Alternatief - batterij Dell inspiron 1501

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Druss
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-05 08:35
Mijn grootouders bezitten een Dell Inspiron 1501 en na een dik jaar (verantwoord) gebruik is de accu nu echt aan vervanging toe. De werktijden zijn gekeldert naar inmiddels 20 minuten. Belachelijk wanneer je bedenkt dat de nieuw prijs op 120 euries ligt. Met wat rondneuzen kwam ik er achter dat deze batterijen ronduit Kwalitatief Uitermate Teleurstellend zijn.

Ik vraag me dus af over een alternatief bestaat voor deze batterij, het zij een ander type, of misschien nog beter een andere fabricant. En wanneer dit bestaat, nog belangrijker wat zijn jullie ervarignen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:48
In de inspiron 1501 passsen de accu's van de volgende laptops:
-vostro 1000
-inspiron 6400 / e1505
Heb net gekeken voor deze accu's op ebay.com. Voor 4 tientjes heb je al een 9 cell versie. Over de kwaliteit kan ik niks zeggen :) maar bij de meeste verkoeprs krijg je 180 tot 1 jaar garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Druss schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 22:17:
Mijn grootouders bezitten een Dell Inspiron 1501 en na een dik jaar (verantwoord) gebruik is de accu nu echt aan vervanging toe. De werktijden zijn gekeldert naar inmiddels 20 minuten. Belachelijk wanneer je bedenkt dat de nieuw prijs op 120 euries ligt. Met wat rondneuzen kwam ik er achter dat deze batterijen ronduit Kwalitatief Uitermate Teleurstellend zijn.

Ik vraag me dus af over een alternatief bestaat voor deze batterij, het zij een ander type, of misschien nog beter een andere fabricant. En wanneer dit bestaat, nog belangrijker wat zijn jullie ervarignen?
probeer de batterij eens te calberen: opstarten in veilige modus, vervolgens de PC laten staan totdat deze uitvalt.

mogelijk doet hij het dan beter.