Netwerk standaard op 1% in taakbeheer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-09 16:24
Hoe komt het dat in taakbeheer van een vriend van mij het netwerk altijd op 1% loopt?

Is dat netwerk related want er lijkt geen programma te lopen wat costant data verzend?

Het netwerk is bedraad aangelegd op een experiabox met een internet abbo van hetnet.

[ Voor 0% gewijzigd door BiggyB op 12-02-2010 11:11 . Reden: Spelvout ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Wat gebeurt er bij een capture?

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
Hoe bedoel je capture? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-09 12:54
Heeft die vriend een programma bij de hand wat kan onderzoeken welke programma's verbinding maken met het netwerk/internet?? (bij mij doet bijvoorbeeld het beveiligingsprogramma COMODO dit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:07

Duinkonijn

Huh?

met http://www.wireshark.org/download.html het netwerk vekeer bekijken :)

en dat opnemen cq capturen

[ Voor 16% gewijzigd door Duinkonijn op 12-02-2010 11:33 ]

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
Ik had inderdaad ook al aan zoiets gedacht (netlimiter dacht ik aan) maar omdat het een constante stroom van 1% is dacht ik dat het geen programma zou zijn omdat dan de verbinding wel iets meer schommelingen zou vertonen.

Maar ik ga m iig aanraden even zo'n programma te draaien en te kijken wat daar uitkomt.

edit: het 'probleem' doet zich ook voor op een andere computer in het netwerk...

[ Voor 12% gewijzigd door BiggyB op 12-02-2010 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMe
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-07 20:51
Een traffic capture dmv Wireshark of een andere: http://sectools.org/sniffers.html sniffer. Dan leg je het netwerkverkeer over een bepaalde netwerkkaart vast en kun je kijken over welke protcollen en poorten er verkeer is.
Handmatig op zoek naar je verkeer.

Heeft die vriend niet last van een virus, trojan, malware, updates, synchroniserende programma's?

Kijk eerst eens wat er draait qua processen.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
Bij netlimiter staat er niets raars. Ik ga binnenkort even langs om het netwerk/router te controleren en zal meteen even een virsscan doen.

Zal t resultaat nog posten....
Pagina: 1