Audio cd klinkt als data cd!

Pagina: 1
Acties:

• Cyberjunkie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-12-2024
Ik heb sinds gisteren Nero 5 geinstalleerd op mijn pc, omdat easy cd creator iedere keer kuren vertoonde. Cd's branden lukte totaal niet. De cd's die ik doorgaans gebruikte waren op, dus ik heb ook nieuwe gekocht, ander merk dan doorgaans: Imation 80 min. (behoorlijk doorzichtige cd's zijn dat!)
Nu heb ik 1 audio cd gebrand waarbij ik wave bestandjes op de harde schijf als bron gebruikte. Ik heb de Nero wizard voor audio cd's gebruikt. Na het probleemloze branden, klinkt de audio cd, die ook als audio herkend wordt, toch als een data cd: veel geknetter en gekraak. Er is geen muziek in herkenbaar.
Ik heb dus geen idee of het nou aan de brander (philips dingetje, 2x2x6), Nero of aan de cd's ligt. Maar veel experimenteren wilde ik nog even niet, om niet te veel cd's de vernieling in te jagen.

Iemand suggesties? :?
Bemoedigingen dan misschien? ;)

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Klippy

Still Game

Disc-At-Once aanzetten.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Cyberjunkie
Op woensdag 07 maart 2001 17:26 schreef LiquidSilver het volgende:
Disc-At-Once aanzetten.
ik denk dat die aanstond, maar ik zal het nog even nakijken. Het brander lampje bleef in elk geval wel continue branden.

Verwijderd

Jitter correction!
Staat misschien niet aan, is volgens mij niet iets wat je in de wizard aan of uit kan zetten.

Als je op de normale manier een cd brand kun je bij 1 van de tabs dat soort audio dingen instellen.

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-05 20:48
heb je gekozen voor iso of voor music cd????
als ik namelijk music cd kies dan maakt ie van m'n mp3's gewoon muziek files, maar als ik iso kies maakt ie gewoon mp3's

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 23:24
Jitter correction moet je aanzetten bij het rippen, niet bij het brnaden dus dat lijkt me onzin.

Ik denk eerlijk gezegd dat je brander gewoon dood is. Het is al een oud dingetje en het is niet alsof ze een oneindig leven hebben (in tegendeel zelfs.. een vriend van mij is al aan zijn 4e toe en de vorige 3 zijn allemaal stuk.. 1 Philips en 2 Masushita's).

Kan je nu een hele fijne Plextor 16x kopen :9

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

• Cyberjunkie
Op woensdag 07 maart 2001 17:54 schreef VlasBaard het volgende:
Ik denk eerlijk gezegd dat je brander gewoon dood is. Het is al een oud dingetje en het is niet alsof ze een oneindig leven hebben
Vast niet, na slechts 40 cd's! Ik ben een "gelegenheidsbrander". Ik heb nu net m'n vierde doosje cd's aangebroken!

• VlasBaard
Waar heb je dan in vredesnaam nog een 2-speed vandaan gehaald ?!?!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Aan je CD's zal het niet liggen denk ik: heb al minimaal onderd Imations verbrand, de enige coasters waren een paar buffer underruns. Al is er natuurlijk altijd een lansje dat jouw brander nou net deze schijfjes niet lekker vindt...

Zoef

• Cyberjunkie
Op woensdag 07 maart 2001 23:31 schreef VlasBaard het volgende:
Waar heb je dan in vredesnaam nog een 2-speed vandaan gehaald ?!?!
Die waren 3 of 4 jaar terug heel algemeen...

Verwijderd

Ik heb ook een probleem met mijn 3610. Eerst deed hij het prima (ik vind het trouwens een fijne brander als hij het doet en op 2 speed na) [topic=139855]

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:35

Tacoos

i am i

Lukt post nou?

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:35

Tacoos

i am i

Probeer het eerst op een andere (merk) stereo. Mijn Pioneer van 8 jaar oud lust wel graag That's (= :r), maar geen TDK Silver (zou erg :9 moeten zijn ).
Als dat nix wordt, dan toch maar een ander merk cdr proberen. Koop er eerst eentje, en als die werkt....*D
Deze doen het misschien beter als zonnebril 8-):9

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

• VlasBaard
Als het een Philips CD2000 of CD2600 op een HP 4020i of 6020i is, kijk eens op http://www.geocities.com/SiliconValley/Hills/3342/cdr.htm , die typen willen het na een tijdje nogal eens niet meer doen.

Verwijderd

Wav van je harde schijf is een andere format dan wat er op een audio cd moet. *D

• Cyberjunkie
Hèhè, gelukkig is er met m'n brander niks aan de hand... in m'n andere computer doet ie het grandioos! Jammer dat ik er eerst zo'n 10 cd's aan heb verknald...

Maar ik vind het wel raar! Hoe kan zoiets nou?
Pagina: 1