Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb twee camera's elk met een CompactFlash (CF)-geheugen kaart. Bewust hiervoor gekozen ivm uitwisselbaarheid van de CF's. En persoonlijke voorkeur vanwege het prettige formaat van de CF.
De laptops die ik in het verleden gebruikt heb waren voorzien van een PC-card. Hiermee kon ik de CF's uitlezen.

Ik wil nu een nieuwe laptop aanschaffen, maar bij alle nieuwe modellen ontbreekt de PC-card.
Weet iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja, waarom niet gewoon een externe lezer gebruiken? Waarom is dat een bezwaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DOV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:33

DOV

Zoiets als dit:

Afbeeldingslocatie: http://infocityonline.com/ebayimage/pcmcia_cf_cardreader.jpg

mooi intern opgelost ? wel ben je dan je PCMCIA slot kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DOV schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 14:54:
Zoiets als dit:

[afbeelding]

mooi intern opgelost ? wel ben je dan je PCMCIA slot kwijt.
Dank je.
Ja, inderdaad zo deed ik het altijd. Mooie oplossing. Maar in de nieuwe laptops zit dus geen PCMCIA (PC-card) meer in. Dat is mijn probleem. En daar zocht ik een oplossing voor. Maar wellicht is de optie van een extern kaartlezer wel de enige oplossing.

Dank aan beiden voor jullie reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
N.m.

[ Voor 97% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 13-02-2010 15:29 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Veel moderne laptops hebben helaas geen PCMCIA-slot meer.
Wellicht is een USB cardreader (formaat USB-stick) een eenvoudige oplossing? Nadeel is wel dat het uitsteekt.

Zwaar offtopic: waarom weet ik dat PCMCIA staat voor Personal Computer Memory Card International Association?! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DOV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:33

DOV

Dan zal er waarschijnlijk wel een ExpressCard reader inzitten toch ?

Afbeeldingslocatie: http://www.virtuavia.eu/shop/images/detailed_images/expresscardpcie2cf_600.jpg

Misschien pas zoiets ook nog wel maar dat weet ik niet zeker ?

[ Voor 53% gewijzigd door DOV op 13-02-2010 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:35

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik denk dat dit zelfs nog wel goedkoper is: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.2708

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:21

Umbrah

The Incredible MapMan

De PC-Card interface (ook bekend als PCMCIA-Card), gebaseerd op PCI (en dat is het, effectief een 32-bit 33MHz of bus die zelfs bus mastering ondersteunt!), is dood. Muerte. Killed to death! Tegenwoordig hebben we de op PCI-E gebaseerde ExpressCard, en die vind je nog wel terug. Echter ook die is aan het verdwijnen in faveure van USB (2/3) en Firewire (en zelfs die zie je steeds minder). Hoewel CompactFlash nog wel even blijkt, zie je ook daar een schuiving naar SD gebeuren, langzaam maar zeker. En die slots zitten wel op alle laptops, eigenlijk.

Expresscard is te vinden, maar tegenwoordig steeds meer alleen op de wat zakelijkere laptops, Lenovo Thinkpad, Dell Latitude, etcetera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Umbrah schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 16:41:
De PC-Card interface (ook bekend als PCMCIA-Card), gebaseerd op PCI (en dat is het, effectief een 32-bit 33MHz of bus die zelfs bus mastering ondersteunt!), is dood. Muerte. Killed to death! Tegenwoordig hebben we de op PCI-E gebaseerde ExpressCard, en die vind je nog wel terug. Echter ook die is aan het verdwijnen in faveure van USB (2/3) en Firewire (en zelfs die zie je steeds minder). Hoewel CompactFlash nog wel even blijkt, zie je ook daar een schuiving naar SD gebeuren, langzaam maar zeker. En die slots zitten wel op alle laptops, eigenlijk.

Expresscard is te vinden, maar tegenwoordig steeds meer alleen op de wat zakelijkere laptops, Lenovo Thinkpad, Dell Latitude, etcetera.
Het onderste gedeelte niet gelezen, hier heeft hij idd wat aan.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2010 17:33 . Reden: typo ]

Pagina: 1