Tweede pc op draadloos netwerk belemmert eerste pc

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Belkin N+ router en gebruik deze al sinds maanden in combinatie met mijn laptop waarin een netwerkkaart zit die de N standaard aan kan, dit werkt ook al tijden zonder problemen, altijd verbinding die nooit zomaar wegvalt.

Nu heb ik een PC aangeschaft en omdat het lastig is om een kabel te leggen hebben ik hier ook een draadloze netwerkkaart bij in laten zetten, zodat ook de pc op het netwerk kan. In de pc zit de volgende netwerkkaart:
Edimax EW-7728ln

Voordat ik de pc had, gebruikte ik altijd kanaal 13 voor de netwerkverbinding, dit had ik zo ingesteld op de router, op dit kanaal had ik altijd een perfecte verbinding. Toen ik echter met de pc ook verbinding wilde maken merkte ik dat dit op kanaal 13 niet ging. Ik heb het kanaal toen op "auto" gezet en dan krijg ik wel met de pc verbinding.

Echter ik kan niet de laptop en de pc tegelijk aan hebben staan. Ze krijgen dan of beiden geen verbinding of 1 van de 2 niet, maar in ieder geval nooit gelijktijdig, of als dat wel lukt dan valt de verbinding direct weer weg. Vervolgens geeft windows aan dat er helemaal geen netwerken in de buurt zijn.

Mijn pc staat boven en de laptop heb ik momenteel beneden. De router staat in de meterkast in de gang en dat is dus hemelsbreed maar een meter of 5 van mijn laptop en hooguit een meter of 7 van de pc.

Nu heb ik 2 vragen:

- Hoe kan het dat de pc helemaal niet werkt op kanaal 13 (dat altijd goed werkte met de laptop, ook als deze boven stond), het netwerktool dat bij de netwerkkaart in de pc hoort kan scannen op netwerken en ziet alleen mijn eigen netwerk, dan kan er ook niet echt sprake zijn van zware storting door andere netwerken in de buurt leek mij.

- Het moet toch mogelijk zijn om beiden tegelijk draadloos op het netwerk aan te sluiten lijkt mij? Hoe kunnen de pc en de laptop elkaar zo storen?

Alle tips zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroGG
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-11-2021
Welk IP heb je op je pc en je laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb extern een IP-adres naar buiten toe bij upc, en dan uiteraard interne IP-adressen op de router, maar het lijkt me toch niet relevant wat deze adressen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-08 10:48

amx

ja, en welk ip adres heb je? als je wel verbinding hebt?
gebruik je wel de router functie van de router, of alleen de switchfunctie? maw, precies welk ip krijg je als je wel verbinding hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 17:20
Probeer eens in de router iedere pc/laptop een eigen 'vast' IP adres toe te kennen op basis van het mac adres....

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De router zelf heeft IP-adres: 192.168.2.1

Ik heb nu draadloos verbinding met mijn laptop die zit op: 192.168.2.3

Mijn PC krijgt IP-adres: 192.168.2.6

Om een of andere reden werkt het nu wel tegelijkertijd samen. Volgens mij heeft het er mee te maken welk kanaal de router pakt. 13 werkte eerder altijd prima, maar dat werkt nu absoluut niet meer (beiden geen verbinding). Als ik hem nu zelf op kanaal 1 of 5 zet dan doet hij het wel goed.

Ik had echter een specifieke reden om hem op kanaal 13 te zetten, namelijk dat mijn draadloze video-verbinding (die ik overigens tijdens de test uit had staan uiteraard) en mijn draadloze internet elkaar niet in de weg zaten als de router kanaal 13 gebruikte.

Zou ik het alsnog voor elkaar kunnen krijgen om 13 te gebruiken of kan ik dat gewoon vergeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admsnake
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-02-2022
normaal maakt het niet uit welk kanaal, kun je uw video-kanaal niet wijzigen??
Pagina: 1