Herinstallatie OEM versie Windows 7 Pro NL 64bit HDD -> SSD

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wie heeft hier ervaring mee?

Ik heb een (standaard) Dell 545MT (=Mini Tower), met een Quad core, 8Gb memory. Er zit een 640Gb Samsung HDD in, met daarop Windows 7 Pro NL 64bit.
In deze machine kan een 2e interne harddisk worden bijgezet.
Ook op de plek (bay) van de interne 19-in-1 kaartlezer kan evt. een 3e harddisk geplaatst worden.
De machine heeft verder een (standaard) DVD/ROM reader/writer.

Graag wil ik de machine een behoorlijke boost geven door o.a. het OS op de SDD te zetten en uiteraard de SSD als primary disk in te zetten.
Daarvoor heb ik recent een X25-M 80Gb Postville Retail aangeschaft. Dat leek me wel een goeie ...
Begin volgende week komt ie binnen.

Ik heb me behoorlijk ingelezen (ook in SSD's), maar ik zie voornamelijk alleen maar zaken die niet kunnen.
Wat zijn mijn mogelijkheden, gezien het feit dat ik een OEM versie van mijn Windows 7 versie heb?
Zoals bekend levert Dell van die OEM versie een zgn. herinstallatiedisk (DVD) en een aparte voor Drivers/Utilities.
En stel dat ik van iemand eenzelfde Windows 7 versie kan lenen, kan ik daarmee dan wel een clean install doen met m'n (OEM) license key?
Het wil er bij mij niet in, als dit niet kan.

Ik ben thuis in de andere zaken; inbouw hardware, aansluiten, BIOS settings, TRIM etc.

Ik wil voorkomen dat het een groot trial and error avontuur wordt.

Bij voorbaat dank voor relevante informatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Waarom niet Ghosten van de oude HD naar de SSD?

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Dat is geen probleem. Je kunt zowel de recovery-disk als een normale OEM-disk gebruiken voor herinstallatie. Die recovery-disk kijkt normaal gesproken naar een BIOS init-string, dus een andere HD maakt niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:05
Gewoon de Dell dvd gebruiken, eventueel andere schijven even tijdelijk loskoppelen. Voordeel van de Dell dvd is dat je geen gezeur hebt met activatie ivm de bios lock. Je kunt ook een normale Win 7 dvd gebruiken en activeren met de key op je licentie sticker. Mogelijk wil 't niet via internet maar moet je bellen. Derde optie is het licentiegedeelte van je huidige installatie backuppen (key + certificaat), normale Win 7 dvd gebruiken en vervolgens met de tool weer 'activeren'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Allen bedankt voor de reakties! Om het draadje af te ronden; gebruik nu al een paar dagen naar volle tevredenheid Windows 7 op de SSD op de Dell. Heb t.b.v. de installatie van Windows 7 de HDD losgekoppeld, de SSD geplaatst en met de normale OEM-disk (na in BIOS de bootvolgorde te hebben veranderd) met NTFS geformatteerd en de installatie gedaan. En na de firmware upgrade van de SSD (van 02HA naar 02HD) daarna de HDD geformatteerd.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2010 15:28 ]