Website ziet er niet mooi uit in Firefox op Mac

Pagina: 1
Acties:
  • 387 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 297917

Topicstarter
Hi,

Sinds 2 dagen heb ik mijn ontworpen site van een cattery online. Ik heb hem gemaakt in Photoshop, gebouwd in Dreamweaver. Ik heb hem steeds offline bekeken in Internet Explorer en ook in Firefox zag het er goed uit. Nou open ik hem op mijn werk op een mac in Firefox en zie ik rollover images met een donker vlak verschijnen, waardoor ze niet wegvallen in de achtergrond. Terwijl dit gewoon uitgesneden images zijn. Zou toch niet moeten kunnen zou ik zeggen... :?

Dit is de site: (ja, Iframes.. veel meer dan dat kan ik niet)
www.akicabo.nl
De image link 'beschikbaarheid kittens' op de home pagina heeft dit dus en als je op 1 van de eerste menuknoppen drukt zul je daar ook weer buttons met een vlak eromheen zien.
Daarnaast verschijnt er in Firefox opeens een balkje op de home pagina.
Is er iets aan die lelijke vlakken te doen?
Thanks!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

dat heeft te maken met kleurprofielen als ik me niet vergis.

Maar de reden waarom je het op Mac waarschijnlijk wel ziet en op Windows niet is de helderheid van het scherm. Maar goed, de makkelijkste oplossing is vaak om gewoon je plaatje in photoshop te openen, met de colorpicker die kleur te selecteren en als achtergrond te gebruiken in je HTML/CSS. Er zijn vast makkelijkere methodes, maar het werkt over het algemeen.

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kun je d'r eens een screenshot van posten?

Waarom doe je dit trouwens met script en niet gewoon met CSS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Hawk
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-01 21:48
Terw_Dan schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 14:40:
Antwoord:
[by TS]: Dit is de site: (ja, Iframes.. veel meer dan dat kan ik niet)

Wie nooit tijd heeft, kan er niet mee omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

ik weet helaas geen oplossing voor je probleem, ik wou alleen even zeggen dat het allemaal prachtige katten zijn :)

nog wel een tip: Mischien kan je lightbox intergreren in je website, dit is een gratis flash foto viewer zodat de foto's op de zelfde pagina openen ipv in een nieuw tabblad.
link: http://www.huddletogether.com/projects/lightbox2/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
brilsmurfffje schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 14:44:
ik weet helaas geen oplossing voor je probleem, ik wou alleen even zeggen dat het allemaal prachtige katten zijn :)

nog wel een tip: Mischien kan je lightbox intergreren in je website, dit is een gratis flash foto viewer zodat de foto's op de zelfde pagina openen ipv in een nieuw tabblad.
link: http://www.huddletogether.com/projects/lightbox2/
Thanks, Inderdaad mooi, maar niet van mij. Ze kosten ook wel wat.

Met lightbox zou het er wel erg fraai gaan uitzien, maar de cattery eigenares wil er zelf foto's op gaan plaatsen en foto pagina's toe gaan voegen, en ze weet echt niets van webdesign af. Dan wordt het wellicht wat te gecompliceerd allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Terw_Dan schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 14:40:
Kun je d'r eens een screenshot van posten?

emm.. omdat ik niet weet hoe..? I guess..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tjeemp schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 14:40:
dat heeft te maken met kleurprofielen als ik me niet vergis.

Maar de reden waarom je het op Mac waarschijnlijk wel ziet en op Windows niet is de helderheid van het scherm. Maar goed, de makkelijkste oplossing is vaak om gewoon je plaatje in photoshop te openen, met de colorpicker die kleur te selecteren en als achtergrond te gebruiken in je HTML/CSS. Er zijn vast makkelijkere methodes, maar het werkt over het algemeen.
Excuus, ik zei het fout. Het is wel allemaal uitgeknipt maar de rode achtergrond waar de inhoud in laadt staat in CSS. En ik heb dus gewoon gekeken naar de RGB code in Photoshop van die rode kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:49

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Anoniem: 297917 schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 14:33:
Is er iets aan die lelijke vlakken te doen?
Ja, uiteraard is er iets aan te doen. Je zult daar alleen zelf wat moeite voor moeten doen en dat mis ik nogal in dit topic. Het lijkt meer een Kan iemand even .. ? topic. Het gaat daarom ook dicht.

Ik zou je willen aanraden om dit ontwerp aan te passen. Je hebt er ongetwijfeld een hoop moeite in gestoken, maar laten we zeggen dat Dreamweaver nou niet de meest elegante en cross-browser compatible code genereert. Met een klein beetje zoekwerk kan je ongetwijfeld wat meer beheersing van CSS krijgen.

Verder wil ik je verzoeken de edit knop te gaan gebruiken. Drie reacties achter elkaar binnen 5 minuten is een beetje absurd. Topickicken houden we niet van.

[ Voor 10% gewijzigd door MueR op 12-02-2010 15:05 ]

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.