Problemen met Fritz!Box

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTWarrior
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
Sinds gisteren heb ik voor mijn XS4All verbinding een Fritz!Box.

Het probleem dat ik heb is met de LAN kabel van de tweede computer die op de box aangesloten moet worden.
Als ik momenteel in de overview kijk, staat daar 'LAN: connected (LAN 1)'.
Dit is de eerste computer.
De tweede computer zit momenteel op LAN 3 aangesloten en geeft +/- 1 minuut een connected state aan wanneer hij wordt opgestart. Daarna valt de verbinding weg en geeft hij aan dat de LAN kabel niet is aangesloten (wat wel zo is). Deze pc werkt op Windows Vista.

[ Voor 26% gewijzigd door XTWarrior op 13-02-2010 17:06 . Reden: 1 probleem is verholpen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 09:49
Kabel brak ? probeer eens een andere kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer de kabel van de eerste computer (die in poort 1 zit) in de andere PC zetten, en opstarten. Als dat werkt... dan is kabel kaput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online

Aganim

I have a cunning plan..

Probeer even de betreffende LAN poort op 'always enable' te zetten, om uit te sluiten dat de Fritzbox je poort uitschakelt als energiebesparende maatregel. (Wat niet zou moeten gebeuren als een kabel aangesloten is op een poort, maar je weet maar nooit.)

Start Menu->Energy Monitor->Energy Settings. (Of Settings->Advanced Settings->System->Energy Monitor->Energy Settings)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo Warior,
ik heb sinds afgelopen vrijdag ook een fritzbox gekregen van XS4all omdat mijn oude moden stuk bleek.
heb vrijdag avond de hele avond bezig geweest om verbinding te krijgen maar helaas elke keer 4a5 min.
verbinding en dan hup ging die box weer opnieuw opstarten. wat dan 6 min. duurde

heb gister dus maar eens gebeld met xs4all en een vriendelijk dame gaf toe dat er veel problemen zijn
met dit type fritzbox (7170). google maar eens op verbindings problemen fritzbox.

na vervolgens met deze dame alle instellingen te zijn doorgelopenen een reset naar fabr,instell. heefd zij besloten dat ik maandag weer een nieuwe box krijg.

dus om een lang verhaal kort te maken denk ik niet dat jij er ook veel aan aan doen ,ja xs4all bellen en je probleem melden.

groet jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online

Aganim

I have a cunning plan..

Wat me ook nog te binnen schiet, je hebt wel de nieuwste firmware erop gezet (58.04.78)? Dat scheelt wellicht ook nog weer. (Settings->Wizards->Update Firmware)
Pagina: 1