Configuratie:
- Kast = MTEK X9Gamer Midi tower
- Mobo = ASUS P4P800-E Deluxe
- Processor = Intel Pentium 4 3,2 Ghz (niet overgeklokt)
- RAM = Kingston 1024 mb/2x dual channel DDR
- Videokaart = Ati Radeon HD3850 (AGP8x)
- Monitor: Full HD 24"monitor van samsung
- 3x harddisks
.... schijf 0, Samsung PATA 400gb
.... schijf 1, Samsung SATA 1 TB
.... schijf 2, Maxtor SATA 700Gb
- 1x DVD speler
- 1x DVD writer
- Voeding: Corsair modulair 700W
Mijn moederbord heeft 1 IDE aansluiting en 2 SATA aansluitingen. Op het moment is alles bezet. Mijn DVD writer begint kuren te vertonen dus moet vervangen worden. Ik wil 'm graag vervangen voor een Blueray writer. Zo een waarmee je zowel dvd's als blueray schijfjes kunt branden. Ik heb vanmiddag in de winkel gekeken en zag een blueray/dvd writer liggen van Samsung voor 119 euro. Op zich een prachtig ding maar hij moet aangesloten worden op SATA en die heb ik niet meer vrij.
Ik heb via google zitten zoeken en ben erachter gekomen dat er sata-controllers zijn. Die prik je in een PCI-slot (ik heb geen PCI-E) waarna je er 1 of meer sata devices op aan kunt sluiten. Ik heb ook gezien dat er zeer veel verschillen in prijs en merk bestaan en vraag me af waar ik nou op moet letten bij aanschaf. Okee hij moet in een PCI-slot kunnen, maar verder.... Er hoeft dus maar 1 sata device op aangesloten te worden.
Vraag:
* Gaat mijn systeem het trekken om blueray zonder haperen af te spelen.
* Wat is een redelijke prijs voor een sata controller met 1 a 2 aansluitingen
* Maakt het merk/fabrikant nog wat uit?
- Kast = MTEK X9Gamer Midi tower
- Mobo = ASUS P4P800-E Deluxe
- Processor = Intel Pentium 4 3,2 Ghz (niet overgeklokt)
- RAM = Kingston 1024 mb/2x dual channel DDR
- Videokaart = Ati Radeon HD3850 (AGP8x)
- Monitor: Full HD 24"monitor van samsung
- 3x harddisks
.... schijf 0, Samsung PATA 400gb
.... schijf 1, Samsung SATA 1 TB
.... schijf 2, Maxtor SATA 700Gb
- 1x DVD speler
- 1x DVD writer
- Voeding: Corsair modulair 700W
Mijn moederbord heeft 1 IDE aansluiting en 2 SATA aansluitingen. Op het moment is alles bezet. Mijn DVD writer begint kuren te vertonen dus moet vervangen worden. Ik wil 'm graag vervangen voor een Blueray writer. Zo een waarmee je zowel dvd's als blueray schijfjes kunt branden. Ik heb vanmiddag in de winkel gekeken en zag een blueray/dvd writer liggen van Samsung voor 119 euro. Op zich een prachtig ding maar hij moet aangesloten worden op SATA en die heb ik niet meer vrij.
Ik heb via google zitten zoeken en ben erachter gekomen dat er sata-controllers zijn. Die prik je in een PCI-slot (ik heb geen PCI-E) waarna je er 1 of meer sata devices op aan kunt sluiten. Ik heb ook gezien dat er zeer veel verschillen in prijs en merk bestaan en vraag me af waar ik nou op moet letten bij aanschaf. Okee hij moet in een PCI-slot kunnen, maar verder.... Er hoeft dus maar 1 sata device op aangesloten te worden.
Vraag:
* Gaat mijn systeem het trekken om blueray zonder haperen af te spelen.
* Wat is een redelijke prijs voor een sata controller met 1 a 2 aansluitingen
* Maakt het merk/fabrikant nog wat uit?
Als de server down is, dan volijken we 'm weer op !!