Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrew99
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-07 19:00
Hallo,

Na de zoekfuncties al vaak genoeg gebruikt te hebben, kom ik er nog steeds niet uit...

Ik probeer nu al een tijdje een aantal bluray(720P) films van mijn hd af te spelen... echter wil het geluid maar niet synchroon met het beeld lopen...

Mijn specs zijn:

Nvidia geforce 7100 GS
ASRock 775i945gz
Celeron CPU 2.66 ghz

Daarnaast heb ik al diverse mediaplayers gebruikt:
WMC
WM
VLC player
XBMC
KM-player

Samen met de codecs:
K-lite
CoreAVC
CCCP

Wat ik wel zie is dat het CPU gebruik naar 100% loopt als ik de 720p afspeel.... dit heeft er ongetwijfeld mee te maken, maar waarmee precies? Moet ik iets upgraden?

Is er iemand die de oplossing heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

waar loopt het geluid niet synchroon? Op de tv door de geluidsboxen, hoe is het allemaal aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrew99
Nee, speel het af op mn full-hd monitor.
Gebruik daarnaast de speakers van mn pc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

andrew99 schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 21:43:
Na de zoekfuncties al vaak genoeg gebruikt te hebben, kom ik er nog steeds niet uit...
Ook al gezocht op Blu-ray? ;)

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrew99
blu-ray;)
720p
1080p
Beeld loopt niet synchroon met geluid

en talloze combinaties:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrew99
niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Die 100% CPU laod geeft inderdaad aan dat ie het zwaar heeft. Dat kan dus heel goed de reden zijn.

Die reden kan echter meerdere oorzaken hebben. 720P zou nog wel goed af moeten spelen op een Cellie 2,66GHz.

Bijvoorbeeld: Je processor loopt niet op de aanbevolen snelheid(underclocked). Check dat met bijvoorbeeld CPU-Z, en post een screenshot als bewijs. Wij hebben namelijk geen glazen bolletje :P.

Andere oorzaak is dat er sofwarematig iets niet klopt in combinatie met Windows. En dan doel ik niet specifiek op de codecs die jij hebt geprobeerd.
Zo had een huisgenoot van me steeds problemen met 1080P afspelen op een P45 icm een E5200. CPU load was ook steeds 100%. Die zou dat immers prima aan moeten kunnen. Na een hele reeks aan dingen geprobeerd te hebben besloot hij maar eens windows 7 te installeren. Resultaat: geen problemen meer. 1080P liep als een trein. Overigens wil ik hiermee niet zeggen dat Windows 7 de oplossing biedt.

Ik stel voor om de drivers voor je moederbord te updaten. Misschien dat dat helpt. Of een biosupdate, je weet maar nooit met dit soort dingen. Het blijft een proces van trial and error helaas :/.

[ Voor 9% gewijzigd door Tripp op 14-02-2010 19:20 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49

job

Download een mediaplayer met dxva ondersteuning (mediaplayer classic home cinema bijvoorbeeld).
Deze kan je gpu gebruiken om de video decodering te versnellen. Je zal dan zien dat je cpu nauwlijks belast is, en je geluid weer synchroon zal lopen.

Wel in media player classic kiezen voor file > opties > vmr9 (xp) of evr (vista/windows 7). anders gaat het alsnog via je cpu.

edit: een celeron 2.66 is echt niet ruim om 720p dmv de cpu af te spelen. dxva gebruiken en het werkt.
edit: en dan ga ik er vanuit dat een 7100gs recent genoeg is om te versnellen.. werkt het dan nog niet lekker.. dan weet je dat je je pc gewoon moet upgraden.

[ Voor 42% gewijzigd door job op 14-02-2010 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Tripp schreef op zondag 14 februari 2010 @ 19:16:
Die reden kan echter meerdere oorzaken hebben. 720P zou nog wel goed af moeten spelen op een Cellie 2,66GHz.
Hmm, dat vraag ik me wel af, zowel de CPU als GPU zijn geen rekenmonstertjes...

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

--> MSH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 15:50
En als je ze van je harddisk af probeert te spelen: waar komen ze vandaan? Zelf geript of gedownload? Is de source wel goed? Dat kan natuurlijk ook nog problemen geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

bwerg schreef op zondag 14 februari 2010 @ 19:54:
[...]

Hmm, dat vraag ik me wel af, zowel de CPU als GPU zijn geen rekenmonstertjes...
Hmm dat zou best goed kunnen ja. Overklokken die handel dan maar 8). Een cheap 4000 serie ATI kaartje zou ook al goed kunnen werken, mits er PCI-E in dat moederbord past.

specs

Pagina: 1