Toon posts:

van tcp/ip naar tcp/ip gateway

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
iemand die ik ken heeft een goede breedband i-metverbinding zit op een groot 100mbits netwerk met veel Div-X enzo erop...

Ik kan nu wel steeds aan hem vragen om een film zodat ie em voor mij opzoekt en op z'n ftp zet maar dat is niet altijd mogelijk

nu wil ik een soort van gateway aanleggen tussen zijn en mijn pc zodat ik in mijn netwerkomgeving alle pc's bij hem in het netwerk kan zien...

Met de PCAnywhere9 Gateway is het NIET mogelijk om 2 keer hetzelfde protocol op te geven nl. :

inkomend : TCP/IP
uitgaand : TCP/IP

hij internet namelijk via het netwerk en dus NIET via een modem... (T3 geloof ik)

weet iemand een manier om een stabielle gateway op te zetten ?

hij draait win 98 SE

ik draai op win ME en zit met een terayon modem (kabelfoon) verbonden met internet via TCP/IP en haal tot 60kb/sec.

WIE HELPT ME >????

Alvast ThNx...

GrTz. J

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Jij zit op de kabel ofzo!?

Verwijderd

Topicstarter
jah ! kabelfoon...

en de ander zit op internet via een netwerk
zijn hostnaam (IP-adres) is(zijnpcnaam.student.domeinnaam.nl)

HELP ME !!

GrTz. J

• Gman
  • Laatst online: 14-03 20:42
Waarom werkt een FTPserver dan niet?

Oh sorry ik zie het probleem al.
Hmmm beats me :(

Verwijderd

Op woensdag 07 maart 2001 17:39 schreef TP70 aka Georgio het volgende:
Waarom werkt een FTPserver dan niet?

Oh sorry ik zie het probleem al.
Hmmm beats me :(
Vertel mij jou trucje eens ik zit met hetzelfde probleem.

thx

Verwijderd

Topicstarter
is er nou echt geen mogelijkheid???

IK WIL EEN GATEWAY!

Het moet toch op een of andere manier mogelijk zijn ?

GrTz. J

• yodax
  • Laatst online: 28-04 08:47
Je kunt op de windows 98 machine een VPN server opzetten, en dan kun je vanaf ME 'inbellen' over het internet en bij het netwerk komen.

Zorg ervoor dat de routering goed staat op beide machines.

Voor VPN server kun je volgens mij bij win98 zelf terecht door het via de setup van 98 mee te installeren (configuratie scherm -> software) Het is echter al weer lang geleden dat ik met 98 gewerkt heb dus of het er in zit weet ik niet... De client iig wel.

Zit het er niet in dan kun je ook een shareware VPN server halen. Moet je echter wel ff zelf zoeken (bv [url="http://www.google.com)"]www.google.com)[/url]

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 08 maart 2001 14:15 schreef yodax het volgende:
Je kunt op de windows 98 machine een VPN server opzetten, en dan kun je vanaf ME 'inbellen' over het internet en bij het netwerk komen.

Zorg ervoor dat de routering goed staat op beide machines.

Voor VPN server kun je volgens mij bij win98 zelf terecht door het via de setup van 98 mee te installeren (configuratie scherm -> software) Het is echter al weer lang geleden dat ik met 98 gewerkt heb dus of het er in zit weet ik niet... De client iig wel.

Zit het er niet in dan kun je ook een shareware VPN server halen. Moet je echter wel ff zelf zoeken (bv [url="http://www.google.com)"]www.google.com)[/url]
werkt dat "inbellen" ook via TCP IP (hij heeft GEEN modem lees de draad maar eens terug...

ik wil mijn pc gewoon bij HEM in het netwerk aanmelden... een verbinding met elkaar hebben we al (nl. via internet)

GrTz. J

Verwijderd

Je kunt een VPN verbinding opbouwen.

• McCormick
  • Laatst online: 06-12-2024
Je kan misschien zijn pc laten routen naar dat netwerk en op jouw pc instellen dat ie voor die bepaalde range zijn pc als router gebruikt.

Denk alleen wel dat je dan met 98 btje te kort komt (iig zonder third party utils)

• yodax
  • Laatst online: 28-04 08:47
Op donderdag 08 maart 2001 15:20 schreef 5chaap2k het volgende:

[..]

werkt dat "inbellen" ook via TCP IP (hij heeft GEEN modem lees de draad maar eens terug...

ik wil mijn pc gewoon bij HEM in het netwerk aanmelden... een verbinding met elkaar hebben we al (nl. via internet)

GrTz. J
Zoals ik schrijf je kan 'inbellen' over het internet (<- TCP/IP)

VPN Staat voor Virtual Private Networking je bouwt dus over een netwerk een netwerk op met een iemand, als de VPN server zijn routing aan zet (of goed configureerd) kan je dus op het netwerk.

Ik gebruik het om bv. op het kantoor netwerk te komen van af thuis en vice versa...

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 08 maart 2001 21:03 schreef yodax het volgende:

[..]

Zoals ik schrijf je kan 'inbellen' over het internet (<- TCP/IP)

VPN Staat voor Virtual Private Networking je bouwt dus over een netwerk een netwerk op met een iemand, als de VPN server zijn routing aan zet (of goed configureerd) kan je dus op het netwerk.

Ik gebruik het om bv. op het kantoor netwerk te komen van af thuis en vice versa...
we kunnen alleen geen van beiden ons ip adres beinvloeden (vallen dus niet in dezelfde range) is dit geen probleem met VPN ?

GrTz. J

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Nee, het gaat erom dat je het IP van de server weet, en niet dat je (toevallig) in dezelfde range zit. Je kan hiermee dus in principe echt worldwide netwerken... Zolang de config maar goed staat!

Ook

Wees consequent, maar niet altijd

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-08 22:45
zet er dan eerst eens een fatsoenlijk os op. 98 of me zijn niet geschikt om vpn's aan te leggen. minimaal 1 van de 2 pc's zou nt4 of w2k server moeten draaien.

daarna kun je proberen een fatsoelijke vpn verbinding te creeren.

Verwijderd

Op vrijdag 09 maart 2001 09:07 schreef LeNNy het volgende:
zet er dan eerst eens een fatsoenlijk os op. 98 of me zijn niet geschikt om vpn's aan te leggen. minimaal 1 van de 2 pc's zou nt4 of w2k server moeten draaien.

daarna kun je proberen een fatsoelijke vpn verbinding te creeren.
Onzin

Zelf met windows95 updates kun je al een vpn verbinding opzetten.

Ik heb momenteel via een vpn verbinding tot het internet (ADSL) via windows 98se (op onze server).

Windows NT4 ondersteunt zelfs niet standaard VPN. Dat moet je ook met updates doen. Win98/ME/win2k kunnen allemaal even goed vpn'en.

Rob

Verwijderd

Op vrijdag 09 maart 2001 07:41 schreef 5chaap2k het volgende:

[..]

we kunnen alleen geen van beiden ons ip adres beinvloeden (vallen dus niet in dezelfde range) is dit geen probleem met VPN ?

GrTz. J
Neen,
dat is geen probleem.

Met een VPN verbinding maak je een "dialup" verbinding aan (hoe gek dat ook klinkt)en dan bel je in op een IP adres.

http://handouts.tamu.edu/html/win-vpnconfig.html
http://pcmedics.itgo.com/PrinterFriendly/pf_winnt_setupvpn.htm
http://customersupport.acd.net/vpn98.htm

En er zijn nog honderden van dat soort sites.

Verwijderd

Topicstarter
ik gaat kijke hoever ik hiermee kom...

bedankt!

GrTz. J

Verwijderd

Op woensdag 07 maart 2001 17:21 schreef 5chaap2k het volgende:
jah ! kabelfoon...

en de ander zit op internet via een netwerk
zijn hostnaam (IP-adres) is(zijnpcnaam.student.domeinnaam.nl)

HELP ME !!

GrTz. J
Wij willen geen buitenstaanders op onze shares. (campusbewoners v/d universiteit Twente).

Dus zoek eens een andere oplossing, zoals een ftp-server.

Mzzl

• Kaas
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Toch zal het op de 1 of andere manier mogelijk moeten zijn. Ik heb namelijk wel af en toe mensen op me pc die niet vanuit Enschede zitten te downen.

• serkoon
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

serkoon

mekker.

Je kunt soms ook gewoon rechtstreeks verbinden met \\130.89.22x.xxx\share vanaf een willekeurig IP-adres. Dit is alleen erg fout :) Dus zul je via een tunnel (vpn) moeten gaan werken OF je zorgt voor een *nix accountje bij die persoon en gebruikt smbmount om shares lokaal te mounten en ftp't de boel naar huis.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

De meeste studentjes op de UT zijn goed beveiligd, daar kom je als buitenstaander nie op. maar ik heb op mijn broertjes pc pc anywhere geinstalleerd, ik kan dan snachts zijn pc over nemen, dingen downloaden, en op removable hdd flikkeren. die neemt hij dan van het weekend mee naar huis.

werkt perfect!

en als ik op school zit, dan hoeft ik alleen maar een mailtje naar hem te sturen, en dan doet die dat zelf downloaden.

ik moet toegeven, dat 'Dance' is echt een perfecte uitvinding! ;)

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Pagina: 1