Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08-2024
Ik heb een aparte vraag wellicht, maar het lijkt me toch dat dit moet kunnen of bestaat:

Is het mogelijk je PC/laptop te laten fungeren (faken) als GPS zender/device (enkel via bluetooth) waarmiddels je phone zijn GPS-data binnenhengelt?
Ik wil een groot aantal navigatieapplicaties etc gaan testen op Windows Mobile, maar wil tijdens het testen niet heel NL door hoeven rijden ;)
Ik wil dus de PC als bluetooth GPS device aanwijzen in Windows Mobile, en in een Windows-applicatie de snelheid en richting aangeven die ik dan op de telefoon real time wil 'volgen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:56
Als jij de juiste data voert moet dit prima mogelijk zijn..
Weet je hoe dit er uit ziet?

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
Ik begrijp je vraag niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:56
Een GPS apparaat stuurt via een serieele poort data uit. Als jij er dus voor kan zorgen dat je met de PC deze data kan sturen naar je windows mobile device(via dus bluetooth) dan kan dit prima.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
Ja precies, maar ik moet wel zorgen dat de phone de PC als bluetooth device kan zien en instellen, en ik heb dan dus een programma'tje nodig waarmee ik me makkelijk virtueel (alsof) kan verplaatsen (en vervolgens de telefoon dus ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
  • Laatst online: 11-09 14:07
Google leidt me naar deze programma's: http://www.virtualserialport.com/products/vspdce/ en http://www.mks.zp.ua/vspd-mobile.php

Deze maken gekoppelde virtuele COM poorten aan: wat je naar de ene schrijft komt er bij de andere uit. Je kan dus opgeslagen gegevens van een echte GPS naar een COM poort schrijven. Het navigatieprogramma kan dat dan uit de gekoppelde andere virtuele COM poort lezen.

De GPS data is standaard gewoon tekst (NMEA sentences).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:53

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Heb je al eens gegoogled op GPS Simulator of iets dergelijks? Ik zie dan namelijk een aardige zwik aan software voorbij komen, waar vast iets nuttigs tussen moet zitten?

Als ik jou was zou ik eens naar Franson GPSGate kijken. Die kan een GPS simuleren en ouput naar BT sturen. Simulatie gaat aan de hand van een lijst handmatig ingevoerde waypoints en een ingestelde snelheid.

De lijst waypoints kan je opslaan naar een bestand voor hergebruik. Wellicht kan je ook het programma gpsbabel gebruiken om bijvoorbeeld .gpx tracks om te zetten naar dergelijke .gpssim bestanden zodat je die lijst niet handmatig hoeft in te voeren, maar kan genereren aan de hand van een gps tracklog.

[ Voor 60% gewijzigd door Orion84 op 12-02-2010 17:34 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
@Orion: Ik heb op alle termen buiten simulator gegoogled, echt stom, want dit is inderdaad een topper! Ik kwam met andere termen vooral uit bij progjes die trajecten/waypoints maken, of bij apparaten die echt GPS-signaal maken en zenden ((anti)militaire apparatuur etc.).
Ik hoop dat het lukt in de phone mijn PC als BT-GPS device in te stellen.

Bedankt Orion e.a.! _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Stan op 12-02-2010 17:37 . Reden: Thanks ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is wat je zoekt: is gps gate en ondersteunt simulatie.

http://franson.com/gpsgate/

groet,
Laser007
Pagina: 1