Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaytje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-07 13:00
Hey,

Ik heb gister mijn nieuwe pc in elkaar gezet, alleen hij wil niet werken.
Zo gauw ik hem aanzet, start hij even op, alle ventilatoren beginnen te draaien, de ledjes beginnen te branden.
Om vervolgens na ongeveer een seconde weer helemaal stil te vallen.
2 seconden later begint hij uit zichzelf weer opnieuw, om het hele proces maar weer te herhalen.

Onderdelen die ik heb gebruikt zijn:

Gigabyte P55 UD3
i5-750 intel processor
2x2GB GEIL geheugen
Club3D HD5770 videokaart

Verder had ik eerst ook nog een dvd-writer en een samsung harde schijf eraan hangen, maar die heb ik allebei al even losgekoppeld
om er zeker van te zijn dat daar het probleem niet zit.

Enig idee wat ik fout heb gedaan, of wat het probleem kan zijn?
Ik heb helaas geen reserve onderdelen om nog andere dingen zelf te proberen, en ben zelf bang dat 1 van de onderdelen niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Welkom op GoT

Heb je dit; Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al gelezen?

[ Voor 3% gewijzigd door Guardian Angel op 13-02-2010 14:41 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skevdude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-08 09:10
Neem even de Hangen & Opstartproblem troubleshooter door, wij hebben ook geen glazen bol ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaytje
Had die inderdaad al doorgenomen, enige wat ik niet kon doen waren bios instelling (obv, sinds ik daar nog niet kom), en onderdelen vervangen (aangezien ik geen reserveonderdelen heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Klinkt als voeding probleem.

Test die eens met een andere?

Of helemaal kaal opstarten (Alleen mobo+proc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:54
Misschien domme opmerking, maar toch; zitten alle voedingskabels goed op het moederbord? Vaak moet je zowel de grote ATX connector als een kleine 12V connector aansluiten. Die kleine connector (4 pootjes) kun je vrij makkelijk vergeten en dan start de boel vaak niet op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroGG
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-11-2021
Even opnieuw in elkaar zetten. Je hebt vast een kabel ergens niet goed aangedrukt.

Opnieuw geinstalleerd of hdd over gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

Swaytje schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 14:47:
Had die inderdaad al doorgenomen, enige wat ik niet kon doen waren bios instelling (obv, sinds ik daar nog niet kom), en onderdelen vervangen (aangezien ik geen reserveonderdelen heb).
Oke, je hebt hem door genomen :)
Super.. en wat was de uitkomst?

Je hebt neem ik het moederbord helemaal kaal (zonder cpu, geheugen, schijven) getest?
En deed het moederbord nu wel wat (piepen)? Heb je gecontroleerd of je de afstandbusjes goed hebt geplaatst?
Die moet je namelijk gebruiken, maar je moet ze er niet allemaal in steken.

Er staat daar namelijk een hele waslijst met dingen die je kan doen.. en je wilt beweren dat je die helemaal hebt doorgelopen (behalve dan andere onderdelen testen, en bios instellingen)?

[ Voor 41% gewijzigd door job op 13-02-2010 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaytje
Zal straks even helemaal kaal proberen inderdaad.
Heb helaas ook geen andere voeding hier, dus dat testen gaat niet lukken.
In die troubleshooter kon ik niks vinden wat het probleem kon zijn.
Beiden aansluitingen op het moederbord (van de voeding that is) zijn aangesloten.

Het rare vind ik dat die uit zichzelf steeds blijft opstarten voor 1 seconde, en dat maar door blijft gaan.
Als de voeding kapot is, zou hij dat niet gewoon helemaal moeten weigeren?

Edit: Obv is helemaal alles gedaan een beetje veel gezegd, maar ik heb wel de belangrijke punten gedaan iig.
De afstandsbusjes staan goed, voor elk gaatje (op 1tje na, daar was het gaatje in m'n kast te klein) zit een afstandsbusje in.
Het geluidje op m'n moederbord krijg ik alleen niet voor elkaar hoe ik dat moet testen, tips?

[ Voor 26% gewijzigd door Swaytje op 13-02-2010 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Je moederbord kan je aansluiten op de speaker van de kast. (zie handleiding moederbord).
Het moederbord geeft 1 piepje als de post succesvol is.
Mist er een onderdeel, of is er onderdeel stuk (of niet goed aangesloten) dan geeft deze een specifieke piepcode af (kort, lang lang bijvoorbeeld). adv de piepcode kan je zien welk onderdeel weigert mee te werken.

Heb je je moederbord helemaal kaal met alleen aangesloten de voeding en speaker dan zou het ding zeker moeten piepen. Doet die dat niet.. dan is of je voeding of je moederbord kapot.

[ Voor 20% gewijzigd door job op 13-02-2010 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaytje
Ty, ga ik gelijk even proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaytje
Heb net even een hele kale start gedaan, alleen moederbord en voeding, cpu/geheugen/graka etc allemaal verwijderd.
Hetzelfde probleem doet zich voor. Aan het piepje geven lijkt hij niet eens toe te komen.
Het is echt slechts een halve seconde oid dat de ventilator van de voeding even draait en de phase leds gaan branden, en dan stopt het.

Nog even vraagje, als ik de voeding loshaal, en deze aansluit op stroom en aanzet.. Zou de ventilator dan gewoon moeten draaien en zou die het gewoon moeten doen?
Of moet hij daarvoor ergens op aangesloten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroGG
Dat de fan het doet zegt niks over je voeding.

Probeer er ergens een te lenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaytje
Heb met andere voeding geprobeerd, doet precies hetzelfde.
Blijkbaar toch m'n mobo die kapot is, helaasch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroGG
Ik denk dat ook.

Succes in de winkel :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Swaytje schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 15:48:
Nog even vraagje, als ik de voeding loshaal, en deze aansluit op stroom en aanzet.. Zou de ventilator dan gewoon moeten draaien en zou die het gewoon moeten doen?
Of moet hij daarvoor ergens op aangesloten zijn?
Een voeding kan je inschakelen door op de atx stekker (die brede stekker) dmv een paperclip een zwarte ader met de groene ader te verbinden. Daarmee kan je dan testen of je voeding het doet (door er een fan aan te sluiten). Doe dit met zo weinig belasting niet te lang!!

Maar hiermee haal je niet alle defecte voedingen eruit.. sommigen geven alsnog een beetje stroom af, maar te weinig om een hele pc op te starten.

Wat jij beschrijft.. kan inderdaad de voeding zijn, maar ook het moederbord.
Als je zoals je zegt een andere voeding niet helpt is het inderdaad je moederbord.
Pagina: 1