[Excel 2007] Filter: samenvatting van data in bepaalde kolom

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilhelm11
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-05-2022

Wilhelm11

Ondertitel

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een dataset in een Excel 2007 bestand. Voor het makkelijk ordenen van de data heb ik de "Filter" aangezet. In een bepaalde kolom staan landcodes (bijvoorbeeld NL, BE en US) vermeld. Nu wil ik van de hele kolom een "samenvatting" van die landcodes hebben. Daarmee bedoel ik zoiets als het volgende (dataset met 400 regels).

NL: 100 (Er is 100 keer NL gevonden)
BE: 100
US: 100
Lege cellen: 100

Ik zou ze zelf kunnen sorteren en kunnen tellen, maar het is een nogal grote dataset met veel verschillende landcodes. Hebben jullie misschien een oplossing? Of is er een soort functie voor?

Alvast bedankt!

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoZ_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-10-2020
Aantal.als() is wat je zoekt. Ik weet zo niet meer uit m'n hoofd hoe die in het engels heet... count.if() ofzo.

[ Voor 77% gewijzigd door BoZ_ op 12-02-2010 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilhelm11

Wilhelm11

Ondertitel

Topicstarter
BoZ_ schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 11:44:
Aantal.als() is wat je zoekt. Ik weet zo niet meer uit m'n hoofd hoe die in het engels heet... count.if() ofzo.
AANTAL.ALS() is erg handig, maar niet wat ik zocht. Er zijn ongeveer 25 verschillende landcodes, dus dan zou ik eerst uit moeten zoeken welke landcodes er zijn en vervolgens die functie 25 keer uit moeten voeren. Dat is in principe nog te overzien maar ik dacht dat er misschien iets makkelijkers zou zijn (in de trend van): "Misschien is er een handige functie die met aantal klikken een samenvatting van de kolom geeft."

Misschien bestaat hetgene wat ik zoek niet niet, of is daar een (ingewikkeld) VBA script voor nodig. Ik ben onhandig met VBA, dus dat zie ik niet echt zitten. Bij gebrek aan beter zal ik toch AANTAL.ALS() gaan gebruiken.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoZ_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-10-2020
Wilhelm11 schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 12:17:
[...]

AANTAL.ALS() is erg handig, maar niet wat ik zocht. Er zijn ongeveer 25 verschillende landcodes, dus dan zou ik eerst uit moeten zoeken welke landcodes er zijn en vervolgens die functie 25 keer uit moeten voeren. Dat is in principe nog te overzien maar ik dacht dat er misschien iets makkelijkers zou zijn (in de trend van): "Misschien is er een handige functie die met aantal klikken een samenvatting van de kolom geeft."

Misschien bestaat hetgene wat ik zoek niet niet, of is daar een (ingewikkeld) VBA script voor nodig. Ik ben onhandig met VBA, dus dat zie ik niet echt zitten. Bij gebrek aan beter zal ik toch AANTAL.ALS() gaan gebruiken.
Je kan natuurlijk ook een draaitabel maken, dat kan precies doen wat je hier zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Draaitabellen :)

edit:
...zeg ik te laat.

[ Voor 49% gewijzigd door F_J_K op 12-02-2010 13:05 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilhelm11

Wilhelm11

Ondertitel

Topicstarter
Een draaitabel is precies wat ik zocht! Ik had er nog nooit van gehoord of mee gewerkt. Maar na even gestoeid te hebben, is het nu gelukt een overzicht maken. Bedankt allemaal!

Signature

Pagina: 1