Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-08 19:41
Gisteren heb ik een nieuwe SSD-schijf en een extra harde schijf in mijn computer gebouwd.

Nu heb ik 3x 1 TB intern en 80 GB SSD. Gisteren heb ik op de SSD windows geïnstalleerd en dat verliep voorspoedig. Paar softwareinstallaties gedaan met reboot.

Vanochtend wilde ik mijn computer aanzetten en kreeg ik de melding: "reboot and select a proper boot device".

Nu heb ik al een aantal dingen ondernomen..

Bootsequence bekeken. Staat goed
Alle overige hardware (SATA dvd-spelers) en 1 TB-schijven losgekoppeld
Bios-update
Kabeltjes uit de SSD en er weer in.

Niets bracht uitkomst. De SSD wordt in de bios herkent en een windowsinstallatie is vanmiddag wederom op de SSD gelukt.

Wat doe ik fout :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-09 18:07
kan je misschien een schermpje oproepen bij het opstarten waarmee je de bootschijf kan selecteren?
ik denk eigenlijk dat je bootsequence nog steeds niet goed is. vaak staat er in de lijst met apparaten voor de bootsequence alleen "harddrive/disk" dus niet elke schijf apart, je moet de volgorde van de harde schijven zelf ook nog aanpassen. (misschien in een apart scherm?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
oddish2211 schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 16:29:
kan je misschien een schermpje oproepen bij het opstarten waarmee je de bootschijf kan selecteren?
ik denk eigenlijk dat je bootsequence nog steeds niet goed is. vaak staat er in de lijst met apparaten voor de bootsequence alleen "harddrive/disk" dus niet elke schijf apart, je moet de volgorde van de harde schijven zelf ook nog aanpassen. (misschien in een apart scherm?)
Je bedoelt het bootscherm bij opstarten. Ja, deze is op te roepen via F8. Dan selecteer ik de intel SSD en dan geeft hij die melding alsnog :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij is dat ctrl+i voor de raid controller bijv
ik denk dat ie zoiets bedoeld.

F8 is 1 van de opties maar er moet er nog 1 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-09 18:07
ik neem aan dat je windows 7 hebt geinstalleerd, kun je met je windows dvd een opstartreparatie uitvoeren?
en als je weer in windows komt, kan je dan een bad sector test uitvoeren want het zou ook kunnen zijn dat je disk een beetje veel bad sectors heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:41

painkill

Pain(k)(ill)

Dit krijg ik meestal, of eigenlijk altijd als er iets mis is met de HDD/SSD waar windows op staat.
In bijna alle gevallen heb ik gewoon domweg de Sata kabel er niet ingedaan of staat inderdaad de boot volgorde verkeerd, of op de verkeerde harde schijf ingesteld.

Als dat allemaal klopt dan is je windows installatie corrupt en moet je inderdaad met de windows dvd aan de gang, deze heeft wel een repair functie.

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreestyleFrl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:10
Niet per ongeluk USB stick aangesloten waarvan je pc wil opstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
FreestyleFrl schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 16:42:
Niet per ongeluk USB stick aangesloten waarvan je pc wil opstarten?
Alle aangesloten hardware is usb. Alleen is dit alleen mijn toetsenbord en muis (G9+G15).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BootVluchteling schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 16:19:

(...)
Bootsequence bekeken. Staat goed
(....)
De SSD wordt in de bios herkent en een windowsinstallatie is vanmiddag wederom op de SSD gelukt.
(....)
Aan tomvdburg

Als windows geïnstalleerd wordt vanaf de dvd staat de dvd-schrijver waarschijnlijk als eerste in de opstartvolgorde genoemd. Dus is het de vraag of de opstartvolgorde gewijzigd is na de installatie van het besturingsprogramma. Wat staat er in het bios-scherm bij opstartvolgorde en bootsequence voor de installatie en na de verandering van de opstartvolgorde na de installatie?
Is de ssd aangesloten op de eerste Sata-poort?
Misschien helpt het om de ssd aan te sluiten met een ander sata-kabeltje en een ander voedingskabeltje.
Wat voor melding komt er als Windows op een gewone harde schijf geïnstalleerd wordt zonder dat de ssd aangesloten is? Start de computer wel gewoon op van de harde schijf?
Is de dvd uit de dvd-schrijver gehaald voor het opstarten van de computer?
Mogelijke acties zijn ook om de bios-instellingen op de standaardwaarden terug te zetten en om de bios-instellingen naar de fabrieksinstellingen terug te zetten door het kleine ronde platte batterijcelletje 20 minuten uit het moederbord te halen.
Zijn er voor de zekerheid back-ups gemaakt van de eventuele bestanden op de harde schijven op een harde schijf, die niet aangesloten wordt in de computer totdat het besturingsprogramma goed draait of op een externe harde schijf?
Misschien is het nodig om Windows nog een keer te installeren.
Staat de ssd in het bios-scherm aangesloten als Ide-schijf of als Sata-schijf?
Welke versie van Windows wordt geïnstalleerd?
Mijn advies voor de aanpak van dit probleem is dus om zoveel mogelijk verschillende dingen 1 voor 1 te proberen en om na elke actie te kijken of Windows al opstart.

Groetjes van Gol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
Verwijderd schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 17:09:
[...]

Aan tomvdburg

Als windows geïnstalleerd wordt vanaf de dvd staat de dvd-schrijver waarschijnlijk als eerste in de opstartvolgorde genoemd. Dus is het de vraag of de opstartvolgorde gewijzigd is na de installatie van het besturingsprogramma. Wat staat er in het bios-scherm bij opstartvolgorde en bootsequence voor de installatie en na de verandering van de opstartvolgorde na de installatie?
Is de ssd aangesloten op de eerste Sata-poort?
Misschien helpt het om de ssd aan te sluiten met een ander sata-kabeltje en een ander voedingskabeltje.
Wat voor melding komt er als Windows op een gewone harde schijf geïnstalleerd wordt zonder dat de ssd aangesloten is? Start de computer wel gewoon op van de harde schijf?
Is de dvd uit de dvd-schrijver gehaald voor het opstarten van de computer?
Mogelijke acties zijn ook om de bios-instellingen op de standaardwaarden terug te zetten en om de bios-instellingen naar de fabrieksinstellingen terug te zetten door het kleine ronde platte batterijcelletje 20 minuten uit het moederbord te halen.
Zijn er voor de zekerheid back-ups gemaakt van de eventuele bestanden op de harde schijven op een harde schijf, die niet aangesloten wordt in de computer totdat het besturingsprogramma goed draait of op een externe harde schijf?
Misschien is het nodig om Windows nog een keer te installeren.
Staat de ssd in het bios-scherm aangesloten als Ide-schijf of als Sata-schijf?
Welke versie van Windows wordt geïnstalleerd?
Mijn advies voor de aanpak van dit probleem is dus om zoveel mogelijk verschillende dingen 1 voor 1 te proberen en om na elke actie te kijken of Windows al opstart.

Groetjes van Gol
Wow, wat een tekst :D

Uh, Op de SSD is win 7 64 bit geïnstalleerd. Gisteren heeft deze setup ook zonder problemen gefunctioneerd.
De SSD is aangesloten op de 1e poort van mijn moederbord. (SATA -1 idd). Ik heb de SSD op poort 2 aangesloten met hetzelfde kabeltje maar zonder soelaas. Ik zal zo even een andere SATA-kabel proberen.
Er zit naast mijn SSD-schijf ook een 1 TB-schijf in de computer met Win 7. Deze wordt niet gepakt door de computer als ik de SSD niet aansluit. De melding is hetzelfde.
Ik heb vandaag al Windows 7 opnieuw geïnstalleerd maar zonder succes. Problemen blijven zich voordoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
Alle opties nagelopen..

Niets schijnt te helpen :{

Andere stroomkabel -> geen effect
Alle varianten van mijn SATA-aansluiting (AHCI, raid, IDE) allemaal geen effect.
Er zitten geen dvd's in de drives.

Ik snap er echt geen sluit meer van. Heb heel het bios doorlopen en kan nergens iets vinden wat de oplossing hoort te geven..

Het meest rare is ook dat de SSD gisteren wel werkte. Het lijkt wel of mn halve computer ineens gestorven is ofzo :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
Oplossing gevonden..

Uiteindelijk is mijn zwager de held geweest..

Probleem: de bootdisk bleek anders te zijn dan dat ik dacht. De bootpartitie stond op een of andere manier niet op de SSD maar op een van de andere harde schijven.

Verkeerde partities stonden actief en de SSD niet. Nu dus even windows opnieuw installeren met alleen de SSD aangesloten. Dan moet alles netjes werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daikiri
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-01 11:15
ik kaap even dit topic, want ik heb precies dit probleem.

n na een power cycle werkt alles wel weer, maar dan naar x aantal dagen wil hij niet meer van mijj n ssd booten.

Nu heb ik per ongeluk tijdens het installeren van mijn nieuwe systeem ook de hdd er in gelaten bij het installeren van windows 7 op de ssd.

Dus er is een System Reserved" Partition die op de hd staat er niet op de ssd.

Ik denk dat hij hierdoor soms niet meer wil booten.

Nu is mijn vraag hoe kan ik windows 7 opnieuw installeren zonder alle info van al mijn install kwijt te zijn, registry games, htpc software etc ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
1. Kaap geen topic maar maak je eigen aan

2. google op: system reserved partition

klik op de tweede link en je ziet dit

How to Remove the Windows 7 "System Reserved" Partition

Problem:

Windows 7 setup created a System Reserved partition and installed the booting files on it. As a result, booting directly from the Windows 7 partition is not possible.

Cause:

During the installation of Windows 7, a previously created primary NTFS partition was not specified as the destination. Windows 7 Setup created the 100MB System Reserved partition containing the booting files and a second partition containing Windows 7.

Solution:

Copy the Windows 7 booting files to the Windows 7 partition, apply the necessary BCD file corrections, and (optionally) remove the System Reserved partition.

(het typen van dit bericht was meer werk dan het opzoeken van je oplossing, cheers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daikiri
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-01 11:15
bedankt..,

al heb ik wel gezoch, en kreeg ik berichen over opnieuw installeren en alle opies die daar bj kwamen kijken. Dus was er niet zeker van of er een manier was die goed werkte bij ssd's om de bestanden voor het systeem e bearen/ terug te zetten, zonder dat er setings die niet goed zouden zijn voor de nieuwe instal mee zouden gaan.

Maar als dit ook werk, super. Ga het proberen,..
Pagina: 1