Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.walther
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-07-2024
Ik heb gisteren een DVI naar HDMI adapter gekocht om mijn Macbook Pro aan te sluiten op mijn TV.
Nu lijkt het er op dat geen van de resoluties die de tv opgeeft de echte "native" resolutie van het lcd-panel is.
Als ik 1080p selecteer, lijkt tekst niet "pixel perfect" maar gekarteld. Als ik een plaatje met "schaakbord"-patroon (om de pixel zwart of wit) op de tv zet, blijkt als ik er echt dicht opzit niet om en om te zijn. Eigenlijk bij alle ondersteunde resoluties ziet het schaakpatroon er een beetje "moiree"-achtig uit, terwijl op het display van mijn laptop het er wel goed uitziet.

Heeft iemand hier een truukje voor? Misschien firmware update? of zal ik er gewoon mee moeten leven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.walther
Oh ja, voor de duidelijkheid: Ik draai snow-leopard, de TV is full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onlinegangster
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 16:27
Ik zou hem gewoon beter direct via DVI aansluiten (of vga als dat niet kan).

Dit ligt aan HDMI, HDMI geeft namelijk standaard alleen de standaard (duh) resoluties door en dat zijn 720/1080 i/p.

Heb zelf ook een Samsung en dat ziet er inderdaad echt lelijk uit (als ik mijn laptop met Windows XP aansluit)

Als je het via DVI of VGA doet kan je alle resoluties selecteren

[ Voor 6% gewijzigd door onlinegangster op 12-02-2010 14:50 ]

Those penguins, they sure ain't normal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.walther
Opzich zie ik wel meer resoluties dan alleen de gangbare HD formaten, maar ze zijn allemaal niet "pixel perfect". Ik zal het eens met VGA proberen dan!