Systeem crash na X tijd en I/O error

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EffeX1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-11-2014
Beste allemaal,

Mijn systeem blijft sinds korte tijd na X aantal tijd hangen. Dat wil zeggen, als ik met iets bezig ben (internetten, gamen etc) blijft het systeem soms ineens hangen en dan na ongeveer 30-50 seconden doet het systeem het weer heel even om vervolgens weer te blijven hangen voor 30-50 seconden. Echter werkt alles daarna weer gewoon. Het geheel is wel voor herhaling vatbaar dus het kan gebeuren dat het 1/- uur later nog een keer gebeurd.

Wat ook heel apart is, is dat als ik mijn computer opstart hij het normale moederbord opstart scherm geeft en de gebruikelijke twee piepjes voor de USB apparaten. Nu blijft hij langer dan normaal op het MSI (Moederbord) scherm hangen en geeft daarna een wat luidere piep en geeft dan aan : ' Reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device". Als ik hem 3 a 4 keer opnieuw opstart doet het geheel het ineens weer.

Ik heb opgemerkt dat als het systeem even blijft hangen skype een I/O error aangeeft (het systeem blijft ook hangen als skype niet aanstaat dus daar ligt het niet aan). Heeft dit er misschien iets mee te maken?

Alvast bedankt.

System Manufacturer: MICRO-STAR INTERNATIONAL CO.,LTD
System Model: MS-7514
BIOS: Default System BIOS
Processor: Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E8400 @ 3.00GHz (2 CPUs), ~3.0GHz
Memory: 3070MB RAM
Page File: 1305MB used, 5056MB available
Card name: ATI Radeon HD 4800 Series

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Volgens mij gaat je harddisk kapot, maak als eerste een backup, check je event log van Windows en test je harddisk eens op fouten.

[ Voor 26% gewijzigd door jelmervos op 12-02-2010 14:11 ]

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

2 piepjes voor USB apparaten? Da's nieuw...volgens mij zijn die piepjes eerder ivm een probleem. Bijna alle IBM compatible PC's (wat de meeste zijn omdat ze afgeleide zijn) geven bij 2 beeps een error op je display.

1 beep zou een succesvolle BIOS POST moeten zijn.

Hoe dan ook iig ook je eventviewer eens nakijken of daar errors in staan.

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EffeX1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-11-2014
Die twee piepjes geeft hij al vanaf het begin, dat is voor mijn USB muis en toetsenbord. Die ene piep was echter noch nooit.
Ik heb even in mijn event viewer gekeken en daar staan een heleboel errors in, waarvan er na een crash 101 van 'last hour' waren...
Ik had ook een bluescreen daarstraks, ik post wel even wat plaatjes:
Afbeeldingslocatie: http://i25.photobucket.com/albums/c79/C40S/Bluescreen.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i25.photobucket.com/albums/c79/C40S/errors.jpg
En hier nog een paar Kernerl-General errors achter elkaar:
Afbeeldingslocatie: http://i25.photobucket.com/albums/c79/C40S/Kernelerrors.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:18
Lijkt inderdaad op een harddisk die aan het stuk gaan is.
Data backuppen nu het nog kan, en nieuwe HD er in zetten.