Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:32

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Hi :w

Mijn camera, een Canon EOS 5D (Mk I) van iets meer dan een jaar oud heeft mij vandaag in de steek gelaten... ik zit op dit moment in de USA bij twee nationale parken, en was vanochtend begonnen met de zonsopgang in Arches NP vast te leggen. Net toen 't achter de rug was wilde ik nog een laatste foto maken(toen zat mijn EF16-35 erop) , maar ineens gaf de camera diafragma 00 aan. Even geprobeerd of de lens eraf halen en weer opnieuw erop doen hielp, maar helaas... ook bij mijn andere lenzen (EF24 en 70-200) die ik mee heb overal 00, dus het is echt de body die in de war is.

Als je een foto probeert te maken hoor je de spiegel opklappen en verschijnt er vervolgens 'error 01'. De spiegel klapt pas weer naar beneden als je de camera uitzet.

Terug in het hotel de volgende dingen geprobeerd (n.a.v. tips van de interwebs):
- batterijen opgeladen
- backup batterij een kwartier eruit gehad (naast de gewone batterijen, dus helemaal los van alle voeding)
Niks verbeterd, dus vandaag onderweg gegaan zonder camera (:( :(). Heb de 5D laten opwarmen in het hotel. 't Was vanochtend ongeveer -5 graden en droog.
Vanavond ook nog even pure alcohol en wattenstaafjes gehaald en de contacten gereinigd (die overigens niet vies waren) maar ook dat hielp niks.

Ben nu dus een beetje door mijn ideeën heen en baal enorm van dat mijn camera mij juist nu in de steek laat. Wellicht heeft iemand van jullie nog de verlossende tip?

[ Voor 6% gewijzigd door Korakal op 13-02-2010 04:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

De CR2016 batterij (zit onderin bij de aansluitingen voor de USB kabel etc, achter een klepje met een schroefje) er een tijdje uithalen. Of vervangen door een nieuw exemplaar.
Wellicht help dat.

Pagina 41 van deze PDF, voor het vinden van de batterij.

Edit: of bedoel jij deze al met de backup batterij?

[ Voor 7% gewijzigd door ajhaverkamp op 13-02-2010 08:49 ]

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:06

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

dat bedoelde hij al ben ik bang.
Het lijkt wel een communicatie probleem. Je camera kan een foto maken zonder lens eraan als goed is, doet hij dat wel? Dan heeft hij toch ergens problemen met contactjes naar lens toe.
Als dat ook niet lukt, een foto maken zonder lens er aan, dan weet ik ook geen oplossing meer.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
De CR2016 bedoelde ik inderdaad met backup-batterij. Dat heb ik dus inderdaad geprobeerd.

Zonder lens eraan maakt 't ding wel foto's. Uiteraard ook weergave van '00' in het display, maar dan hoort het ook :+ Zet ik er daarna een willekeurige lens aan, dan nog steeds 00 als diafragma, maar de spiegel slaat dan vast na het opengaan. Error 01 staat er dan...

't Is nu 5.30 's ochtends, dan maar met de Ixus naar de zonsopgang in Canyonlands :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Controleer even of alle contacten er nog zitten en niet toevallig ingedrukt zitten.

Indien ze wél doorgedrukt zijn, dan kun je volgens mij nog bij het contactpunt komen door de 2 schroefjes iets los te draaien, maar pas wel op, want de pennetjes zijn geveerd, en een eigenschap van veertjes zijn, dat ze er ngo wel eens vandoor willen gaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Alle contacten zitten goed, niet ingedrukt. Er is helemaal niks geks aan te zien.

Als ik terug ben in NL dan moet 'ie maar naar de repair. Net iets meer dan een jaar oud, helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-09 15:32

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Hoeveel sluiterbewegingen? En als je CPS-lid bent kun je er lokaal misschien met spoed naar laten kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Zo'n 20.000, bijzonder weinig om stuk te gaan :P

Helaas ben ik geen CPS lid, maar al zou ik dat zijn, hier 'lokaal' (in de wijde omgeving) zijn alleen maar motels, restaurants en farms... Oh en een drugstore :D

Het moet helaas maar wachten tot ik in NL ben. Eeuwig zonde, maar niks aan te doen.
Pagina: 1