Toon posts:

LAN party organiseren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
beste,

ik ben van plan om bij ons in het jeugdhuis een kleine LAN te organiseren (10-14 man).
Nu ben ik zelf al naar een aantal LAN's geweest en heb ik hier al wat over gelezen, maar zit ik toch nog met enkele praktische vragen.

*moet ik gewoon alle pc's op de switch aansluiten, die op zijn beurt aangesloten is op de server?
*is een DHCP echt nodig voor zo'n kleine LAN?
*kan in meerdere games op 1 server hosten? bv? CSS op de zelfde server als UT en COD4?
*we hebben geen internet in het jeugdhuis, is het dan praktisch haalbaar om een LAN te organiseren? (bv, niemand kan een vergeten patch downloaden, of vlug een error opzoeken..)

greetz,
Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Voor dat laatste heeft er echt wel iemand mobiel internet, en hangt ie even zijn mobieltje eraan als modem. Patch kun je er niet echt mee binnen halen of je moet heel veel geduld hebben maar error / google gaat prima.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mendel129
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:13

mendel129

Radioactivator

Verwijderd schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 13:27:
*moet ik gewoon alle pc's op de switch aansluiten, die op zijn beurt aangesloten is op de server?
ja
ja
*kan in meerdere games op 1 server hosten? bv? CSS op de zelfde server als UT en COD4?
ja
*we hebben geen internet in het jeugdhuis, is het dan praktisch haalbaar om een LAN te organiseren? (bv, niemand kan een vergeten patch downloaden, of vlug een error opzoeken..)
Internet is altijd leuk... Maar essentieel... Gewoon zien dat iedereen dezelfde versies heeft (gewoon zelf thuis alle patches op voorhand downloaden ;) )

Bringer of heat, food and silence!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Laatst online: 22:22
moet ik gewoon alle pc's op de switch aansluiten, die op zijn beurt aangesloten is op de server?
Ja je sluit alles gewoon op 1 (of meerdere) switch aan
is een DHCP echt nodig voor zo'n kleine LAN?
Nee, op de LAN Party waar ik vaak aan meedeed (op school, met zo'n 55 man) hadden we gewoon vaste IP's. Wel zo handig als iemand een server ofzo aanmaakt, dan weet je gelijk op welk IP je moet connecten
kan in meerdere games op 1 server hosten? bv? CSS op de zelfde server als UT en COD4?
Ja kan prima, als je server snel genoeg is. Wel opletten dat spellen niet op dezelfde poort draaien.
we hebben geen internet in het jeugdhuis, is het dan praktisch haalbaar om een LAN te organiseren? (bv, niemand kan een vergeten patch downloaden, of vlug een error opzoeken..)
Als je de patches vooraf download, en op de server zet, zodat iedereen ze daar vanaf kan halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok! tnx! ik ga dan straks eens proberen om zo'n server op te zetten!
Ik kan misschien ook eens vragen aan de buren of we even op hun wireless mogen.

greetz,
Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:26

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

beste,

ik ben van plan om bij ons in het jeugdhuis een kleine LAN te organiseren (10-14 man).
Nu ben ik zelf al naar een aantal LAN's geweest en heb ik hier al wat over gelezen, maar zit ik toch nog met enkele praktische vragen.

greetz,
Jeroen
Switch is wel nodig ja, net als hier boven wordt gezegd vaste IP's instellen.
DHCP (router is wel handiger en makkelijker, aansluiten op de switch en DHCP doet de rest)

Een server kan meerderen games draaien alleen moet je wel kijken naar de capaciteit van de server, een singel core server met 1GB is niet aan te raden om meerderen game servers te draaien, ik heb een public server gehad (afterlifegaming) met een COD2 server 64 spelers en COD4 met 64 spelers op een XEON 2.4 Dualcore 2GB geheugen dat ging goed server zaten altijd vol.

Geen internet is gewoon zorgen dat iedereen alles voor elkaar heeft, zorg er voor dat iemand alle patches heeft voor een game en deel dit gewoon in het netwerk.

[ Voor 16% gewijzigd door 42dpi op 13-02-2010 13:41 ]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-09 09:53
Spreek van te voren af wat je gaat spelen. Of probeer in ieder geval van de spellen die je wilt gaan spelen dingen klaar te hebben..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:45

g0tanks

Moderator CSA
Wat je ook kan doen is alle patches van de games die jullie van plan zijn om te spelen al vast te downloaden en daarna te sharen op een server.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Laatst online: 22:22
En van tevoren af te spreken op welke versie (patch) van de game jullie gaan spelen, met welke mods, maps e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

NeoMe schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 13:29:
Voor dat laatste heeft er echt wel iemand mobiel internet, en hangt ie even zijn mobieltje eraan als modem. Patch kun je er niet echt mee binnen halen of je moet heel veel geduld hebben maar error / google gaat prima.
Heb jij wel eens ooit een COD2/4/5/ patch binnen gehaald met mobiel internet? van cod heb je ze van 500MB of meer, ben je net klaar met downloaden ligt iedereen al voor pampers op z'n lucht bedtje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

:D Voor pampus bedoel je mischien? :P

Anyway, DHCP server is niet een absolute benodigdheid, maar 't maakt je leven wel makkelijker. Gewoon inprikken en gaan.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Tomino schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 13:37:
Spreek van te voren af wat je gaat spelen. Of probeer in ieder geval van de spellen die je wilt gaan spelen dingen klaar te hebben..!
Waarom?
Op de meeste lan's waar ik kom staan er hooguit wat competities vast (maar dat zal niet het geval zijn met slechts 14 man) en verder speel je gewoon waar mensen zin in hebben. Je ziet dan vanzelf wel wat je gaat spelen, dat is net zo leuk.

Gewoon zorgen dat je de patches voor de populairste games hebt en het is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

CyBeR schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 13:57:
[...]

:D Voor pampus bedoel je mischien? :P

Anyway, DHCP server is niet een absolute benodigdheid, maar 't maakt je leven wel makkelijker. Gewoon inprikken en gaan.
offtopic:
A-j Plat Könt Proatn, mö-j ’t nich loatn!

Hier zeggen we (meesten die ik ken) ''pampers'' in meervoud

Net als de meeste zeggen een router vergemakkelijkt alles, maar is niet essentieel.

[ Voor 9% gewijzigd door 42dpi op 13-02-2010 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Er is geen reden om geen DHCP server te gebruiken. Het argument dat je dan statische ip addressen hebt die niet veranderen is ook van toepassing met een DHCP lease. Deze wordt namelijk gewoon verlengt zolang je online blijft en gemiddeld genomen blijft een lease ook lang genoeg nog hangen zodat de dag erop je hetzelfde IP adres krijgt.

Wat doe je liever ? tientallen a4'tjes afprinten, helpdesk calls afhandelen of één dhcp server installeren. Probeer draadloos internet te regelen met de buren, vaak mag je voor een twintigje wel een paar dagjes lenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:55

D4NG3R

kiwi

:)

Alles wat je moet doen is je PC's op een switch of hub (in dit geval maakt snelheid niet echt veel uit aangezien het om enkele luttele KB's gaat.. niet honderden MB's) en 1 van de PC's host gewoon.

Als je meerdere spellen tegelijk wilt hosten moet je dit via console (text) doen want over het algemeen wil het niet als je 4 verschillende spellen in-game host :P

En dan gewoon in je spel een Lan server aanmaken ;) thats it.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Een hub?
Dat moet je dus echt niet doen, dan weet je zeker dat je bakken met collisions krijgt. Daarbij, juist op lanparties vliegen de TBs aan data op en neer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Terw_Dan schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 19:04:
Een hub?
Dat moet je dus echt niet doen, dan weet je zeker dat je bakken met collisions krijgt. Daarbij, juist op lanparties vliegen de TBs aan data op en neer
Oh kut niet aan collisions ged8 xD

En nee, er gaat hooguit 50mb per minuut erdoorheen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

D4NG3R NL schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 19:43:
[...]

Oh kut niet aan collisions ged8 xD

En nee, er gaat hooguit 50mb per minuut erdoorheen ;)
Dan kom jij toch op andere lanparties als waar ik kom. Mijn netwerkadapter zit vaak genoeg op de 90MB/s voor uren achter elkaar. En dat wil je niet over een hubje natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Terw_Dan schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 20:35:
[...]

Dan kom jij toch op andere lanparties als waar ik uitgang. Mijn netwerkadapter zit vaak genoeg op de 90MB/s voor uren achter elkaar. En dat wil je niet over een hubje natuurlijk.
Met 20 man op CS:S zit je net aan de 2Mb/s... op een 10Mb/s red je dit wel.. maar had niet aan collisions gedacht =/.

Een vriend van mij heeft er hier eentje van overgekocht voor 35 euro (normaal dok je voor deze dingen 200 euro)
http://www.cisco.com/en/U...es/ps628/ps627/index.html

24 10/100 switch, dat ding is echt ZO chill.. makkelijk in te stellen mocht dit nog nodig zijn (ken dr alles vanaf.. op deze switches leren we al die commando's op school ook ;))

[ Voor 34% gewijzigd door D4NG3R op 13-02-2010 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-09 20:21
De hoeveelheid data op zich valt valt mee, maar een hub moet je nu inmiddels wel opgestuurd hebben naar een willekeurig museum!

Wat ik meestal doe (ik heb ervaring met 5~15 man. a.s. zaterdag weer eentje :D) is dat ik een oude goedkope router pak en die gebruik als DHCP-server en afhankelijk van wat voor switch je kan regelen gewoon alles aan elkaar hangen. Je moet toch wel een dag van tevoren zorgen dat iedereen de juiste versie heeft, en alle patches downlad je van te voren en zet je in een gedeelde map. Als je ook non-tweakers als gast hebt, controleer dan ook of alles werkt. Het opzetten van het netwerk kost misschien een uurtje, maar het uitzetten van firewalls, en het veranderen van andermans illegale keys duurt al gauw een halve dag.

Ik heb zelfs op een avond voor een LAN een paar kilogram aan virussen verwijderd en op een andere PC nog eventjes Windows geherinstalleerd. Die dag was langer dan de LANdag zelf...
* Peetz0r verheugt zich nu al op a.s. vrijdagmiddagavond...
Pagina: 1