Macbook concurrent?

Pagina: 1
Acties:
  • 533 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-09 07:49
Ik ben druk zoekende naar een notebook. Qua specs/prijs verhouding vind ik de meeste niet echt interessant. De Macbook (white) vind ik wel interessant. Ik wil namelijk een notebook waar zowat alles op en aan zit. Meeste zijn de specs wel goed, maar hebben dan bijvoorbeeld geen dvd drive, of een waardeloze webcam, etc..

Nu is mijn oog al een paar keer gevallen op de HP ProBook. Heb deze wat dieper onderzocht en ben van mening dat deze het meest in de buurt komt (voor mij in ieder geval) van de Macbook.

De HP ProBook 4510s VQ541EA heeft misschien zelfs nog wel meer dan Apple.

Macbook heeft geen lightscribe, voor zover ik weet. De harde schijf is kleiner (Apple 250GB - HP 320GB)
De ProBook heeft een anti-glans LED scherm, cardreader, meer intern geheugen en ik meen gezien te hebben op notebookcheck dat zelfs de videokaart beter was. En alsof dit nog niet genoeg is, hij is ook nog eens €250 goedkoper. Qua processor en accuduur komen ze grotendeels overeen. Moet er wel even bij zeggen dat de HP een 15,6" is en de Macbook natuurlijk een 13,3". Maar goed, dit maakt voor mij niet uit.

Het is niet zo dat ik nu de Macbook ga afkraken, integendeel, maar wat ik niet begrijp is waarom er over dit type ProBook geen enkele review te vinden is. Enkel maar wat specs, en bijna ook geen afbeeldingen.

Hopelijk maakt dit topic wat los en zijn er wat mensen met dit type ProBook die hun ervaringen willen delen..

[ Voor 4% gewijzigd door Blueflame_Core op 13-02-2010 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Er zijn geen reviews, omdat je moeilijk over elke laptop die uitkomt een review kunt gaan schrijven. Dus blijven sommige onbeschouwd :)

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3LLoW
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 15:49
Qua specs is iedere laptop van pak hem beet 650 euro beter dan de macbook :)

Geen flauwekulletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Ja daar heb je een punt :). Maar deze is toch zeker wel interessant om even aan te kaarten, toch? Ze hebben het meestal maar over één soort ProBook, terwijl deze imo beter mee komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Y3LLoW schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 00:30:
Qua specs is iedere laptop van pak hem beet 650 euro beter dan de macbook :)
Ben ik niet met je eens. Meeste kennen veel gemissen, waar de macbook toch aardig compleet is. Bij de meesten is het óf óf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Blueflame_Core schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 00:30:
Maar deze is toch zeker wel interessant om even aan te kaarten, toch?
Nee, niet echt. Je zoekt te specifiek, ze maken series van notebooks met wat specifieke opties met een apart nummer. Gewoon een review zoeken over de serie.

En puur qua hardware specs zijn veel notebooks beter dan een Macbook. Maar bij een Macbook is het niet alleen de hardware waar het omgaat.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Klopt met name OSX en de leuke foefjes doen het hem. Ik heb al gezocht op het serienummer maar er is niks over te vinden. Vandaar dit topic in de hoop dat wat meer mensen hun ervaringen delen. Wil eigenlijk wel eens weten of die werkelijk zo interessant is als dat de specs aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Blueflame_Core schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 00:36:
Ik heb al gezocht op het serienummer maar er is niks over te vinden. Vandaar dit topic in de hoop dat wat meer mensen hun ervaringen delen.
Nee, je moet juist niet op het serienummer zoeken, maar op de serie (HP ProBook 4510s). Dan zie je zat reviews, moet je natuurlijk wel in het Engels gaan zoeken.
Wil eigenlijk wel eens weten of die werkelijk zo interessant is als dat de specs aangeven.
Dan zul je zelf aan de slag moeten. Ervaringen topics zijn voor mensen die ervaringen hebben, niet voor mensen die ervaringen zoeken. Dus zelf zoeken, eventueel kopen en dan je ervaringen delen :) .

Echter, als ik het eerste de beste review doorkeek, was het niet zo speciaal.

[ Voor 5% gewijzigd door gambieter op 13-02-2010 00:44 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 12:32

iMars

Full time prutser

Op wat voor gebied zoek je een MacBook concurrent? Imho koop je een Apple voor het OS en 'The Look'. Als je een MacBook koopt om er vervolgens alleen maar Windows op te gebruiken, kan je net zo goed een andere laptop aanschaffen.

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Een mac koop je niet om de specs, een mac koop je omdat het een mac is.

Dus wat wil je :P

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Ja maar dat is dus het "standaard" type probook wat ze telkens aanhalen. Die specs lopen zwaar uiteen. Ook hebben de meeste een glanzend beeldscherm.
Ik zoek niet zo zeer een MacBook concurrent. Ik zoek de meeste complete laptop voor het minste geld, daarbij naast heb ik de Macbook gehouden. Deze Probook kwam er uit. Maar sommige specs kun je niet altijd op hun woord geloven.
Het jammere is dat het nu weer teveel over Apple gaat (verkeerde topicnaam gekozen). Ik zal in ieder geval nog wel even verder tobben wat voor mij nu de beste keus is. Misschien dat er later nog mensen komen die deze probook hebben aangeschaft. Al zal het waarschijnlijk niet meevallen.

[ Voor 27% gewijzigd door Blueflame_Core op 13-02-2010 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Blueflame_Core schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 00:45:
Ja maar dat is dus het "standaard" type probook wat ze telkens aanhalen.
Ja, en? De basis is hetzelfde, en de rest van de hardware veranderingen kan je benchmarks voor zoeken. Blijkbaar verwacht je reviews te vinden voor customised laptops? Simpelweg: als je die niet kunt vinden, dan zijn ze er niet en ga je ze ook niet vinden. Gewoon een beetje extrapoleren op de reviews van de standaard versie, en dan een beslissing nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Ok duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:29
is een dell studio xps 13 of 16 niet iets voor jou? ook redelijk compleet, en anders kun je het er nog op laten customizen voor een klein bedrag meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 12:01

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica