Z-5500 - optisch - PS3 center speaker raadsel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokey123
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-12-2021
Ik ben hier al een tijdje mee bezig en ik kom er niet uit.

Mijn ps3 is via een hdmi kabel aangesloten op mijn samsung le40a656.
Het geluid is via een optische kabel aangesloten op mijn Logitech z5500. Instellingen voor geluid staan op optisch voor de ps3.
Er gebeurd echter iets vreemds met het spraakgedeelte tijdens het gamen. In plaats van de centre speaker, hoor ik dit vaak door mijn linker of rechter speaker. Het valt mij het meest op tijdens spraak, maar het klinkt alsof de linker of rechter speaker op dat moment als centre speaker fungeert. Sommige geluiden hoor ik namelijk ook uitsluitend door links of rechts (zonder dat dit een surround effect is).

Nog vreemder is dat dit niet bij alles gebeurd. Een voorbeeld:

Heavy rain demo
-ingame: spraak gaat door centre speaker, helemaal prima
-trailer: Alle spraak gaat door de linker speaker

Brutal legend: Alle spraak gaat door de rechter speaker(en een aantal geluiden voor centre speaker)

De overige ingangen van de Logitech z5500 werken prima. Het probleem doet zich bij de ps3 alleen voor bij games en gamegerelateerde footage (zoals de heavy rain trailer)

Iemand een idee hoe ik ervoor kan zorgen dat mijn centre speaker zijn werkt altijd blijft doen?

Bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat uitsluitend recht of links is niet alleen surround he dat heet gewoon stereo. verder zou ik niet weten waar dit aan ligt, heb je al geprobeerd je z5500 aansluiten op een ander digital apparaat en kijken of hij het dan doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokey123
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-12-2021
Ik heb hem aangesloten gehad op de optische uitgang van mijn TV. Dat werkte prima. Ik kon gewoon zappen door de effecten (stereo, movie, music etc). Als de ps3 is aangesloten kan dat niet (waarschijnlijk omdat de z5500 dan op dts staat)