Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinguinFreak
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-08 13:24
Beste,

Nadat ik onlangs een Samsung Plasma PS50B850 heb aangekocht, waar ik overigens zeer tevreden mee ben, na heel wat dubben over LCD vs Plasma ben ik toch blij dat ik voor een plasma gekozen heb, wat een kwaliteit qua beeld!

Maargoed, dat is niet waarom ik hier nu schrijf, de reden is, ik wil mijn oude pana surround set de deur uit doen, en wil een soundbar aankopen. Ik verwacht niet dat ik helemaal 't zelfde effect zal hebben qua surround sound, maar het gaat me erom dat ik de boxjes overal kwijt ben!

Nu twijfel ik tussen de CT500 Sony en de HLB54S van LG.

De LG:

AUDIO VERMOGEN
Voedingsuitgang - totaal 430W
Voedingsuitgang - voor 70W x 2
Voedingsuitgang - midden Nee
Voedingsuitgang - surround 70W x 2
Voedingsuitgang - subwoofer 150W (Wireless)
INPUT & OUTPUT
USB 2.0 Nee
iPod direct dock Ja
Audio in - draagbaar in Ja
Video uit - composite Ja
Video uit - component Nee
Audio-ingang - optisch Ja
HDMI - uit Ja 2x
HDMI - ingang Ja 1x
HDMI Ja x3
GEBRUIKSGEMAK
SIMPLINK Ja
DLNA Ja
USB-opname (2 , alleen CD) Ja
iPod dock - gemaakt voor iPod Ja
AFSPEELBARE DISCFORMATEN
BD-ROM Ja
BD-R Ja
BD-RE Ja
Hybride disc ( BD+DVD) Ja
DVD (NTSC) Ja
RADIO
Band FM/MW
Preset-geheugen 50
RDS (PS, PTY, CT, RT) Ja[/center][/center][/left][/right][/left]

De sony CT500:

zie link : Link voor Specs

Qua specs zijn ze bijna gelijkwaardig, alleen de LG ondersteund ook daadwerkelijk de formaten DTS-HD en Dolby True-HD en de Sony ondersteund enkel LPCM formaat, de ongecomprimeerde versie. Dat de LG een Blu-Ray speler heeft is niet echt belangrijk gezien ik mijn PS3 zal gebruiken om de films mee af te spelen.

Nu is de vraag dus, waarmee ben ik in de toekomst het best uit ?

Maakt het uit dat de sony enkel ongecomprimeerd de geluidsstream kan spelen? Nu is het zo dat de PS3 toch enkel de ongecomprimeerde versie uitstuurt, en dus de Soundbar niet DTS-HD of Dolby True-HD zal aangeven op display. Wat als in de toekomst de blu-ray's enkel nog DTS-HD en Dolby True-HD bevat, en geen LPCM meer? Ik had gelezen dat het plaats besparend zou zijn voor de discs als ze er een DTS-HD of Dolby True-HD stream op zetten ipv een LPCM stream?

Hopelijk is mijn verhaal wat duidelijk, ben niet zo heel thuis in surround sets en geluid.

Bij voorbaat dank voor alle meningen/informatie!

It's not the size of the hammer that matters, it's how you wield it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:03

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Als je toch je PS3 blijft gebruiken om je blu-rays af te spelen, maakt het niet uit of er alleen nog HD sporen op de blu-ray staat, je PS3 zal dit dan decoden en als PCM naar je reciever sturen.

Zowieso kan de PS3 Fat geen HD sporen bitstreamen.

Edit: volgens mij staat het topic wel aardig goed, het zou ook in audio/hifi kunnen staan. Als je het graag verplaatst of gesloten wilt hebben, kun je dat aangeven met report dit topic, ditAfbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/icon_hand.gif handje links boven in beeld.

[ Voor 37% gewijzigd door blitzkrieg op 12-02-2010 12:09 ]

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinguinFreak
bedankt voor de info, ik denk dat ik inmiddels gewoon ga voor de LG, heeft verder ook meer functionaliteiten dan de CT-500.

Meningen omtrent de apparatuur zijn echter gewoon welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

--> AH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:02

FeaR

In GoT we trust

PinguinFreak schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 11:44:
Wat als in de toekomst de blu-ray's enkel nog DTS-HD en Dolby True-HD bevat, en geen LPCM meer? Ik had gelezen dat het plaats besparend zou zijn voor de discs als ze er een DTS-HD of Dolby True-HD stream op zetten ipv een LPCM stream?
De meeste Blu-rays die nu in de schappen liggen hebben alleen nog maar een DTS HD of Dolby TrueHD codec op de schijf staan. Alleen "oude" films die naar Blu-ray zijn omgezet willen nog wel eens LPCM als track hebben, maar dat zie je niet veel.

Met de LG zit je altijd goed als het gaat om het versturen van HD Audio. Want zodra je bitstream verstuurt dan kan de LG het zelf decoderen en af spelen. De Sony zal wellicht de core van het HD Audio bestand pakken en dan dus "gewone" Dolby Digital of DTS afspelen (HD is immers back-wards compatible met de gewone variant). Maar zoals gezegd heb je toch de PS3 Fat en deze decodeert intern al de audio. Dus dan zit je met beide soundbars goed.

Mocht je in de toekomst voor een Blu-ray speler gaan die HD Audio kan bitstreamen (wat ze allemaal kunnen) heb je dus meer aan de LG. Maar meer en meer spelers hebben interne decoders zodat ze - net als de PS3 Fat - intern decoderen. Dus dan zou de Sony ook weer werken.

Maar zou me niet blind staren op dit soort dingen, want het verschil ga je met dergelijke soundbars toch niet horen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:57
De HLB54S staat bij de Saturn, heb er even mee gespeeld.. Is wel een hele prettige soundbar, en klinkt, voor zover je dat kan bepalen in een dusdanig drukke winkel, erg goed, naar mijn mening..

Ik wou hem in eerste instantie ook kopen, maar ben voor een losse soundbar en bluray speler gegaan, omdat de LG voor mij te hoog is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinguinFreak
rscheper schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 11:36:
De HLB54S staat bij de Saturn, heb er even mee gespeeld.. Is wel een hele prettige soundbar, en klinkt, voor zover je dat kan bepalen in een dusdanig drukke winkel, erg goed, naar mijn mening..

Ik wou hem in eerste instantie ook kopen, maar ben voor een losse soundbar en bluray speler gegaan, omdat de LG voor mij te hoog is..
Mag ik vragen voor welke Soundbar jij bent gegaan uiteindelijk ? En weet je misschien nog wat de LG kostte bij saturn ?

Ik ga van de week eens even kijken bij wat shops om ze eens te vergelijken qua geluid.. En dan kan ik ook echt een beslissing maken.

wederom bedankt voor alle info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:57
Ik ben voor de JVC TH-BS7 gegaan, nieuws: JVC bouwt dunne soundbar

Ik heb geen idee wat de hlb54s bij de Saturn kost..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco008
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-06-2023
De LG HLB 54 kost 650 euro hier bij de Saturn in Tilburg O-)

[ Voor 6% gewijzigd door marco008 op 16-02-2010 16:23 ]

Pagina: 1