Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 12:49
Ik ben sinds vandaag ook 'blije' gebruiker van windows 7. Na wat hickups met de Nforce2 drivers werkt nu alles naar het lijkt goed, behalve de 500gb externe hdd (maxtor personal storage 3200 series). Windows ziet dat er data op staat (vrije ruimte komt nog overeen) en ik zie alle mappen en de files in de root staan maar alle mappen die ik open lijken leeg terwijl er echt data in moet staan. Onder XP was alles gewoon zichtbaar en werkte het allemaal nog goed.
Ik had ook een easytranfer backupfile gemaakt (28 gb) en die zie ik ook staan maar ik kan hem niet openen, als ik veilig verwijderen probeer zegt windows dat hij in gebruik is.
de schijf is NFTS formatted. Setup: MSI k7n2 delta L, amd athlon XP 3000+, 2 gb ram, radeon 850xt PE.
Anyone? of moet ik denken aan een recovery tool? (zo ja welke?)

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
voor recovery tools kan je even kijken in het thematopic datarecovery, daar staan een hele hoop tools genoemt. Maar probeer de schijf eerst even op een andere pc aan te sluiten om te kijken wat er gebeurd! Als je de data er dan af kan krijgen heeft dat zeker de voorkeur!

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
ben nu mn acer aspire one aan het vermoeien met het overgooien van de bestanden op een andere externe, ik gooi die maxtor daarna wel door de format heen, alles terug zetten en dan nog eens proberen, zou wel vreemd zijn als het daar aan ligt hoewel ik links en rechts gelezen heb dat windows 7 een stuk gevoeliger is voor bestandsfouten, nu gebeurde het met die schijf in xp wel eens dat explorer vast liep tijdens het browsen van de schijf. blijf het toch gek vinden.. we wachten af of het werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
hmm, still no succes, ik heb wat rondgegoogled en hier gezocht inmiddels en heb wel gelezen dat er problemen kunnen zijn met nforce chipsets i.c.m. 4 gb + ram. Nu heb ik maar 2 GB ram dus kan het daar niet aan liggen. Er is voor dat probleem een hotfix maar omdat het om de x64 versie gaat en ik een 32 bit systeem heb werkt dat niet voor mij.

ik heb inmiddels wel de bestanden voor de zekerheid overgeheveld naar een andere schijf en ben de maxtor eens gaan proberen te formatteren. in xp op me laptop is dat geen probleem. Echter in windows 7, nadat ik de schijf geformatteerd had in xp (omdat hij daar in 7 niet aan wilde) lukt het nog steeds niet. Hij ziet de schijf, hoewel hij nu niet meer ziet dat er 465 gb vrij is, maar als ik hem probeer te formatteren lukt dat nog steeds niet, eerst zegt win 7 dat er andere processen de schijf gebruiken en als ik hem probeer te formatten geeft hij aan dat het niet gelukt is om de schijf te formatten.

Met een andere externe heeft ie ook gesuck maar dat heb ik nog niet kunnen uitzoeken omdat hij meteen vraagt om de schijven te formatteren om ze te kunnen gebruiken, dat doe ik niet omdat er op die schijf data staat maar het geeft imo wel aan dat er misschien met de usb controller wat fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
als ik een checkdisk uit wil voeren krijgt hij geen toegang tot de disk trouwens en als ik er bestanden op probeer te zetten zegt hij dat de schijf niet langer op die locatie is :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:26

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Ben je niet "gewoon" geen owner van de informatie op NTFS nivo.......

Ben wel vaker tegengekomen dat niemand rechten had behalve de admin van de pc waar de externe HDD op geformatteerd was.

List mocht vaak nog wel, maar een read op de bestanden stond al uit.

[ Voor 58% gewijzigd door Coach4All op 15-02-2010 13:58 ]

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
niet dat ik weet? ik heb in ieder geval niet aangegeven dat niemand anders hem mag gebruiken en op andere pc's werkte de schijf ook gewoon goed?

[ Voor 82% gewijzigd door 1nsane op 15-02-2010 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
kan het kloppen dat volledige format van een externe schijf erg lang duurt? heb hem nu aan een xp station hangen na 3 kwartier nog steeds geen voortgang in de balk, toch raar dat als ik hem in windows 7 wil formatten dat hij zegt dat de schijf gebruikt wordt door andere processen, in de disk manager stond er trouwens bestandsindeling RAW, ook raar aangezien hij gewoon NTFS gezien wordt in xp en ook gewoon accessable en writable is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
misschien een tip: als je ingelogd bent kun je je laatste post aanpassen via het Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif icoontje rechtsboven in je post.

wat is de huidige status? bij mij is het regelmatig zo dat (met name bij snelformatteren) xp op het 0 punt blijft hangen en ineens helemaal klaar is.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
inmiddels loopt de format wel, is op een derde nu, ik wacht rustig af, misschien toch problemen met bestandsfouten ofzo, ik weet het niet, als dit niet helpt ligt het eerder aan de compatibiliteit of USB controller, toch raar aangezien maxtor best gangbaar is in mijn ogen, misschien dat ze bij Microsoft © meer aandacht hadden moeten besteden aan dit soort issues.

[ Voor 29% gewijzigd door 1nsane op 15-02-2010 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benedictuz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:42
1nsane schreef op maandag 15 februari 2010 @ 13:59:
niet dat ik weet? ik heb in ieder geval niet aangegeven dat niemand anders hem mag gebruiken en op andere pc's werkte de schijf ook gewoon goed?
Ik zou het toch maar even checken. Zo kon ik na install windows 7 van een bepaalde partitie opeens niets meer verwijderen terwijl dit onder xp geen issue was. Rechten goed gezet en probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
de deep format heeft in ieder geval voor de maxtor gewerkt zoals het nu lijkt! hij herkent de schijf nu goed en bestanden kopieren gaat ook gewoon goed, hoewel ik even bij voorbeeld een quicktime filmpje wilde afspelen, dat lukte uiteindelijk wel met quicktime maar in eerste instantie kreeg ik de melding dat hij het bestand niet kon vinden, ook kreeg ik een delayed writing error rechtsonder als popup, hoe dit komt mag joost weten en ook wat voor invloed dit heeft. Ook kreeg ik steeds de vraag om steeds admin permission te geven voor kopieren en verwijderen, kan ik dat uit zetten?

edit: net geprobeerd full control aan te zetten in de eigenschappen van de schijf en wat denk je? kan hij de schijf weer niet vinden en krijg ik weer de "unable to write to disc" error |:( |:(

na ff schijfbeheer geraadpleegd te hebben blijkt dat het bestandssysteem op RAW staat (raar?)

Afbeeldingslocatie: http://img97.imageshack.us/img97/3603/schijfbeheer.jpg

Ohja toch weer format geprobeerd maar daar wil hij niet aan, eerst de melding dat de schijf in gebruik is en daarna unable to perform format. toch raar, hij herkende hem eerst goed, toen kennelijk een schrijfbewerkingsfout oid want hij ziet nu dus ook de schijfgrootte enz niet meer, ff wat bestandjes heen en weer gekopieerd en het probleem is weer terug :(

edit 2:

Na een reboot ziet hij alles ineens weer wel, ook het betandssysteem maar nog steeds krijg ik rare errors als ik probeer te formatteren of probeer de rechten in te stellen. Nu kan hij autorun.inf weer niet vinden om de rechten naar te schrijven, er gaat echt iets goed mis tussen hdd en pc maar wat?

[ Voor 54% gewijzigd door 1nsane op 15-02-2010 23:01 . Reden: anders nutteloos bijposten ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Het lijkt wel of win7 zelf het bestandssysteem beschadigd ofzo, in eerste instantie kon ik wat zaken heen en weer kopieren maar nu niet meer..

Afbeeldingslocatie: http://img11.imageshack.us/img11/9969/schijfbeheer2.jpg

edit: het lijkt erop dat de usb hub die ik gebruikte de oorzaak is van alle ellende, nadat ik hem loskoppelde bleek alles ineens te werken, na het uit het raam gooien van het gevaarte incl adapter dank ik u allen voor het meedenken!! _/-\o_
Toch vaag want op de hub zelf zat niks aan gesloten..

[ Voor 34% gewijzigd door 1nsane op 16-02-2010 10:28 ]

Pagina: 1