Jamo art 510 icm Marantz pm4001 en DAC magic goede combi?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hey audiofielen! ;)

Ik heb onlangs 2 Jamo A510 speakers gekocht en ik wil daar een goede 2.1 versterker voor aanschaffen. Ik zat zelf te denken aan de Marantz pm4001 en dan eventueel met een DAC magic versterker.
Is dit een goede combi?
Ik wil namelijk mijn PS3 en PC en Led tv via optisch aansluiten.
Of is er een andere goede oplossing voor de optische ingangen?

Ik heb ook nog een actieve sub van Magnat, is deze gewoon aan te sluiten op de Marantz?

graag jullie meningen!

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:10
Tja, of het een goede combinatie is kan maar één persoon zeggen en dat ben jij. Jij moet de combinatie Jamo - Marantz lekker vinden klinken. Dus daar kan ik geen antwoord op geven.

Voor de PS3 zou je overigens geen DAC nodig hoeven hebben. Want je kan eventueel de Multi AV Out gebruiken die bij de console zelf zit. Dus HDMI gewoon naar de LED tv voor beeld en dan geluid over de andere uitgang. Of er verschil in geluid zal zitten tussen deze manier of toch een DAC Magic ertussen durf ik niet te zeggen. Heb namelijk geen ervaring met die manieren.

Idem met de LED tv en het aansluiten daarvan. Veelal hebben tv's wel een analoge uitgang voor audio, dus dan zou je die kunnen gebruiken. Maar ook daarvoor geld weer: ik zou het eerst zonder DAC Magic proberen, want die kan je altijd er later nog bij kopen. Mocht de tv alleen een optische uitgang hebben (Samsung wil dat wel eens doen) dan "moet" je wel naar een DAC, dus dan wordt de keuze al wat minder.

En bovenstaande geld natuurlijk ook voor de pc: deze kan je veelal ook via analoge dan wel digitale wegen aansluiten.

Verder zie ik op de Marantz PM4001 geen uitgang voor een actieve subwoofer. Normaal kan je dan de subwoofer aansluiten via een level-ingang, maar met de twee kanalen die de Marantz PM4001 heeft gaat dat niet lukken denk ik.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

High level input van de sub kan je gewoon verbinden met de speaker terminals terwijl de Jamo's er ook op zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:10
Ah didn't know that. Maar gaat dus niet op als je de twee speaker bi-amped gaat aansluiten?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
FeaR1986 schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 18:23:
Ah didn't know that. Maar gaat dus niet op als je de twee speaker bi-amped gaat aansluiten?
Waarom niet? Echte bi-ampen met een gescheiden filter voor de versterker bezitten weinig versterkers.
Dus als je bi-amped zit er op de signaal draden nog steeds alle frequenties. Dus dan zou je gewoon de subwoofer kunnen bi-wiren voor het signaal.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.