[Windows 7] Zeer lange opstart tijd

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbcn
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Hallo,

Ik heb hier een Acer aspire 9300 liggen die wel erg lang blijft hangen bij het "ademende" Windows logo. Ik zal proberen de problemen te omschrijven.

Direct na de instalatie is er nog niets aan de hand, alle drivers zijn geinstaleerd en hij loopt als een zonnetje. Echter na een paar keer restarten begint hij problemen te geven. Bij het booten blijft hij hangen bij het ademende logo van Windows. Deze beweegt nog wel en na een paar minuten weet hij de desktop toch nog voor met te tekenen en doet alles het weer normaal. De snelheid is dan ook weer terug. In de eventviewer is op dat moment niets van waarde te zien.
Weer een paar reboots later is het probleem opeens verergert. Nu gaat alles ook langzaam wanneer ik ben ingelogd. De task manager laat mij zien dat: De CPU ongeveer 1-10% van zijn capaciteit gebruikt en er geheugen in overvloed is. Ook de harddisk lijkt zich rustig te houden. Eventvwr laat mij zien dat er "events" zijn, echter het is niet mogelijk deze uit te lezen. Het tooltje loopt namelijk vast.

Hiervoor (enkele dagen terug), heeft er ook nog XP op deze laptop gedraaid. Deze kreeg ongeveer de zelfde problemen. Echter tijdens het laden van de desktop begon hij ook meldingen te geven van programmas die verkeerd geinstaleerd zouden zijn. Deze meldingen gingen over ongeveer elk niet-Microsoft product dat geinstaleerd was. Ook hier gold weer dat na dat de desktop volledig geladen was, hij weer normaal liep.

Nu verdenk ik eigenlijk het moederbord of de hardisk. Maar hoe ga ik dit testen? HDtune wil in ieder geval niet starten.
Memtest86+ laat trouwens geen problemen zien.

Heeft er iemand misschien suggesties waar ik zou kunnen kijken voor het probleem? Of misschien zelfs al de oplossing?

Alvast bedankt,
jbcn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

vroeger had je Bootvis waarmee je kon checken wat er allemaal gebeurde tijdens het starten en hoelang iets duurde. Weet niet of dat (misschien met een nwe versie) nog werkt in WIN7?

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heb je misschien geen achtergrondplaatje, maar een enkele kleur als achtergrond?
(Windows 7 heeft een bug dat laden extra lang duurt als er geen achtergrondafbeelding is, maar een egale kleur).

[ Voor 41% gewijzigd door anandus op 12-02-2010 15:45 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbcn
  • Niet online
Bedankt voor jullie snelle reacties.

Bootvis was inderdaad erg handig, maar naar mijn weten is dit (op dit moment) alleen voor vista en ouder. Je bracht me wel op het idee om nog eens de veilige mode uit te proberen. Dit had ik namelijk nog niet op Windows 7 uitgebrobeerd. Ik hoopte te kunnen zien waar hij bleef hangen, maar tot mijn verbazing starte hij toen "normaal" op. (als in: "normale safe mode") Dit was niet zo bij XP, daar bleef hij ook in de safe mode hangen vlak nadat alle drivers etc. geladen waren.
De achtergrond is wel nog steeds aanwezig. Ook al duurt het laden hiervan wel een tijdje.

groeten, jbcn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 14:16:
Heb je misschien geen achtergrondplaatje, maar een enkele kleur als achtergrond?
(Windows 7 heeft een bug dat laden extra lang duurt als er geen achtergrondafbeelding is, maar een egale kleur).
Daar is een hotfix voor:
The Welcome screen may be displayed for 30 seconds during the logon process after you set a solid color as the desktop background in Windows 7 or in Windows Server 2008 R2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbcn
  • Niet online
Opgelost: Ik kreeg hdtune aan de praat in de 'safe mode', deze gaf aan dat het behoorlijk slecht gaat met de harde schijf. In ieder geval bedankt voor jullie reacties.
Pagina: 1