Z-5500 geen 5.1 geluid

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds kort Windows 7 geinstalleerd op mijn computer, maar nu werkt m'n speakersysteem (Logitech Z-5500) niet goed meer. Als ik in Itunes of Mediaplayer muziek afspeel, geven alleen de subwoofer, de front right en front left geluid. De center box en de rear left en rear right blijven stil. Het gekke is, dat deze wel geluid geven als ik een game speel. De setting staat op 6 channel direct. Als ik hem op stereo X2 zet, dan geven de rear boxen ook nog geluid, maar de center blijft stil. Op XP stond die altijd op 6 channel direct en daar werkte het wel goed. Ik gebruik Realtek HD Audio Manager, maar als ik daar een test van het 5.1 geluid doe, dan klopt er niks van de setup. M'n center speelt die af op rear left, de subwoofer op rear right, rear left op de center en de rear right blijft stil. Als ik de test van de speakers zelf doe, klopt de setup wel. Aan de bedrading ligt het dus niet. Ik heb al geprobeerd om Realtek helemaal opnieuw te installeren, maar dat heeft niet geholpen. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:37

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Verwijderd schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 14:22:
Hallo,

Ik heb sinds kort Windows 7 geinstalleerd op mijn computer, maar nu werkt m'n speakersysteem (Logitech Z-5500) niet goed meer. Als ik in Itunes of Mediaplayer muziek afspeel, geven alleen de subwoofer, de front right en front left geluid. De center box en de rear left en rear right blijven stil. Het gekke is, dat deze wel geluid geven als ik een game speel. De setting staat op 6 channel direct. Als ik hem op stereo X2 zet, dan geven de rear boxen ook nog geluid, maar de center blijft stil. Op XP stond die altijd op 6 channel direct en daar werkte het wel goed. Ik gebruik Realtek HD Audio Manager, maar als ik daar een test van het 5.1 geluid doe, dan klopt er niks van de setup. M'n center speelt die af op rear left, de subwoofer op rear right, rear left op de center en de rear right blijft stil. Als ik de test van de speakers zelf doe, klopt de setup wel. Aan de bedrading ligt het dus niet. Ik heb al geprobeerd om Realtek helemaal opnieuw te installeren, maar dat heeft niet geholpen. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Bedankt.
Klinkt dan eerder alsof de bedrading van de boxen naar de geluidskaart niet goed zitten :)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ik zelf heb ook een z5500 en heb ook wel eens problemen gehad met rear en center geluid, maar toen bleek dat uit te staan bij de settings van de controlebox. Misschien is dat ook bij jouw het geval?

Kan het misschien ook zo zijn dat de draden er niet meer goed in zitten? Kan gebeuren...

[ Voor 3% gewijzigd door Gropah op 12-02-2010 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TI_Observer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-08 08:14
ik heb ook w7 icm z5500

in games en films op 6 channel direct voor 5.1 geluid
en muziek werkt alleen pl 2 music/video voor 5.1 geluid

dus ik moet het steeds handmatig veranderen

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De bedrading zit sowieso goed, want alles klopt in m'n games en bij de test van het ding zelf. Daar ligt het dus niet aan. Ik heb geen geluidskaart, zit gewoon in m'n moederbord. Het heeft altijd gewerkt op 6 channel direct. Als ik hem op PLII zet, dan is het bij video zo, dat de center veel te hard gaat vergeleken met de andere boxen, waardoor het geluid lelijk wordt. Bij music is het zo dat de Center de enige is die normaal geluid geeft. De rears spelen dan heel erg zacht waardoor je alleen maar lage tonen hoort. Ik denk dat je dus alleen goed geluid kan krijgen, als het lukt om de 6 channel direct ook in 5.1 te laten afspelen in programma's als itunes, en niet alleen in games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvAars
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01:32
Muziek wordt over het algemeen alleen door de fronts afgehandeld. Wil je toch ook via de rear (daarvoor is muziek niet bedoeld, maar goed) zou je een functie als 'stereo upmixing' oid moeten vinden, in je mediaplayer of je driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dat kan ik alleen niet vinden in Realtek HD Audio Manager. Weet jij hoe ik dat in kan stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het alleen bij iTunes en Windows Media Player?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, en als ik films kijk met VLC mediaplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de bump, maar is er niemand die weet hoe ik aan stereo upmixing kan doen met Realtek HD audio manager icm Z-5500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is een fout van windows 7, voorheen had ik xp werkte mijn 7.2 perfect.
Heb al uren lopen googlen etc. maar nog geen oplossing voor gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:29
Verwijderd schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 14:22:
Hallo,

Bedankt.
Zo klopt het toch, stereo over twee speakers, surround over 5 speakers. Of je moet iets zoeken als stereo upmixing bij de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 19:32
ik heb hetzelfde probleem icm win7, volgens mij ligt het aan de drivers van mn xi-fi kaart. Houd me er verder niet te veel mee bezig want ik gebruik de z5500 alleen voor film en games, muziek luister ik liever over echte stereo speakers.
Pagina: 1