[Windows 7] Verlopen wachtwoord laat zich niet wijzigen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een toegangsprobleem op een Windows 7-pc met daarop één adminaccount, een poweruser- en useraccount:
  • Het adminwachtwoord is verlopen, maar laat zich bij wijzigingspoging niet opslaan;
  • Bij pogingen tot toegang van runas krijg ik steeds de melding dat het wachtwoord verlopen is;
  • Via mijn poweruseraccount krijg ik toegang geweigerd-meldingen bij toegang tot admintools;
  • UAC staat op optie 3, en laat zich slechts wijzigen bij ingeven van adminwachtwoord - en vervolgens krijg ik de wachtwoord verlopen melding;
  • Als poweruser heb ik alleen leestoegang tot register, waardoor dit niet te tweaken valt;
  • Voor terugstellen van de tijd heeft de poweruseraccount onvoldoende rechten;
  • De safemode geeft hetzelfde verhaal;
  • Er is nog slechts 20 MB op de C:\ over.
Hoe kan ik nu een extra adminaccount aanmaken (waardoor ik wel password kan wijzigen)
Of hoe valt het GPO/passwordpolicy anderszins te wijzigen, waardoor ik weer kan inloggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Is het daadwerkelijk jou laptop, en waarom slaat die het admin account niet op? wat krijg je als je het admin wachtwoord opgeeft bij de repair functie?
Zo ver ik weet kan een poweruser ook dingen deleten, anders kan die altijd ownership nemen.

Omdat je over policy's praat, is het een domainaccount (de Administrator)?

Tevens zou ik even kijken of deze policy aanstaat: Interactive logon: Require Domain Controller authentication to unlock

[ Voor 29% gewijzigd door LuckY op 13-02-2010 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je de policies al bekeken? Vaak (niet altijd) is dit een issue met een password dat niet aan de eisen voldoet, qua aantal karakters, of typen karakters oid. Probeer als eerste dus een het admin account te veranderen in een password van in ieder geval meer dan 10 karakter, voor de zekerheid, met minimaal 1 hoofdletter, nummer en speciaal karakter erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 12:30
Even belangrijk om te weten, werken geen van alle admin tools?
Ik weet wel een manier om dit te fixen, maar dat gaat een beetje tegen de forum policy in...
Als je wil kan ik je wel een pm sturen met instructies, maar daarvoor moet je wel over een aantal dingen beschikken, een installatie dvd en enige dos kennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@LuckyY: Het is mijn eigen desktop-pc, in een LAN maar niet in een netwerk opgenomen (dus een local admin). Het standaard Administratoraccount staat gedisabled.
@LuckyY/Collie: policies bekijken/Interactive logon: Ik kom uberhaupt niet in gpedit, vanwege onvoldoende rechten. Ik kan dus niets zien of wijzigen.
@Collie: complexiteitsvereisten: mijn password heeft 9 characters, waarvan 3 verschillende (A / a / 1).
@LuckyY: Kun je me vertellen hoe ik als poweruser zaken kan deleten; of waarover ik take ownership kan doen om mijn adminaccount weer te laten functioneren?

De repairfunctie heb ik nog niet geprobeerd. Eerst wil ik minder ingrijpende oplossingen proberen/afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tools als controluserpasswords en controluserpasswords2, regedit en cmd vereisen voor wijzigingen een geldig adminpassword, gpedit kom ik uberhaupt niet in. Rest heb ik nog niet geprobeerd.

PM is van harte welkom. Ik ben een advanced Windows-user. Ik heb de installatie dvd in een iso staan en andere partitie. Het is een genuine Windowsversie.

Ik heb in feite mezelf buitengesloten. Te goed dichtgetimmerd :) :'(
Okki5 schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 15:41:
Even belangrijk om te weten, werken geen van alle admin tools?
Ik weet wel een manier om dit te fixen, maar dat gaat een beetje tegen de forum policy in...
Als je wil kan ik je wel een pm sturen met instructies, maar daarvoor moet je wel over een aantal dingen beschikken, een installatie dvd en enige dos kennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:35
Dit soort vragen zijn toegestaan zolang het standaard kan of dat men fysiek toegang heeft tot de hardware. Gaat het om remote toegang verwerven staan we het niet toe.

@okki5: Als iets in een forum volgens het beleid niet mag. Dan is het niet de bedoeling dat je het via een DM gaat doen ;)

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=33464223,noline]
@Collie: complexiteitsvereisten: mijn password heeft 9 characters, waarvan 3 verschillende (A / a / 1).
En als je daar een speciaal karakter aan toevoegt, een @ of ! ofzo?
Gewoon even om uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
ga eens kijken naar ntpasswd :) of download even Cain en abel :).

Met de poweruser dacht ik dan kan je wat space vrijmaken door niet nuttige dingen te deleten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het betreft geen remotetoegang en geenszins ongeoorloofd handelen. Wel gaat het feitelijk om het hacken van eigen pc. Ik neem aan dat GoT wat dit betreft kan instemmen met een common sense beleid. Ten slotte is de core business tweaken.
Als jullie andere opties hebben verneem ik dit natuurlijk graag!
iisschots schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 15:56:
Dit soort vragen zijn toegestaan zolang het standaard kan of dat men fysiek toegang heeft tot de hardware. Gaat het om remote toegang verwerven staan we het niet toe.

@okki5: Als iets in een forum volgens het beleid niet mag. Dan is het niet de bedoeling dat je het via een DM gaat doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
Ah ok ijsschots bedankt voor de toelichting, daar zal ik mij dan ook aan houden.

Ik denk niet dat ntpasswd gaat werken, het gaat immers om een verlopen password.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Deleten heb ik reeds gedaan/ Werkt C&A ook op Windows 7 vraag ik me af?
Dit soort tools staan hier ook, maar wil toevlucht pas nemen als twee na laatste optie. Laatsten zijn repair of reinstall :(
LuckyY schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 15:57:
ga eens kijken naar ntpasswd :) of download even Cain en abel :).

Met de poweruser dacht ik dan kan je wat space vrijmaken door niet nuttige dingen te deleten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de tijd toch eens kon terugdraaien... (maar dan de Windows tijd, waardoor 'ie denkt dat password nog niet expired is)
Okki5 schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 16:05:
Ah ok ijsschots bedankt voor de toelichting, daar zal ik mij dan ook aan houden.

Ik denk niet dat ntpasswd gaat werken, het gaat immers om een verlopen password.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit ga ik nu proberen.
Verwijderd schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 15:57:
[...]

En als je daar een speciaal karakter aan toevoegt, een @ of ! ofzo?
Gewoon even om uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 16:07:
Als ik de tijd toch eens kon terugdraaien... (maar dan de Windows tijd, waardoor 'ie denkt dat password nog niet expired is)

[...]
Je kan system restore proberen :) maar weet niet of die dat meepakt :)
robindv schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 16:10:
[...]

Neemt windows de tijd niet over uit de bios, die je wel kunt terugdraaien?
Maar de reg key is al omgezet dat hij zijn password moet changen bij de next logon :) dus verschuiven helpt als het goed is niet :), tevens moet je dan aan de hardware clock zitten, en je netwerk eruit halen als die naat een NTP server wilt verbinden.

[ Voor 41% gewijzigd door LuckY op 13-02-2010 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robindv
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-08 20:40
Verwijderd schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 16:07:

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Exacte foutmelding bij poging tot wijziging wachtwoord is:

Kan geen configuratiegegevens bij de domeincontroller lezen omdat de computer niet beschikbaar is of omdat de toegang is geweigerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ga ik nu ook proberen
robindv schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 16:10:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 16:14:
Exacte foutmelding bij poging tot wijziging wachtwoord is:

Kan geen configuratiegegevens bij de domeincontroller lezen omdat de computer niet beschikbaar is of omdat de toegang is geweigerd.

[...]
gebruik je Edit knop eens Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/edit.gif dan hoef je niet meerdere berichten achter elkaar te zetten :) dus dan kan je een reactie plaatsen nadat iemand anders gereageerd heeft :)

En kijk eens bij je My computer --> propperty's --> advanced systempropperty's --> tabblad computer name, weet je zeker dat die niet in een Domein zit, anders gaat windows nooit contact zoeken met een domain controller.

[ Voor 15% gewijzigd door LuckY op 13-02-2010 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Opgelost!
  • Via BIOS de klok één dag teruggezet...
  • Meteen maar even een schaduwadminaccount aangemaakt.
  • Via secpol de wachtwoordduur verlengd.
Bij poging tot wijzigen wachtwoord blijft echter deze melding terugkomen:

Waarschijnlijk omdat er geen schijfruimte meer is op de C:\. Deze loopt sinds een week onverklaarbaar vol, terwijl systemrestore geheel uit staat en tempdirs en prefetch leeg zijn. Maar dat is een ander topic.
Ik ga nu eerst wat apps deinstalleren en wachtwoord opnieuw proberen te wijzigen.

Thnkx alvast voor het snelle meedenken!

====================================================================================
@LuckyY: ik zit in een werkgroep, en niet in een domein (die melding kan ik idd ook niet plaatsen);
@Collie: een special character toevoegen werkte niet.
:( Leuk bij poging tot deinstalleren: Unable to create a tempfile (...) Error 112: Onvoldoende schijfruimte beschikbaar.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2010 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik deze files veilig wissen? Is 500MB.
C:\Windows\winsxs\Backup

Hiervoor even een nieuw topic aangemaakt

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2010 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
Heel mooi:D ben blij dat het je op die manier gelukt is;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ook, ja. Pjiieuw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:35
Het is hier geen chatbox, houd het AUB ontopic.

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Pagina: 1