[Win7] Lan printer werkt alleen als mijn pc aan staat....

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khatarian
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 09:10

Khatarian

Omdat regen meestal valt...

Topicstarter
Hallo,

Ik weet niet zeker of het hier goed staat, maar ik gooi het er op.

Ik heb hier de volgende situatie.
Er staat hier een HP laserjet 4000N op het lan netwerk aangesloten, nu wil ik deze printer als netwerk printer gebruiken.
Eerst op mijn eigen computer met Windows 7 geïnstalleerd, allemaal geen probleem, maar nu komt het leuke, ik wil dat de computer die benden staat (ook Windows 7) ook deze printer kan gebruiken zonder dat mijn computer aan staat.
Zoals ik het gedaan heb:
Via het configuratiescherm en dan de printer als netwerk printer geïnstalleerd met de PCL5 drivers van HP.
Tijden het installeren vroeg Windows of de printer gedeeld moest worden. Dat heb ik gedaan.
De printer heb ik op deze manier geïnstalleerd: Configuratiescherm en dan weer naar de printers, daar een printer toegevoegd als netwerkprinter, tijdens het zoeken kwamen er 2 printers, de HP LaserJet 4000N en de zelfde maar dan op Gamemachine (mijn computer dus), ik had toen degene op Gamemachine genomen.
Als ik nu kijk onder het kopje 'delen' dan staat er dat de printer niet werkt als mijn computer in stand-by of uit staat.

Als ik nu een printopdracht geef via de computer beneden, terwijl mijn computer uit staat, dan komt er niets uit de printer totdat mijn computer aan staat. Ik wil dus hebben dat de computer benden het doet terwijl mijn computer uit staat.

Als ik zocht via Google zag ik wel oplossingen maar eigenlijk niet wat ik bedoelde.

Er is een Thuisgroep tussen de computers, maar als ik bij de Thuisgroep kijk dan staat er wel dat er een nieuwe netwerkprinter is gevonden en dat ik deze kan installeren om te gebruiken, maar dat werkt ook niet...

Ik hoop dat het duidelijk genoeg is en dat iemand de fout ziet die ik maak. |:(

Intel i9 9900K || Gigabyte Aorus z390 Ultra || MSI Aero RTX 2080 || 32 GB DDR4 || Samsung Evo 970 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:49

mrsar

waar een sar is,is een wodka

printer verwijderen

dan lokale printer toevoegen=>geen plug&play=>nieuwe tcp/ip verbinding=>daar het ip van de printer invullen=>juiste printdrivers geven en klaar,dit op beide pc's doen.
dan print je direct naar de printer ipv via jouw game pc

wat je nu namelijk doet,is de printer(drivers) sharen op jouw systeem en dus inderdaad met het gevolg dat als die pc uit staat,die shared printer niet gevonden kan worden.

en idd die andere kiezen als dat kan en die zonder problemen gezien wordt :P

ik denk te moeilijk @ werk op de vrijdagmiddag :+

[ Voor 39% gewijzigd door mrsar op 12-02-2010 16:58 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:53

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

tijdens het zoeken kwamen er 2 printers, de HP LaserJet 4000N en de zelfde maar dan op Gamemachine (mijn computer dus), ik had toen degene op Gamemachine genomen.
Pak voor de grap eens de andere optie ;)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Klopt.
Je Gamecomputer dient nu voor je pc beneden als print server.
Hij zal dus eerst daar de opdrachten naar toe sturen , en die gamepc verwerkt dat weer naar de printer.
als die dus uitstaat , kan je pc beneden niet printen , want die kan jouw game pc niet vinden.

weet je zeker dat de 4000L een LAN ip heeft? dus heeft deze printer een netwerkaansluiting? of is deze via een HP Jetdirecht via het LAN aangesloten?

Je moet dat IP adres achterhalen , en op je pc beneden installeren.
Je kan dat zien door met de rechtermuisknop op je gamepc op de printer te klikken.
dan kiezen voor eigenschappen.
dan kiezen vor het tabblad "poorten".

dan kijken wat er bij het vinkje staat.

als dat een IP adres is , dan zit je printer op het lan en kan je hem met dat adres op de pc beneden toevoegen

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khatarian
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 09:10

Khatarian

Omdat regen meestal valt...

Topicstarter
mrsar schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 16:56:
printer verwijderen

dan lokale printer toevoegen=>geen plug&play=>nieuwe tcp/ip verbinding=>daar het ip van de printer invullen=>juiste printdrivers geven en klaar,dit op beide pc's doen.
dan print je direct naar de printer ipv via jouw game pc
Net even zitten proberen, en het werkt!
Thanks!

Intel i9 9900K || Gigabyte Aorus z390 Ultra || MSI Aero RTX 2080 || 32 GB DDR4 || Samsung Evo 970 1TB