Composiet naar HDMI op Onkyo TX-SR607

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thajohnny
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-01-2019
goeiedag ik heb een vraagje, ik wil graag mijn satellietontvanger aansluiten op mijn receiver zodat ik gebruik kan maken van de upscale functie. Mijn satellietontvanger heeft echter alleen een scartuitgang, mijn receiver heeft deze niet, dus heb ik deze met rca kabels naar mijn receiver aangesloten vanaf de scartuitgang van mijn satellietontvanger.
Ik wil nu het analoge signaal van mijn satelliet via hdmi naar mijn tv sturen. Ik krijg echter geen beeld, wel geluid.
Ik heb de rca kabels aangesloten op de cbl/sat ingang op mijn receiver.

Ik wil dus kortgezegd mijn cbl/sat input doorsturen naar de hdmi out op m'n receiver, is dit mogelijk?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, verder dan dit reikt mijn kennis hierover niet, en ik word ook niet echt veel wijzer van t instructieboek van mijn receiver..

Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Hoe kan je nu niet wijzer worden van de manual van de receiver :?
Je moet gewoon het composiet signaal aansluiten :?

Of je moet met de assign inputs van de HDMI en component hebben gespeeld waardoor die nu verkeerd staan.

[ Voor 73% gewijzigd door Chevy454 op 12-02-2010 16:58 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 17:24
Je hebt zo'n SCART naar 3 x tulp blok gebruikt neem ik aan? Dat werk alleen als het er één met een schakelaar is die op output staat. Degene zonder schakelaar (zoals bij een gameconsole zit), is bedoeld voor input en gaat zo dus niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:20

FeaR

In GoT we trust

thajohnny schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 16:45:
Ik wil dus kortgezegd mijn cbl/sat input doorsturen naar de hdmi out op m'n receiver, is dit mogelijk?
Ja, de Onkyo TX-SR607 kan analoge signalen van composiet en component upscalen tot 1080i. Maar goed, staan de instellingen in de Onkyo wel goed? Dus dat dingen als scaling aan staan?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:28

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik vraag me af of je dit zou moeten willen.

Ik neem aan dat je sattelietontvanger RGB uit kan sturen. Je kunt dan:
  • RGB via scart rechtstreeks op je tv aansluiten en je tv laten scalen naar 1080P
  • je sattelietontvanger via composite :X aansluiten op je reciever, en deze laten scalen naar 1080P en vervolgens doorsturen naar je tv.
Ik weet bijna wel zeker dat de eerste optie mooier beeld geeft. Je hebt dan alleen wel een extra scart kabel.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:20

FeaR

In GoT we trust

Question Mark schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 17:55:
  • je sattelietontvanger via composite :X aansluiten op je reciever, en deze laten scalen naar 1080P en vervolgens doorsturen naar je tv.
1080i :>

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-08 12:33

Shuriken

Life is all about priorities

Question Mark schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 17:55:
Ik vraag me af of je dit zou moeten willen.

Ik neem aan dat je sattelietontvanger RGB uit kan sturen. Je kunt dan:
  • RGB via scart rechtstreeks op je tv aansluiten en je tv laten scalen naar 1080P
Ik weet bijna wel zeker dat de eerste optie mooier beeld geeft. Je hebt dan alleen wel een extra scart kabel.
Er is een verschil tussen scalen en UPscalen. De onkyo receiver heeft de mogelijkheid tot upscalen. Hij zal dus het SD signaal naar 1080i extrapoleren. Dit zou dus theoretisch in elk geval een mooier beeld opleveren dan het laten scalen (oprekken) van het SD signaal naar 1080.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:28

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Shuriken schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 19:45:
[...]
Er is een verschil tussen scalen en UPscalen.
Leg eens uit wat het verschil is dan?

In beide gevallen zal toch de bronresolutie aangepast worden naar 1920 x 1080. Misschien dat de reciever hier iets betere algoritmes voor heeft dan de scaler in de tv. Maar ik vraag me af of dat opweegt tegen het kwaliteitsverlies in de stap van RGB naar composite.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1