Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als ik in task manager kijk hoeveel ruimte mijn document & setting inneemt, dan is dat 12gb. In die map staan drie mappen met gebruiker. Elke drie mappen bevatten weer hun eigen mappen. Als ik elke map afga, en dan het totala aantal GB optel, dan kom ik nog geen eens op 1gb uit. Hoe kan het dat de map documents & settings toch 12gb in neemt :s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online
wacht... ik ontdek iets

ik zie dat je twee soorten instellingen heb om verborgen bestanden te laten weergeven... Ik had de verkeerde aangevinkt :/

Heb nu een aantal mappen gevonden die zeer veel ruimte innemen.

Welke kan ik verwijderen?
Apllication Data, Local Settings, Nethood, Netwerprinteromgeving, Onlangs geopend, Sento en sjablonen

[ Voor 27% gewijzigd door AOC op 13-02-2010 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:30
Heb je de verborgen mappen daarin meegenomen?
lol net te laat:P

[ Voor 17% gewijzigd door Okki5 op 13-02-2010 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

MIsschien verborgen bestanden? Deze kun je in je folder options (map instellingen?) zo instellen dat ze wel zichtbaar zijn.

Er zijn ook programma's die laten zien hoe groot de diverse mappen in een folder zijn. Kan even niet op de naam komen. Volgens mij iets van treeview of zo.

----------
... Het gaat om het idee. Aan de snelheid moet nog wat worden gewerkt.

[ Voor 13% gewijzigd door JvW op 13-02-2010 00:23 . Reden: te laat ]

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 17:39

Thandor

SilverStreak

Dark0z schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 00:21:
Welke kan ik verwijderen?
Apllication Data, Local Settings, Nethood, Netwerprinteromgeving, Onlangs geopend, Sento en sjablonen
Ga niet zomaar één van deze mappen verwijderen. Spoor gewoon de grootste mappen aan (Application Data bevat submappen) en Google hier naar. Je komt er dan vanzelf wel achter wat het allemaal is. Nogmaals: let wel op (zeker voor anderen) wat je verwijderd. Een Outlook.pst/ost van een ander verwijderen is niet grappig ;).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online
Met name application data neem veel ruimte in... Is het gewoonlijk dat die mappen allemaal meer dan 2gb innemen? IK heb maar 1 gebruiker, maar ik vind 4x application data

edit:

hierboven wordt het al genoemd ;) ik ben voorlopig even zoet. Thanks

[ Voor 19% gewijzigd door AOC op 13-02-2010 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-09 08:42
Als je nou bijv. zoiets download en bekijkt geeft het je wellicht wat beter inzicht.
Sommige mappen zijn niet voor niks verborgen, Local Settings en Application Data zou ik ten strengste aanraden af te blijven als je niet weet wat je doet. Recently opened etc kan natuurlijk gewoon weg.

Als je bijv MS Outlook gebruikt, houdt er dan rekening mee dat je lokaal opgeslagen data o.a. in eerder genoemde folders staat per default.

Je geeft aan 12Gb aan data, lijkt me dat je op dat op te schonen in de tradionele My Documents etc moet kijken. Als je advies wilt, kan je altijd een screenshot posten en hulp vragen, alhoewel je dat zelf ook wel moet kunnen met wat zoekwerk.

edit: thandor is me voor, maar wellicht dat je toch wat hebt aan bovenstaand.

[ Voor 5% gewijzigd door Yippie op 13-02-2010 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online
Ik heb al ontdekt wat de grootste boosdoener is.... Outlouk (mail) staat vol met mailtjes met .pps bestanden. Blijkbaar vinden vrienden van mijn ouders het nog leuk om .pps bestanden rond te sturen met leuke plaatjes erin en/of grappen e.d.

Binnenkort maar eens aan mn ma vragen of ze dat onzin voortaan wilt verwijderen. Kon me maar telkens niet voor halen waarom de hdd langzaam volliep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-09 08:42
Puur uit nieuwsgierigheid, om wat voor hoeveelheden in MB/GB's hebben we het dan ?

Kan me niet voorstellen dat een paar .PPS'sen zo een groot probleem zou moeten zijn, tenzij je alle mail oneindig bewaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online
Yippie schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 00:48:
Puur uit nieuwsgierigheid, om wat voor hoeveelheden in MB/GB's hebben we het dan ?

Kan me niet voorstellen dat een paar .PPS'sen zo een groot probleem zou moeten zijn, tenzij je alle mail oneindig bewaart.
5gb oid, verzameling van 2 jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:04
mja ik vind 12GB nog wel mee vallen in totaal :) (heb zelf het dubbele op een 4 maanden oud OS)
Wat betreft die outlook dingen, tenzij het veranderd is, blijven ook 'verwijderde mails' in het outlook mail bestand staan. Heel vervelend natuurlijk want op die manier groeit dat bestand lekker door :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 22:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik gooi altijd zo veel mogelijk dingen van programma's zoals mail op een andere schijf. Scheelt ook weer met het opnieuw installeren, je hoeft niet apart een backup te maken, alleen maar te verwijzen naar de andere schijf en je hebt al je mail weer. Zorgt er ook voor dat je OS schijf niet vervuilt raakt met troep waardoor het trager wordt (hevige fragmentatie en grote bestanden tussen de boot bestanden helpen niet echt).

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1