Beste,
Ik heb een NAS draaiend gehad op freenas.
Daar zat 1,5 TB data schijf op die nu vol zit.
Helaas lukte me het niet om daar raid aan de slag te krijgen en dat ik evt in de toekomst meer wel en dus overgestapt op Ubuntu.
Alleen nu heb ik op een 80GB schijf Ubuntu geïnstalleerd alleen nu kan ik de schijf niet benaderen GPT systeem (ook niet via de live cd van ubuntu (krijg dan foutmelding zie hieronder)
Hoe kan evt de schijf converteren naar ext3 of de schijf benaderbaar maken.
Ik ben ook geen expert op Linux gebied maar wil me er graag in verdiepen en zoek uiteraard op veel op internet (ubuntu forums), dus vergeef me als er stomme fouten in staan.
Ik heb een NAS draaiend gehad op freenas.
Daar zat 1,5 TB data schijf op die nu vol zit.
Helaas lukte me het niet om daar raid aan de slag te krijgen en dat ik evt in de toekomst meer wel en dus overgestapt op Ubuntu.
Alleen nu heb ik op een 80GB schijf Ubuntu geïnstalleerd alleen nu kan ik de schijf niet benaderen GPT systeem (ook niet via de live cd van ubuntu (krijg dan foutmelding zie hieronder)
code:
1
2
3
4
| UNABLE TO MOUNT DATA: Error mounting: mount exited with exit code 32: mount: wrong fs type, bad option, bad superblock on /dev/sdb1, missing codepage or helper program, or other error In some cases useful info is found in syslog - try dmesg | tail or so |
Hoe kan evt de schijf converteren naar ext3 of de schijf benaderbaar maken.
Ik ben ook geen expert op Linux gebied maar wil me er graag in verdiepen en zoek uiteraard op veel op internet (ubuntu forums), dus vergeef me als er stomme fouten in staan.