Sata controller....merk/prijs, maakt dat wat uit?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirre
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-04 16:12
Configuratie:
- Kast = MTEK X9Gamer Midi tower
- Mobo = ASUS P4P800-E Deluxe
- Processor = Intel Pentium 4 3,2 Ghz (niet overgeklokt)
- RAM = Kingston 1024 mb/2x dual channel DDR
- Videokaart = Ati Radeon HD3850 (AGP8x)
- Monitor: Full HD 24"monitor van samsung
- 3x harddisks
.... schijf 0, Samsung PATA 400gb
.... schijf 1, Samsung SATA 1 TB
.... schijf 2, Maxtor SATA 700Gb
- 1x DVD speler
- 1x DVD writer
- Voeding: Corsair modulair 700W

Mijn moederbord heeft 1 IDE aansluiting en 2 SATA aansluitingen. Op het moment is alles bezet. Mijn DVD writer begint kuren te vertonen dus moet vervangen worden. Ik wil 'm graag vervangen voor een Blueray writer. Zo een waarmee je zowel dvd's als blueray schijfjes kunt branden. Ik heb vanmiddag in de winkel gekeken en zag een blueray/dvd writer liggen van Samsung voor 119 euro. Op zich een prachtig ding maar hij moet aangesloten worden op SATA en die heb ik niet meer vrij.

Ik heb via google zitten zoeken en ben erachter gekomen dat er sata-controllers zijn. Die prik je in een PCI-slot (ik heb geen PCI-E) waarna je er 1 of meer sata devices op aan kunt sluiten. Ik heb ook gezien dat er zeer veel verschillen in prijs en merk bestaan en vraag me af waar ik nou op moet letten bij aanschaf. Okee hij moet in een PCI-slot kunnen, maar verder.... Er hoeft dus maar 1 sata device op aangesloten te worden.

Vraag:
* Gaat mijn systeem het trekken om blueray zonder haperen af te spelen.
* Wat is een redelijke prijs voor een sata controller met 1 a 2 aansluitingen
* Maakt het merk/fabrikant nog wat uit?

Als de server down is, dan volijken we 'm weer op !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danger89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-08 14:04
1)
Videokaart:
The latest Blu-ray and HD DVD movies play smoothly at full 1080p and your CPU is unbound for other tasks thanks to the Unified Video Decoder and ATI Avivo™ HD video and display technology.... []

Dat athans wat ze hier te zeggen hebben:
http://www.amd.com/us/pro...eon-hd-3800-overview.aspx
Beeldscherm:
Ja :9

Processor:
Zal toch wel ;)

Ram:
Met Windows XP wel xD

2) Ik durf het niet te zeggen, dus ik moet even research doen, maar het kan best dat een PCI sata controller langzamer is dan een normale SATA controller onboard.

3) Aghja, Samsung is goed en je hebt toch al veel dingen van Samsung ahahah (niet dat dat veel uitmaakt hoor)

Let op!

Je hebt geen eSata nog maar Serial-ATA.

Prijs:
ZO te zien zijn er ook SATA controllers met RAID level ondersteuning, die zullen wel duurder zijn dat normale ;)

[ Voor 20% gewijzigd door danger89 op 14-02-2010 02:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Maakt vrij weinig uit hoor. Elke sata controller werkt voor wat jij er mee wilt doen.
De prijzen gaan omhoog naarmate er meer poorten zijn en als er raid configs gemaakt kunnen worden.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 10:26

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Verwijderd schreef op zondag 14 februari 2010 @ 04:49:
[...]

Het blijft bij aanschaf wel handig er rekening mee te houden dat de goedkopere kaartjes van Sitecom en ook Sweex dacht ik, een beperking hebben voor HD's tot max 500Gb.
De instapkaarten van bijv Highpoint hebben van deze beperking geen last.
Je moet wel een beetje A-merk nemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Jouw videokaart ondersteunt hardwarematige x.264 decoding. Dat wil zeggen dat je met de juiste software blu-ray kunt kijken die puur door je videokaart gedecodeerd wordt. Dus ja, het kan.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 17:20
voor alle zekerheid, installeer http://www.cyberlink.com/stat/bd-support/enu/index.jsp
op je pc
uiteraard zal het prog nu zeggen dat het niet gaat (wegens gebrek aan de drive), maar het zou wel een indicatie moeten geven of alle andere onderdelen voldoen voor BD's te spelen
vermoedelijk lukt het wel, maar een P4 is nu ook niet zo snel meer

ik heb geen idee waarvoor je de hard disk gebruikt en het geeft wel wat werk, maar die Samsung 1TB en Maxtor zijn vermoedelijk een stuk sneller dan die Samsung Pata schijf. Windows zou dus beter op 1 van de sata schijven staan.
Je zou ook 1 van de 2 sata schijven in een externe USB case kunnen steken (tenzij je een soort raid gebruikt, lijkt het mij onwaarschijnlijk dat je die 2,1TB constant nodig hebt) en de BD-drive dan aan de vrije Sata hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Alleen is alles intern wel een nettere oplossing IMHO.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirre
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-04 16:12
Okee jongens ik ga ermee aan de slag. Het zal er alleen zéér zeker geen een van Sweex of Sitecom worden. Met beide merken heb ik geen goede drivers.

Als de server down is, dan volijken we 'm weer op !!

Pagina: 1