Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upham85
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-07-2024
Hallo,
ik heb een oude Asus A7V266 rev 1.06 moederbord Bios rev. 1013 Beta met een AthlonXP 1800+ Thoroughbred, Model 8.
Dit zou moeten werken, maar als ik de pc aanzet gaan alleen de ventilatoren draaien en verder niks.

Heeft iemand enig idee wat het probleem precies is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door. Er kan van alles misgaan, met zo bijzonder weinig info als je nu geeft kunnen we er echter weinig zinnigs over zeggen. Dus test de onderdelen en achterhaal waar de fout vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:54
Ik zou eens controleren of je geen lekkende of bolle condensatoren op het moederbord hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upham85
Terw_Dan schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 16:13:
Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door. Er kan van alles misgaan, met zo bijzonder weinig info als je nu geeft kunnen we er echter weinig zinnigs over zeggen. Dus test de onderdelen en achterhaal waar de fout vandaan komt.
sorry, maar ik weet niet precies welke info er nodig is,
maar ik heb Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doorgenomen maar geen antwoord gevonden.

Als ik een Athlon Thunderbird 1Ghz erin stop start het systeem gewoon op en heb ik geen problemen, dus ligt het waarschijnlijk aan de 1800+ of een instelling op het moederbord.
ik heb het moederbord op jumperfree mode ingesteld.
kwiebus schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 16:15:
Ik zou eens controleren of je geen lekkende of bolle condensatoren op het moederbord hebt.
Het moederbord heeft geen bolle/lekkende condesatoren en er is verder ook niks doorgebrand/kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

Best kans dat er een heel klein hoekje uit de core van de cpu is waardoor hij nogelijk niet meer werkt.
Dit was in die tijd een veel voorkomend probleem bij mensen die hun koeler op de verkeerde manier bevestigen.

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upham85
Speedy-J schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 19:22:
Best kans dat er een heel klein hoekje uit de core van de cpu is waardoor hij nogelijk niet meer werkt.
Dit was in die tijd een veel voorkomend probleem bij mensen die hun koeler op de verkeerde manier bevestigen.
Er is inderdaad een klein hoekje af, dus waarschijnlijk zal de koeler een keer verkeerd om zijn bevestigd.

iedereen bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klunssmurf
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Xp 1800+ heeft een fsb van 133 Mhz, de thunderbird 100 MHz?
Misschien dat het geheugen opeens op 133 Mhz gaat draaien als je die 1800+ er in zet en dat niet aan kan?

Heb genoeg processoren in het verleden gehad waar een hoekje vanaf was die gewoon wel draaiden

[ Voor 22% gewijzigd door Klunssmurf op 13-02-2010 20:09 ]

https://www.youtube.com/@Klunssmurf-zc3yd/featured

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Hey, dat bord ken ik. Je hebt een revisie die volgens mij nieuw genoeg zou zijn, maar zoek dat ook zeker even op of dat echt zo is, die info is zowel op de website van Asus als op andere websites die zich bezig hebben gehouden met het tweaken van dat apparaat te vinden. Ik weet dat Palomino's op dit bord kunnen werken, Thoroughbreds echter niet geheel zeker, maar het zou volgens mij kunnen.
Is je BIOS uptodate? Dat is namelijk stap één.
Verder zou ik niet enkel de jumperfree gebruiken maar ook eens kijken of je met handmatig jumperen de boel goed kunt krijgen. Probeer ook de 100MHz FSB frequentie als fallback.
Weet je zeker dat je 1800+ wel goed is? Test in een ander moederbord als je kunt.

Mocht je nog een werkende Palomino zoeken, hier liggen een 1500+ en 1600+. Mail of DM in dat geval

[ Voor 7% gewijzigd door Ultraman op 13-02-2010 21:32 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 20:07
Dat er een hoekje van je Athlon af is hoeft nog niet meteen te betekenen dat hij niets meer doet.

Ik heb hier verschillende "gechipte'' athlons nog werkend, sommigen zelfs met 4 hoeken eraf :X Die dingen zijn ook zo zwakjes, zeker in combinatie met de meest ideote koelers van toendertijd waarbij je met tangen / schroevedraaiers etc de koelers erop moest rammen.

Ik zou eerst even de basic dingen doornemen, bios reset, cpu even remounten. Gebruik iets teveel koelpasta zodat je zeker weet dat hij de koeler raakt. Het kan ook zijn dat je mobo zo dood als een pier is.

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klunssmurf
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Las in de cpu support list dat ie tot 1900+ palomino ondersteund.
Vrees dus dat ie t'bred niet pakt, wat je evt. nog kan proberen is om er een XP-TMC tussen zetten, is een socket converter zodat je modernere cpu's (t'bred, barton) in een ouder moedrbord kan draaien.

Hier de info en ook te koop:XP-TMC

https://www.youtube.com/@Klunssmurf-zc3yd/featured

Pagina: 1