Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizonKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-03 00:40
Ik heb me de laatste uren bijna gek gegoogled om nog een Sony X1060 mp4 speler te vinden. Helaas, hij lijkt erg moeilijk te vinden, ook via pricewatch niets zichtbaar. Is deze einde reeks of zit de nieuwe a840 eraan te komen? Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eens gekeken op de bekende sites in Engeland en Duitsland en ik kan de X1060 ook nergens vinden. Ik vrees dat je gelijk hebt en dat je zult moeten wachten op de A840. Ik prijs me gelukkig dat ik deze Kerst nog een X1060 heb weten te importeren naar hier, aan een bijzonder aantrekkelijke prijs bovendien. Het is een prachtig apparaat imo! Ik vermoed dat de X-reeks te duur was om te maken en dat ze daarom snel de nieuwe A-reeks lanceren. Deze heeft een kleiner scherm, geen touchscreen en is qua materiaalkeuze iets minder stevig (maar nog steeds wel goed naar het schijnt).

Hopelijk moet je niet te lang wachten op de A840. Veel succes nog verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helios1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 23:44
Zover het mij bekend is, is de X-reeks van Sony sinds juni 2009 verkrijgbaar in NL. Ik had wel begrepen dat ze dit model bij Media Markt kunnen bestellen.

Slechte populariteit van dit model is - gezien de eigenschappen van de speler - te wijten aan te kleine doelgroep.

De X1060 heeft een adviesprijs van 379 euro. De speler heeft een uitstekende geluidskwaliteit, er zijn naast de touchscreen fysieke toetsen aanwezig en de afwerking is duurzaam.

Helaas vinden de meesten de bovenstaande punten minder belangrijk. Als ze dan de iPod Touch zien staan die veel meer functies heeft en hipper oogt en ook nog eens met dezelfde capaciteit 100 minder kost, is de keuze snel gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-09 10:55
Ik zat het ook te overwegen maar de apps haalden mij over ja.
En daarnaast is het verschil in geluidskwaliteit miniem, je kan beter die 100 euro bovenop je budget van oordopjes/koptelefoon gooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

andyy schreef op zondag 14 februari 2010 @ 22:26:
Ik zat het ook te overwegen maar de apps haalden mij over ja.
En daarnaast is het verschil in geluidskwaliteit miniem, je kan beter die 100 euro bovenop je budget van oordopjes/koptelefoon gooien
Hoewel ik je keuze begrijp, die apps zijn best wel leuk, is het verschil in geluidskwaliteit imo substantieel te noemen. Maar dan moet je wel een kwalitatieve koptelefoon of in-ear hebben. Dat brakke witte spul dat Apple durft te steken bij hun iPods is zowat 100 keer slechter dan de in-ears die Sony bij de X-reeks levert. Als je echter bereid bent 100 euro te investeren in een goeie koptelefoon/ in-ear dan zul je merken dat de Sony een high-end portable is die fantastisch geluid weet te produceren. De Touch daarentegen is weliswaar een betere all-rounder (veel betere browser, apps,...) maar produceert - zoals alle iPods - een vrij koud en saai geluid met weinig bas. Met een heel warme koptelefoon of in-ear die veel bas produceert kun je dat misschien nog wat compenseren, want zoals iedereen weet is de EQ van iPods waardeloos. Dit is dan ook de reden waarom veel Amerikanen verzot zijn op externe hoofdtelefoonversterkers. De iPod-versterkers zijn gewoon veel te zwak. Sony en Cowon bewijzen echter dat het anders en beter kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-09 10:55
Verwijderd schreef op zondag 14 februari 2010 @ 22:50:
[...]

Hoewel ik je keuze begrijp, die apps zijn best wel leuk, is het verschil in geluidskwaliteit imo substantieel te noemen. Maar dan moet je wel een kwalitatieve koptelefoon of in-ear hebben. Dat brakke witte spul dat Apple durft te steken bij hun iPods is zowat 100 keer slechter dan de in-ears die Sony bij de X-reeks levert. Als je echter bereid bent 100 euro te investeren in een goeie koptelefoon/ in-ear dan zul je merken dat de Sony een high-end portable is die fantastisch geluid weet te produceren. De Touch daarentegen is weliswaar een betere all-rounder (veel betere browser, apps,...) maar produceert - zoals alle iPods - een vrij koud en saai geluid met weinig bas. Met een heel warme koptelefoon of in-ear die veel bas produceert kun je dat misschien nog wat compenseren, want zoals iedereen weet is de EQ van iPods waardeloos. Dit is dan ook de reden waarom veel Amerikanen verzot zijn op externe hoofdtelefoonversterkers. De iPod-versterkers zijn gewoon veel te zwak. Sony en Cowon bewijzen echter dat het anders en beter kan.
Ze zijn niet te zwak, iig niet voor oordopjes. Wellicht als je er een grote koptelefoon aan hangt of iets anders dat veel vermogen nodig heeft. Ik heb zelf meerdere versterkers, gewoon voor het geluid niet voor het extra vermogen zoals zoveel mensen.
De iPod touch heeft anders wel een vrij neutrale klank en een vrij grote soundstage en ik vond het verschil niet zo substantieel ;) (en ja ik heb diverse high end oordopjes, ook custom in ear monitors)
Als je de EQ moet gebruiken moet je maar eens denken of je wel de juiste oordopjes/koptelefoon hebt gekocht ;)
Maar dat de stock dopjes van de iPod brak zijn heb je volledig gelijk in. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

andyy schreef op zondag 14 februari 2010 @ 23:27:
[...]

Ze zijn niet te zwak, iig niet voor oordopjes. Wellicht als je er een grote koptelefoon aan hangt of iets anders dat veel vermogen nodig heeft. Ik heb zelf meerdere versterkers, gewoon voor het geluid niet voor het extra vermogen zoals zoveel mensen.
De iPod touch heeft anders wel een vrij neutrale klank en een vrij grote soundstage en ik vond het verschil niet zo substantieel ;) (en ja ik heb diverse high end oordopjes, ook custom in ear monitors)
Als je de EQ moet gebruiken moet je maar eens denken of je wel de juiste oordopjes/koptelefoon hebt gekocht ;)
Maar dat de stock dopjes van de iPod brak zijn heb je volledig gelijk in. :P
Over smaken en geuren... ;) Ik heb toch ook ondervonden met mijn in-ears (Westone UM3X) dat de Touch ze niet goed weet aan te sturen. Het klinkt vrij klinisch, de hoge tonen sprankelen niet en de bas is behoorlijk flets. Met de Sony X daarentegen klinken ze veel levendiger en heeft de bas veel meer impact. Naar het schijnt hebben zogenaamde 'balanced armatures' meer stroom nodig om op hun best te klinken. Met een kwalitatieve versterker (liefst met DAC erin verwerkt) kun je de iPod ook op dat niveau brengen. Zo heb ik ooit eens een Corda 3Move versterker/DAC gekoppeld aan een Nano kunnen beluisteren en dat klonk dan weer wel zeer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helios1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 23:44
Verwijderd schreef op zondag 14 februari 2010 @ 22:50:
[...]

Je vat mijn visie gewoon samen.

Ik bezit zelf de Sony NWZ-A816 en -S639 en heb deze op geluid vergeleken met de Touch. Als de EQ uit staat, hoor ik geen verschil. Echter, als ik de EQ van Sony naar mijn wens instel, haal ik het geluid eruit dat zelfs met veel duurdere koptelefoon en met EQ uit niet realiseerbaar is.

En wat betreft de EQ van de Touch, ik heb er gewoon geen woorden voor. Als ik die instel op bijvoorbeeld 'meer lage tonen', begint dat ding letterlijk te clippen :r i.t.t. de 'Clear bass' van Sony waarbij de lage vol en strak klinken, althans dit is wat ik hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizonKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-03 00:40
ik heb inmiddels in de lokale mediamarkt een X1060 weten te bemachtigen. En dan online oortjes besteld van Klipsch S4. Ben er zeer tevreden mee, klinkt toch weer anders dan mijn vorige Sony A818 (met Creative EP630). Heel 'gelaagd', ik weet niet goed hoe ik het anders moet zeggen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BizonKid schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 13:02:
ik heb inmiddels in de lokale mediamarkt een X1060 weten te bemachtigen. En dan online oortjes besteld van Klipsch S4. Ben er zeer tevreden mee, klinkt toch weer anders dan mijn vorige Sony A818 (met Creative EP630). Heel 'gelaagd', ik weet niet goed hoe ik het anders moet zeggen d:)b
Ik ben blij voor jou. Het is inderdaad even wennen aan het geluid van de X. Jij klinkt heel relaxt, met een uitstekende spreiding van de instrumenten. Zoiets heb ik nog nooit eerder gehoord van een draagbaar apparaat. Geniet van dit juweeltje!
Pagina: 1