in de manual van elk apparaat staat hoe je deze aan kan en moet sluiten voor de beste weergave. Maak een schema met daarin de mogelijkheden en dan zie je vanzelf welke kabels je nodig hebt. Maar denk dat je wel wat kabels mist die nu al in de muur zitten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kabels kunnen er nog allemaal uit en in he :) maar hoe zit het met dat de hdmi als in en out put werkt ? dat ik digitenne met optische naar home cinema en van home cinema hdmi naar tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

HDMI als in- en output (dus dat je geen S/PDIF meer nodig hebt vanaf de tv naar een home cinema set) komt pas vanaf HDMI 1.4. Dus dan moet je kabel HDMI 1.4 zijn maar ook beide apparaten die je dan op die manier aan wilt sluiten. Dus nu moet je nog even met een optische kabel werken.

Ik weet niet precies wat de home cinema doet met HDMI maar proberen kan altijd. Ik kan hier geen afbeeldingen zien (k*t werk), dus had niet gezien dat de set ook beschikt over HDMI in en uit. Zal thuis nog eens kijken hoe het allemaal zou kunen qua aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo, bedankt voor de reacties :)

alles is aan gesloten zoals ik het wil :)

maar nu heb ik nog een vraag en vondt het een beetje nutteloos om er een nieuw topic voor open te maken.

Kan ik via mijn Home cinema digitenne upscale naar mijn hd tv ?

:D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Lees de manual eens door en kijk daar of de home cinema set doet aan upscalen. Al is upscalen wel overrated aangezien je tv het ook al doet: als de tv het niet zou doen zou je immers nooit een gevuld beeld krijgen. Dit omdat de tv een resolutie heeft van 1368 x 768 (720p dan wel 1080i) en SD materiaal over het algemeen zo'n 576i is (of 480p).

Pagina: 1