Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:52
Om te beginnen mijn excuses als ik iets post wat al eens is gepost. Ik heb wel gezocht maar het niet kunnen vinden.

Een vriend van mij heeft een Iphone (firmware 05.11.07) en wil graag verbinding met de wifi.
Ik heb hier een Belkin N+ router staan, waarop de WPA2 beveiliging actief is.

Op het moment dat wij de Iphone laten zoeken naar wifi netwerken word het netwerk keurig gevonden, we typen het wachtwoord in, maar dan komt de melding: Wachtwoord onjuist.

Haal ik het wachtwoord van de router af dan werkt het wel.
Zonder wachtwoord en met mac beveiliging is ook geen optie.

Wat doe ik fout en hoe is dit op te lossen?

Ik heb zelf totaal geen brood gegeten van de iPhones, vandaar dat ik er ook niet uitkom. Op internet is zo ontzettend veel info te vinden, over zoveel verschillende types Iphone/Ipod Touch, dat ik er op die manier eigenlijk ook niet uit kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:05

DvE

ORA-00000

Het enige wat ik kan zeggen is dat het wachtwoord echt verkeerd is.
Ik heb zelf een iPhone 3GS met een Fritz!box 7170 met WPA2 verbonden zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

De enige oorzaak die ik dan nog kan bedenken is een encoding probleem, dus probeer het eens met een wachtwoord zonder rare tekens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Typ het wachtwoord in bij notities en kopieer het daar uit, dan weet je zeker dat wat je intypt, ook daadwerkelijk hetgeen is wat je denkt te typen. Je kan door je vinger op de tekst te houden heel makkelijk kopieren en ergens anders weer plakken.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raddraaier
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-05 16:15
Typ eens het volgende in je browser op je pc/laptop: 192.168.2.1. Bij gebruikersnaam en wachtwoord vul je niets in en dan op ok klikken. Anders gebruikersnaam admin en wachtwoordveld leeglaten. Je komt als het goed is in het menu van je router. Schakel daar het wachtwoord tijdelijk uit en probeer het dan nog eens? Als inloggen dan nog niet lukt dan is het een compatibiliteitsprobleem. De kans dat je je wachtwoord tien keer verkeerd intypt schat ik klein in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Het wachtwoord is niet verkeerd getypt. Het is een wachtwoord zonder allerlei rare tekens of wat dan ook.
Zoals aangegeven werkt het zonder wachtwoord wel.
Inmiddels staat de beveiliging op wep-64 en ook dan werkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je geeft ook heel leuk 'een' firmware op, maar dat is je baseband die je opgeeft. Heb je nou firmware 3.1.2 of een andere? Dat staat onder 'Version'.

De iPhone is toch echt WPA/WPA2 geschikt, anders zouden anderen hetzelfde probleem moeten hebben, net als ik. Wat ik verwacht als je het kopieert, is dat er een teken meegenomen wordt oid waardoor het alsnog fout gaat.Toen ik mijn iPhone aan m'n wifi wilde hangen ging dat niet door de key in te vullen ivm missende tekens op het toetsenbord (de ` is er bijvoorbeeld niet). Ik heb hierom de beveiliging uitgeschakeld en via de webinterface via de iPhone de key overgenomen via copy/paste en weer de beveiliging aangezet.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bilderbeek
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-09 14:40
Staat de WPA2 beveiliging wel op AES? TKIP levert nog wel eens problemen op. Je wil tegenwoordig geen WEP-beveiliging meer hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Hero Of Time schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 11:46:
Je geeft ook heel leuk 'een' firmware op, maar dat is je baseband die je opgeeft. Heb je nou firmware 3.1.2 of een andere? Dat staat onder 'Version'.

De iPhone is toch echt WPA/WPA2 geschikt, anders zouden anderen hetzelfde probleem moeten hebben, net als ik. Wat ik verwacht als je het kopieert, is dat er een teken meegenomen wordt oid waardoor het alsnog fout gaat.Toen ik mijn iPhone aan m'n wifi wilde hangen ging dat niet door de key in te vullen ivm missende tekens op het toetsenbord (de ` is er bijvoorbeeld niet). Ik heb hierom de beveiliging uitgeschakeld en via de webinterface via de iPhone de key overgenomen via copy/paste en weer de beveiliging aangezet.
Goed, nogmaals..

Het wachtwoord is niet verkeerd.
Bilderbeek schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 12:02:
Staat de WPA2 beveiliging wel op AES? TKIP levert nog wel eens problemen op. Je wil tegenwoordig geen WEP-beveiliging meer hebben.
De AES heeft ook aangestaan, maar ook dat werkt niet.
Inmiddels laat ik hem wel op Wep 64 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tubbietje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 22:57

Tubbietje

Illegaal!

Heb je toevallig geen WPS aanstaan in de router? Zoja, zet dit eens uit :)

Intel Core i7 4770K + 8x LG 24EB23 | New iPad 16GB WiFi | Xiaomi Mi Mix 2 | Microsoft Surface Pro 3 i5 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Tubbietje schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 23:18:
Heb je toevallig geen WPS aanstaan in de router? Zoja, zet dit eens uit :)
Heb ik inderdaad ook aangedacht,
WPS in de router uitgezet, dit hielp niet.
Had overigens daarvoor al wel de beveiliging handmatig ingesteld.
Hero Of Time schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 11:46:
Voor zover ik weet draait de iphone op de laatste firmware.

[ Voor 33% gewijzigd door Robbie T op 14-02-2010 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb exact hetzelfde probleem, ook met een belkin N+ router en mijn gloednieuwe iPhone 3GS met FW 3.1.3.
Na "Herstel Netwerkinstelling" kan ik wel weer verbinding maken met het ingestelde wachtwoord, maar zodra ik de verbinding verlies en opnieuw wil verbinden, blijft de iPgone terugkeren met de melding onjuist wachtwoord. Zelfs wanneer ik het kopieer uit mijn notities en exact juist invoer.
met mijn iPod Touch (1e generatie, FW 3.1.3) doet het probleem zich niet voor. Na het eenmalig invoeren van het wachtwoord, verbind ie automatisch als ik weer thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:00
Heb jullie wel mac-adresfiltering wel uitgeschakeld, want dat kan ook een probleem veroorzaken. Bij mijn Belkin N1 router werkt het perfect.

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• griphin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:05
Ik heb dezelfde problemen gehad. Het bleek dat ik hoofdletters moest gebruiken in het wachtwoord, terwijl de iPhone standaard kleine letters typt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
Je zou jezelf even het wachtwoord kunnen mailen / sms'en en dan handmatig kopieren (die functie zit ook op de iPhone, text even ingedrukt houden en dan krijg je opties) en dan in het wachtwoord vak plakken. Misschien dat het dan makkelijker gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al deze dingen ook al uitgeprobeerd. Hoofdletters, en ook knippen en plakken van het juiste wachtwoord. niets werkt.
Inmiddels heb ik de beveiliging teruggezet naar WEP64 en dan werkt het wel. Dus het lijkt toch dat de iPgone 3GS problemen heeft met WPA/WPA2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
Snelle zoektocht wijst uit dat sommige routers problemen met de iPhone hebben, soms wil een firmware update van je router wel is helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:24
Ik heb hier thuis een Sitecom router staan en als die WPA2 beveiligd is kan ik er met mijn iPhone ook niet op. Inmiddels heb ik de beveiliging op WEP staan icm met een MAC adres filter en dat werkt prima..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb bij mijn zus ook precies hetzelfde probleem. Daar hebben ze ook een Belkin N+ staan. En ook ik heb alles geprobeerd, inclusief WEP-64. En dat werkt ook niet. Ook zonder wachtwoord maakt hij geen verbinding met de router. Met alle andere routers geeft hij geen problemen. Ik denk dat Belkin routers soms problemen hebben met Iphones (3GS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieSchmitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-09-2024
Heej ik heb zelfde probleem gehad met mijn sitecom 300n 2x wl341. Hij bleef zeggen dat mijn WPA2 wachtwoord verkeerd was, maar deze was wel degelijk goed (copy-past ect). Nu heb ik beetje zitten spelen met de router. Eerst wpa uitgeschakeld zodat de mac adres van Iphone in de router komt te staan na het maken van contact.
WPA2 weer aangezet. Nu kreeg ik weer het zelfde "wachtwoord onjuist", BUT ik ben er toch 1x door gekomen. Daarna bij NAT opties upnp aangezet. Toen ik mijn Iphone aanzette maakte hij automatisch contact!

Wat wel apart was dat ik weer overnieuw kon beginnen nadat ik mijn router langer dan een uur van stroom af heb gehad. Dus ik moest weer proberen om 1x contact (wat de volgende dag pas lukte) te maken met upnp al ingeschakeld. Wel wil ik erbij zetten dat ik gebruik maak van WIFItrak app, handig om ook met deze de connectie te maken (wat hij gelukkig deed) WIFI trak onthoud namelijk (naar mijn idee) beter de verbindingen en dat kun je ook controlleren in de app omdat er lijst word gemaakt van vertrouwde verbindingen.

Vraag me niet wat hier nu allemaal technisch gebeurd, maar het werkt voor mij. En heb nog steeds automatisch verbing met mijn Iphone!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand ondertussen al een oplossing voor dit probleem?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:00
Bilderbeek schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 12:02:
WEP / Wap zo'n verschil in binnenhalen is het niet hoor ;), maar goed wel wat extra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ken het verschill tussen Wep en Wpa wel, ik prefereer zelf ook wpa. Ik vroeg me alleen af of er al iemand is die een oplossing heeft voor dit probleem. Aangezien er meerdere mensen zijn met hetzelfde probleem en dat iedere keer het probleem zich voordoet met een Belkin router. Dus ik neem aan dat het probleem bij iedereen van toepassing is.

Dus als iemand al wat weet, PLEASE share your knowledge with meeee!!!]

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Verwijderd schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 14:06:
Ik ken het verschill tussen Wep en Wpa wel, ik prefereer zelf ook wpa. Ik vroeg me alleen af of er al iemand is die een oplossing heeft voor dit probleem. Aangezien er meerdere mensen zijn met hetzelfde probleem en dat iedere keer het probleem zich voordoet met een Belkin router. Dus ik neem aan dat het probleem bij iedereen van toepassing is.

Dus als iemand al wat weet, PLEASE share your knowledge with meeee!!!]

Thanks!
Ik heb hetzelfde met mijn iphone en Linksys wireless N router, als ik hem op WPA2 zet werkt hij niet, zet ik het op WPA / Wep werkt het wel, waarom geen idee...

En over het verschil wat ik bedoelde is dat ze beide netzomakkelijk te kraaken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, bij mij werken allemaal niet. Wpa2 niet, wpa niet, Wep niet. Oke dus ze zijn niet allemaal hetzelfde. Raar. Misschien moet ik maar es een reset uitvoeren bij die router. In principe is het niet echt urgent ofzo. Ik ben er tenslotte maar 1 of 2 dagen per week. Maar toch vind ik het wel een interresant probleem. Ik weet zoiezo zeker dat het probleem niet bij de Iphone ligt.

Ik zou alsnog graag een oplossing willen voor dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog helaas nog niet de kans gehad om verbinding te maken met dezelfde router met een andere Iphone. Als ik daar de kans voor krijg kan ik misschien een oplossing zoeken bij Apple. Maar tot nu toe denk ik, of weet ik zelf zeker dat het probleem bij de router zit.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2010 14:24 . Reden: JWZ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Verwijderd schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 14:20:
Oke, bij mij werken allemaal niet. Wpa2 niet, wpa niet, Wep niet. Oke dus ze zijn niet allemaal hetzelfde. Raar. Misschien moet ik maar es een reset uitvoeren bij die router. In principe is het niet echt urgent ofzo. Ik ben er tenslotte maar 1 of 2 dagen per week. Maar toch vind ik het wel een interresant probleem. Ik weet zoiezo zeker dat het probleem niet bij de Iphone ligt.

Ik zou alsnog graag een oplossing willen voor dit probleem.
Staat je Iphone wel ingesteld als DHCP ? of als static ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieSchmitz
ArnieSchmitz schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 12:22:
Heej ik heb zelfde probleem gehad met mijn sitecom 300n 2x wl341. Hij bleef zeggen dat mijn WPA2 wachtwoord verkeerd was, maar deze was wel degelijk goed (copy-past ect). Nu heb ik beetje zitten spelen met de router. Eerst wpa uitgeschakeld zodat de mac adres van Iphone in de router komt te staan na het maken van contact.
WPA2 weer aangezet. Nu kreeg ik weer het zelfde "wachtwoord onjuist", BUT ik ben er toch 1x door gekomen. Daarna bij NAT opties upnp aangezet. Toen ik mijn Iphone aanzette maakte hij automatisch contact!

Wat wel apart was dat ik weer overnieuw kon beginnen nadat ik mijn router langer dan een uur van stroom af heb gehad. Dus ik moest weer proberen om 1x contact (wat de volgende dag pas lukte) te maken met upnp al ingeschakeld. Wel wil ik erbij zetten dat ik gebruik maak van WIFItrak app, handig om ook met deze de connectie te maken (wat hij gelukkig deed) WIFI trak onthoud namelijk (naar mijn idee) beter de verbindingen en dat kun je ook controlleren in de app omdat er lijst word gemaakt van vertrouwde verbindingen.

Vraag me niet wat hier nu allemaal technisch gebeurd, maar het werkt voor mij. En heb nog steeds automatisch verbing met mijn Iphone!
Werkt dit nog niet voor iedereen dus? misschien kan iemand met meer ervaring de oplossing uit mijn verhaal vinden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm...Ik zal het zeker proberen als ik weer bij mijn zus kom. Alleen ik snap niet echt wat upnp met wireless te maken kan hebben. Maar goed, jullie horen het wel of het is gelukt of niet.

In elk geval, Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieSchmitz
Mja er stond als bijschrift dat upnp het makkelijker maakte voor verschillende devices elkaar the herkennen inclusief router. Anyway....ik HAD het zelfde probleem als je zus. En ik zou effe wifitrak op de iphone zetten! Zo goed ben ik ook niet met routers verder. Maar het is het enige dat ik veranderd heb en nu toch wifi heb. Alleen het @!#$%@ is dat je 1x verbinding moet krijgen!
Pagina: 1