Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• scorpie
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 12:38
Het probleem: Spotlight indexed m'n Time Machine disk (usb connected), terwijl ik hem gewoon in de privacy settings heb toegevoegd van Spotlight (om indexing te voorkomen). Google heeft me niet echt op weg geholpen.. ik zie veel forummessages met dezelfde problemen, maar geen bruikbare antwoorden (of antwoorden die bij mij effect hebben). Ik heb in de root van de Time Machine partitie de .Spotlight-v100 dir ook weggehaald, ik heb de directe backup map in de Time Machine partitie toegevoegd aan de privacy entry-table van spotlight, maar niks helpt. Nu duurde m'n initial backup 2,5 dag voor +/- 160GB, en iedere incremental backup duurt nu gewoon iets van 8 uur ofzo, echt ridiculous.

Dus, heeft er iemand nog een idee? :)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• juulie19
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 11-12 11:16
Probeer dit eens:

-Haal je drive weg bij privacy.
-Unmount in disk utility je time machine HD en mount hem daarna weer
-Zet je Time Machine HD weer bij spotlight privacy

juulie19 wijzigde deze reactie 13-02-2010 14:37 (6%)

• scorpie
Ik kan hem nieteens unmounten nu via Disk Utility... Ik moest erg lang wachten tot Time Machine klaar was met z'n huidige backup, dus vandaar dat ik wat laat reageer. Maargoed, ik heb hem kunnen unmounten na een aantal pogingen.. Hij is trouwens Mac OS Extended (Journaled) formatted, dat zou goed moeten zijn toch?

Oh, ik kan de Time Machine partitie nu nieteens meer mounten :')
Ik ga hem eens laten verifyen, kijken wat daar uit komt rollen. Ik heb overigens ook een dashboard widget gedownload die de laatste Time Machine logs uitleest, en ik zie erg vaak staan:

Bulk setting Spotlight attributes failed.
of
Waiting for index to be ready (100)

Beide messages hebben me op Google wel resultaten opgeleverd, maar niet echt werkende oplossingen... En m'n laptop wordt echt retetraag met Time Machine en/of Spotlight indexing, dus ik word er een beetje niet goed van... Een backup hebben is leuk, maar als het op deze manier moet houd ik het wel bij handmatige backups om de maand ofzo.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati

• scorpie
*kick*
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
Starting standard backup
Backing up to: /Volumes/Time Machine/Backups.backupdb
Waiting for index to be ready (101)
No pre-backup thinning needed: 6.26 GB requested (including padding), 295.95 GB available
Copied 194 KB of 5.2 GB, 247 of 702 items
Copied 106.3 MB of 5.2 GB, 383 of 702 items
Copied 3.1 GB of 5.2 GB, 383 of 702 items
Error: (-8084) SrcErr:YES Copying /Users/scorpie/Library/Application Support/Adium 2.0/Users/Default/ByObjectPrefs.plist to (null)
Copied 5.0 GB of 5.2 GB, 911 of 911 items
Copied 5.1 GB of 5.2 GB, 2498 of 2498 items
Copied 5.2 GB of 5.2 GB, 5050 of 5050 items
Copied 5.2 GB of 5.2 GB, 6767 of 6767 items
Copied 7410 files (5.2 GB) from volume Macintosh HD.
No pre-backup thinning needed: 1.90 GB requested (including padding), 290.70 GB available
Copied 986.1 MB of 1.6 GB, 183 of 183 items
Copied 1.6 GB of 1.6 GB, 2262 of 2262 items

Dit heb ik uit de Time Machine Buddy dashboard widget gehaald die ze zelf overigens gewoon uit de Time Machine logs haalt. Afgezien van die ene error hoort dit toch niet?

Pagina: 1

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*