Home cinema set: Ondertiteling buiten beeld

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radem205
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02-2022
Hey,

Onlangs heb ik een nieuwe Panasonic LCD TV (TX-L32G10) aangeschaft. Nu heb ik al een aantal jaar een home cinema set van Panasonic, type SA-HT500, en deze heb ik aangesloten op de LCD TV.

Nu komt grotendeels de ondertiteling van DVD's buiten beeld. Alleen een gedeelte van de bovenste regel is te zien. Ook op een LCD tv van Sharp ontstaat dit probleem.

Wat ik geprobeerd heb:
- Instelling DVD speler aangepast (16:9, zoom, etc.) -> geen resultaat
- Positie van ondertiteling aangepast (op dvd speler uiteraard) -> Alleen mogelijk om ondertiteling naar beneden te plaatsen

Is dit een bekend probleem bij oudere dvd spelers in combinatie met een nieuwe LCD tv? Is hier nog wat aan te doen (waarschijnlijk moeilijk te beoordelen als je niet over dezelfde dvd speler beschikt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:10

FeaR

In GoT we trust

En iets in de instellingen van de TV aanpassen, iets van "breedbeeld" of in die trant?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radem205
FeaR1986 schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 19:18:
En iets in de instellingen van de TV aanpassen, iets van "breedbeeld" of in die trant?
Ik kan op de TV natuurlijk de verhouding 4:3 instellen, maar dan is het beeld veel kleiner en dan had ik net zo goed een beeldbuis kunnen houden. Een andere mogelijkheid op de panasonic tv is om het beeld plat te drukken, maar dan is het beeld uit verhouding. Ik heb het gevoel dat het echt ligt aan de dvd speler en niet aan de TV, maar helaas helpt het wijzigen van de instellingen van de dvd speler niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OswaldDeformed
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-09 13:05
Verschijnt er een overscan optie in het menu van je tv wanneer je hem op 16:9 zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radem205
Ik neem aan dat je met overscan functie bedoelt dat de tv controleert of er delen buiten het beeld vallen en dit automatisch aanpast? Zo ja, wanneer ik op de N-knop druk (standaard video en audio instellingen) dan krimpt het beeld in verticale richting, waardoor de verhouding niet meer klopt. Echter wordt de ondertiteling dan wel goed weergegeven. Maar dit vind ik niet echt een goede oplossing aangezien het beeld uit verhouding en daardoor kleiner is.

Edit: Wanneer ik beeldscan uitzet dan wordt alles weergegeven, maar wordt het beeld, net als hierboven beschreven, in elkaar gedrukt. Volgens mij ligt het meer aan de dvd speler die schijnbaar niet goed overweg kan met een verhouding 16:9, zou dat kunnen?

[ Voor 22% gewijzigd door radem205 op 12-02-2010 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 14:13
Is het misschien een oude dvd uit de tijd dat weinig mensen breedbeeld hadden? Ik heb er ook een paar waar de ondertiteling half in beeld is. Recenter gekochte dvd's zijn wel goed wat dat betreft.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OswaldDeformed
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-09 13:05
Beeldscan/overscan uitzetten geeft eigenlijk het gehele beeldsignaal weer. Dit hoort aan te staan bij normaal tv kijken, omdat in de randen van het beeld vaak andere signalen verstopt zitten zoals teletekst. Bij gebruik van je tv als computer monitor bijvoorbeeld zou dit niet nodig zijn, want dan zouden de randen van je bureaublad dus wegvallen. Het leek me mogelijk dat dit bij je dvd speler ook het geval was. Normaal gesproken hoort het beeld verhoudingsgewijs ingezoomd of uitgezoomd te worden bij gebruik van beeldscan en niet inelkaar gedrukt te worden, dus het zou inderdaad aan je dvd speler kunnen liggen.

Als verdere instelling veranderingen geen oplossing bieden, heb je al wat andere dvd's geprobeerd zoals hierboven wordt voorgesteld? Wat bij mij wel eens een oplossing gaf met hetzelfde probleem was om andere aansluitingen te proberen. Component gaf bij mij bijvoorbeeld wel volledig ondertiteling weer terwijl hdmi dit niet deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je met de home cinema set toevallig ook dat het geluid en het beeld niet helemaal synchroon lopen?

wij hebben sinds kort een loewe modus 32" aangesloten via de scart aansluiting aangesloten en het geluid loopt voor op het beeld.

nu zit er in het menu wel een kleine optie om het geluid 5ms te vertragen maar dit is te weinig.

zijn hier misschien nog andere oplossingen voor?
Pagina: 1