Ik heb een groot probleem, mijn PC freezed random
Dit gebeurt nu sinds ongeveer 1 - 1,5 jaar. In het begin vond ik het geen probleem, maar nu begin ik er wel beu van te worden. een vriend van me heeft de pc zelf in elkaar gezet.
De freezes komen random zoals ik al zei, soms zit er 3 dagen tussen, maar soms al als ik het icoontje met windows starten zie.
Bij de freezes zit er maar 1 ding op. reboot
Ik heb honderden dingen geprobeert maar niks helpt.
een aantal dingen die ik heb geprobeert / getest:
- Temperaturen gemeten :
CPU cores idle = 25 - 30 graden
CPU cores in-game = 30 - 32
Videokaart Idle = 50 - 55 graden
Videokaart In-game = 60 - 65 graden
Fan Speed = 23 %
- Van Vista naar windows 7 64 bit( Gewoon legaal ) gegaan, niks geholpen.
- Niks overgeclocked
- Furmark gedraait, geen problemen gevonden
- OCCT CPU-stress gedraait, geen problemen gevonden
- GPU-stress gedaan, ook geen problemen gevonden.
- de nieuwste drivers geinstalleerd
Ook ben ik achter 2 dingen gekomen; als mijn PC vastloopt komt het hele huis zonder internet te zitten voor 30 seconden & als ik meer vraag van internet ( zoals online gamen ) gaat het meestal fout.
Zeker als ik "Company of Heroes: Tales of Valor" is het al gauw raak. Bij "Call of Duty 6" gebeurt het ook maar minder snel.
Ik heb een Sitecom router + wireless adapter. Sinds een paar weken heb ik een nieuwe router + adapters ( ook van Sitecom ) maar er gebeurt nog steeds hetzelfde bij de vastlopers.
N.a.v. al dit gebeuren heb ik alle netwerken in huis van "Home Network " naar "Public Network". Nog steeds niks geholpen.
Ik weet niet of het kan maar een vriend zei : Die adapter kan je pc laten vastlopen. Dat ding zit aangesloten op je moederbord en kan je moederbord dus laten flippen. Dan geeft het moederbord waarschijnlijk een verkeerd signaal waardoor de adapter rare signalen uit gaat zenden waardoor de router denkt: wat is dit? en dat hij er dan mee kapt. ( weet niet of het kan, ik geef het even aan als suggestie
)
Mijn Specs:
- Intel Core 2 Quad Q8200 2.33GHz FSB1333 Box
- Sapphire Videokaart PCI-e Radeon HD4890 1GB DDR5 2xDVI/HDCP
- Corsair 2x2GB DDR3 SDRAM PC10666 CL9.0 XMS3
- Gigabyte GA-EP45T-UD3R iP45, SATA2 RAID, GLAN
- Cooler Master Processor Koeler Hyper Z600 AMD & Intel
- Cooler Master Voeding Realpower 620W Modular
Help please?
Dit gebeurt nu sinds ongeveer 1 - 1,5 jaar. In het begin vond ik het geen probleem, maar nu begin ik er wel beu van te worden. een vriend van me heeft de pc zelf in elkaar gezet.
De freezes komen random zoals ik al zei, soms zit er 3 dagen tussen, maar soms al als ik het icoontje met windows starten zie.
Bij de freezes zit er maar 1 ding op. reboot
Ik heb honderden dingen geprobeert maar niks helpt.
een aantal dingen die ik heb geprobeert / getest:
- Temperaturen gemeten :
CPU cores idle = 25 - 30 graden
CPU cores in-game = 30 - 32
Videokaart Idle = 50 - 55 graden
Videokaart In-game = 60 - 65 graden
Fan Speed = 23 %
- Van Vista naar windows 7 64 bit( Gewoon legaal ) gegaan, niks geholpen.
- Niks overgeclocked
- Furmark gedraait, geen problemen gevonden
- OCCT CPU-stress gedraait, geen problemen gevonden
- GPU-stress gedaan, ook geen problemen gevonden.
- de nieuwste drivers geinstalleerd
Ook ben ik achter 2 dingen gekomen; als mijn PC vastloopt komt het hele huis zonder internet te zitten voor 30 seconden & als ik meer vraag van internet ( zoals online gamen ) gaat het meestal fout.
Zeker als ik "Company of Heroes: Tales of Valor" is het al gauw raak. Bij "Call of Duty 6" gebeurt het ook maar minder snel.
Ik heb een Sitecom router + wireless adapter. Sinds een paar weken heb ik een nieuwe router + adapters ( ook van Sitecom ) maar er gebeurt nog steeds hetzelfde bij de vastlopers.
N.a.v. al dit gebeuren heb ik alle netwerken in huis van "Home Network " naar "Public Network". Nog steeds niks geholpen.
Ik weet niet of het kan maar een vriend zei : Die adapter kan je pc laten vastlopen. Dat ding zit aangesloten op je moederbord en kan je moederbord dus laten flippen. Dan geeft het moederbord waarschijnlijk een verkeerd signaal waardoor de adapter rare signalen uit gaat zenden waardoor de router denkt: wat is dit? en dat hij er dan mee kapt. ( weet niet of het kan, ik geef het even aan als suggestie
Mijn Specs:
- Intel Core 2 Quad Q8200 2.33GHz FSB1333 Box
- Sapphire Videokaart PCI-e Radeon HD4890 1GB DDR5 2xDVI/HDCP
- Corsair 2x2GB DDR3 SDRAM PC10666 CL9.0 XMS3
- Gigabyte GA-EP45T-UD3R iP45, SATA2 RAID, GLAN
- Cooler Master Processor Koeler Hyper Z600 AMD & Intel
- Cooler Master Voeding Realpower 620W Modular
Help please?