HD5850 vs 2x HD5750

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:07
Door de slechte leverbaarheid van de HD5850 sta ik nu voor de keuze, of wachten op levering of ik kan kiezen om een crossfire opstelling te nemen met 2 HD5750's.
Het moeilijke is dat ze volgens 3Dguru beide ongeveer hetzelfde presteren en ze even duur zijn. Heeft iemand een idee welke beter is(icm met een I7 860)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-09 13:40
Een probleem kan zijn dat de games die je speelt niet goed met crossfire overweg kunnen. Dit kun je wel uitzoeken door benchmarks te zoeken van die spellen die je speelt :)

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadett
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 16:01
Het voornaamste nadeel is dat je wanneer je CF setup tegen zijn limiet loopt je niet zomaar er een 2de kaart bij kan stoppen en dus beide kaarten moet vervangen. Daarintegen zou je dus met een HD5850 naderhand wel een kaart erbij kunnen stoppen om ook weer een performance boost te krijgen.

Ik zat ook met hetzelfde dilemma en heb geluk gehad dat er voor een normale prijs (230) een aantal HD5850 plotseling leverbaar werden bij 4Launch. Verder had ik toch niet gekozen voor de CF setup met een HD5750/5770 vanwege bovengenoemde punt. Je kan nooit meer verder uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
Ondersteunen die dingen dan geen tri-CF ? (omdat het moederbord dat ik heb dat wel ondersteund). Ik denk dat ik anders nu nog wel ff verder kijk of ze ergens leverbaar worden (binnen 2 weken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09:06
sjaakwortel schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 11:19:
Ondersteunen die dingen dan geen tri-CF ? (omdat het moederbord dat ik heb dat wel ondersteund). Ik denk dat ik anders nu nog wel ff verder kijk of ze ergens leverbaar worden (binnen 2 weken).
Waarschijnlijk wel, maar tri-CF heeft niet heel veel zin, en leid soms zelfs tot performance verlies. En dat de HD5850 binnen 2 weken goed leverbaar wordt voor een normale prijs lijkt me sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom niet 2 * 5770 is vaak net zo snel of zelfs sneller als een 5870 en hoogstens 3 tientjes duurder dan 2 * 5750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Neen, ze beschikken maar over één CrossFire Bridge connector ;) Dus alleen dual - CF zal dan mogelijk zijn ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Fid3lity op 13-02-2010 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
Blue-Tiger schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 11:27:
Neen, ze beschikken maar over een CrossFire Bridge connector ;)
Neehoor, er zijn nog gewoon HD5750/5770 die over 2 crossfire connectors beschikken. In ieder geval de V1 beschikt over 2 connectoren. De V2 moet je goed zoeken, maar ze zijn er nog wel dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

AlexV schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 11:29:
[...]

Neehoor, er zijn nog gewoon HD5750/5770 die over 2 crossfire connectors beschikken. In ieder geval de V1 beschikt over 2 connectoren. De V2 moet je goed zoeken, maar ze zijn er nog wel dacht ik.
Hmm... toch maar even nakijken dan ;)

Edit: je hebt gelijk. Welke waren het dan met maar een enkele CF poort? HD56xx serie of lager neem ik aan.

[ Voor 13% gewijzigd door Fid3lity op 13-02-2010 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
Blue-Tiger schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 11:29:
[...]

Hmm... toch maar even nakijken dan ;)
HD5750:
Afbeeldingslocatie: http://i00.twenga.com/computer/grafische-kaart/sapphire-radeon-hd-5750-p_550129vb.png
HD5770:
Afbeeldingslocatie: http://images.hardware.info/news/sapphire-hd5770-vapor-x2.jpg
Blue-Tiger schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 11:29:
Edit: je hebt gelijk. Welke waren het dan met maar een enkele CF poort? HD56xx serie of lager neem ik aan.
Er zijn ook HD57xx kaarten met maar 1 connector, vandaar dat ik ook zei dat je goed op moet letten. En de HD56xx serie en lager heeft inderdaad alleen maar 1 connector, en sommige hebben er zelfs geen.

[ Voor 36% gewijzigd door AlexV op 13-02-2010 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

AlexV schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 11:32:
[...]

HD5750:
[afbeelding]
HD5770:
[afbeelding]

[...]

Er zijn ook HD57xx kaarten met maar 1 connector, vandaar dat ik ook zei dat je goed op moet letten. En de HD56xx serie en lager heeft inderdaad alleen maar 1 connector, en sommige hebben er zelfs geen.
De low-profile kaartjes hebben ze sowieso niet, maar dat is ook logisch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
Ik heb nu toch de 2X 5770 genomen, geen zin om te wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
Op welke resolutie speel je eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
nu nog 1680*1050 op twee schermen. Maar dit word waarschijnlijk over een tijdje gewoon full HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
(overleden)
AlexV schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 11:32:
[...]

HD5750:
[afbeelding]
HD5770:
[afbeelding]

[...]

Dit is oud PCB. Goed opletten dus bij aankoop.

Alle 'nieuwe' PCBs voor midrange kaarten zullen slechts 1 connector hebben. De eerste generatie mainstream Evergreen kaarten had er nog twee, maar in de drivers is al een tijd lang ingesteld dat er slechts 1 nodig is bij bv Dual CrossFireX.

De huidige strategie van AMD wat betreft CrossFireX is de volgende:
- 5900 & 5800 Serie: Dual, Triple & Quad CFX
- 5700 Serie en lager: Dual CFX (soms zelfs softwarematig)

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
CJ schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 13:59:
[...]

Dit is oud PCB. Goed opletten dus bij aankoop.

Alle 'nieuwe' PCBs voor midrange kaarten zullen slechts 1 connector hebben. De eerste generatie mainstream Evergreen kaarten had er nog twee, maar in de drivers is al een tijd lang ingesteld dat er slechts 1 nodig is bij bv Dual CrossFireX.

De huidige strategie van AMD wat betreft CrossFireX is de volgende:
- 5900 & 5800 Serie: Dual, Triple & Quad CFX
- 5700 Serie en lager: Dual CFX (soms zelfs softwarematig)
Ja, klopt, vandaar dat ik zei dat je goed moest zoeken ;). En wat houd dat dan in, softwarematig CFX? Dat je geen bridge meer nodig hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Klopt. De budgetkaarten kunnen prima CrossFire doen door gebruik te maken van de PCIe bus ipv via een hardwarematige CFX bridge. Zo veel data wordt er namelijk bij deze kaarten niet verstuurd.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
CJ schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 14:28:
Klopt. De budgetkaarten kunnen prima CrossFire doen door gebruik te maken van de PCIe bus ipv via een hardwarematige CFX bridge. Zo veel data wordt er namelijk bij deze kaarten niet verstuurd.
Klinkt interessant. Hoeveel kan je er dan op die manier in CFX zetten? Meer dan 2 of is het maximum 2? En het is alleen mogelijk bij de HD56xx of lager? En niet de HD57xx?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
2 is het maximum.

Het is mogelijk bij alle kaarten, maar je hebt er niks aan bij de high end kaarten. Dan is de PCIe bus de bottleneck. Daarom is software CrossFireX alleen op de budget en mainstream kaarten geactiveerd in Catalyst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
nou, ik heb ze, 2 sapphire HD5770's. netjes ingeplugged in mijn totaal nieuwe systeem en GEEN beeld. niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:56

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Alle voedingskabels goed ingeplugged? Daarnaast heb je een beetje degelijke voeding en dan bedoel ik geen 1000 watter, maar meer een beetje degelijke merk.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
En als je alleen een enkele kaart erin doet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Laatst online: 11-09 21:30
Helemaal niks? lijkt me ook een beetje raar.., naja probeer met één kaart, dan de andere en als dat niet werkt? bellen?
Heb je de onboard wel losgekoppelt als je die überhaupt hebt aangesloten ;p? Die gaan namelijk voor dacht ik, standaard.(hangt van mobo/BIOS af).

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
het is eindelijk gelukt. de memory in andere slots gepropt en het werkt.
Ik moet wwaarschijnlijk terug met mijn moederbord, omdat ik het niet voormekaar krijg om mijn geheugen in dual channel te draaien.

De Kaarten werken ondertussen prima en ik ben zeer tevreden over de performance

[ Voor 174% gewijzigd door sjaakwortel op 09-06-2010 12:52 ]

Pagina: 1