Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zoek een koptelefoon voor dagelijks gebruik. Persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar Sennheiser, omdat dit een kwalitatief goed merk is en toch mainstream en niet te duur. Nu heb ik mijn budget vastgelegd op 100-200€. Tussen de Sennheisers heb ik de twee volgende mogelijke kandidaten gevonden:
  • HD 595: open en heeft goede kritieken
  • PXC 350: gesloten
De koptelefoon moet voor uiteenlopende doeleinden dienen. Voornamelijk om naar de mp3 speler (Creative Zen X-fi) te luisteren op de trein, hij moet dus zowel het geluid van de omgeving uitsluiten als de andere mensen niet storen (niks zo ambetant als iemand langs u en zijn muziek nog kunnen horen), maar ook om te gamen, naar muziek via een versterker luisteren. Hierdoor dacht ik dat de PXC misschien beter is, aangezien deze niet open is. Ik vroeg mij wel af hoe storend een open koptelefoon is op de trein (met betrekking tot omgevings geluid), aangezien ik deze meestal niet heel luid zet.

Andere koptelefoons en merken mogen ook voorgesteld worden, aangezien mijn kennis over de betere (maar betaalbare) koptelefoons nogal aan de lage kant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DayteX
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-02-2024
Ik denk dat je met zo'n TS snel de wrath van FEAR, de admin in deze sectie, over je heen krijgt ;)

(en ik denk dat hij gelijk heeft...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

We hebben ze allebei in de pricewatch staan :... met review. Misschien dat je daar nog kan kijken en anders kijk je of de personen die de review hebben gepost even een bericht kan sturen met hun verdere ervaringen misschien :?.

Self reflection is the school of wisdom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springuin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:24
Handig om op te letten: lengte van het snoer. Ik heb een koptelefoon met een snoer van 3 meter, maar da's in mijn geval te lang en onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas, zo werkt een forum niet. Als je vragen hebt over een apparaat maak je zelf een nieuw topic aan. Dus je stelt je vraag niet zo maar in iemand anders zijn topic. En let ook waar je de vraag post, want voor elke vraag is er wel een forum te vinden.

[ Voor 76% gewijzigd door FeaR op 13-02-2010 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:57

FeaR

In GoT we trust

Dingen als koptelefoons mogen besproken worden in Draagbare Mediaspelers. Dus daar ga ik dit topic even heen zetten.

Dus move van AUD naar PMD

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, is goed. ben hier niet bekend mee, maar dan ga ik daar de oplossing zoeken. In ieder geval bedankt voor deze hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oops, mij excuses voor het verkeerd posten.

Maar mijn vraag blijft, hoe storend is een open koptelefoon bij het gebruik in openbare, maar toch redelijk rustige plaatsen (trein, bureau,...)

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2010 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Het probleem van een open koptelefoon is niet alleen dat de mensen om jou heen er meer last van hebben, maar ook dat door het omgevingsgeluid de muziek slechter hoorbaar is. Je moet de muziek dus harder zetten, om het goed te kunnen horen. Voor gebruik in openbare ruimtes raad ik zeker een gesloten koptelefoon aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iBOOD had gisteren een aardige aanbieding:
http://www.ibood.com/nl/n...r_voor_Hands_Free_Bellen/

Het is dan geen Sennheiser maar toch wel een degelijke koptelefoon lijkt me....

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2010 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themace
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-05 13:36
Verwijderd schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 17:01:
oops, mij excuses voor het verkeerd posten.

Maar mijn vraag blijft, hoe storend is een open koptelefoon bij het gebruik in openbare, maar toch redelijk rustige plaatsen (trein, bureau,...)
Dat ligt er meer aan hoe hard je de speler heb staan. Ik heb persoonlijk liever open als ik onderweg ben zodat ik nog wat van de omgeving kan horen. Zeker als je nog met wat verkeer te maken hebt. Ik heb het volume nooit zo hard staan dat andere mensen er last van hebben.

Doe gewoon eens een test met een bestaande koptelefoon. Zet hem op een volume wat jij fijn vindt in de trein en leg hem eens tegenover je op de bank. Als jij het geluid storend vindt dan wordt de keuze een stuk makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou de Sennheiser HD 25 of de Shure SRH840 aanraden. De eerste is iets draagbaarder en klinkt eerder neutraal. De tweede klinkt wat warmer en is iets groter (eerder voor thuisgebruik maar kan ook met een mp3-speler). Het zijn beiden hoofdtelefoons van het gesloten type. Open types zijn helemaal niet aan te raden voor buitengebruik.
Pagina: 1