Ik heb sinds eergisteren de componenten van mijn nieuw i7 systeem ontvangen. Alles netjes in elkaar gestoken en de power switch aangezet: alles draaide dat moest draaien (fans, schijven, dvdrom,...) en ook het booten ging netjes tot ie probeert te booten vanaf de cd-rom. Op het eerste zicht (5s), gaat alles goed, activiteit is normaal van de dvd-drive, daarna begint ie wat raar te doen (dvd tikt?) en het opstarten van de Windows 7 installatie gaat extreem traag (op initieel scherm komen duurt 15 min), zo traag dat ik voorlopig nog niet de tijd heb genomen om de volledige installatie te doen.
De drives zijn aangesloten op SATA0 (Intel ssd, master) en SATA2 (samsung bluray, slave), dit zijn de blauwe blauwe sata poorten, de andere 1TB schijf heb ik nog niet aangesloten.
Dit heb ik al geprobeerd:
1) Andere DVDROM: heb een externe, usb dvd aangesloten en het tikken en "raar" doen van de DVDROM drive was hetzelfde.
2) Enkel 1 latje geheugen gebruikt in DIM1, dus 2 GB
3) Mode naar AHCI ipv IDE gezet
Hier is de volledige opstelling:
Fractal Design Define R2 - Midtowermodel
Processor - 1 x Intel Core i7 i7-920 / 2.66 G..
Intel X25-M Mainstream Solid State Drive - 80gb
Samsung SpinPoint F1 Desktop Class HD103UJ 1TB
Samsung SH-B083L - Schijfstation - DVD±RW (Â..
Corsair XMS3 - Geheugen - 6 GB ( 3 x 2 GB ) -..
Gigabyte GA-EX58-UD5 - Moederbord - ATX - iX5
Gigabyte ODIN Pro GE-M800A-D1 - Voeding
ATI Radeon 5850 Sapphire editie
Waar denken jullie dat een probleem kan liggen? Ik ga zeker eens proberen met een linux live cd, zien of die boot en ook eens een andere installatiecd gebruiken.
Alvast bedankt voor jullie hulp, hoop dat ik het enigzins duidelijk heb uitgelegd, indien niet vraag je maar!
De drives zijn aangesloten op SATA0 (Intel ssd, master) en SATA2 (samsung bluray, slave), dit zijn de blauwe blauwe sata poorten, de andere 1TB schijf heb ik nog niet aangesloten.
Dit heb ik al geprobeerd:
1) Andere DVDROM: heb een externe, usb dvd aangesloten en het tikken en "raar" doen van de DVDROM drive was hetzelfde.
2) Enkel 1 latje geheugen gebruikt in DIM1, dus 2 GB
3) Mode naar AHCI ipv IDE gezet
Hier is de volledige opstelling:
Fractal Design Define R2 - Midtowermodel
Processor - 1 x Intel Core i7 i7-920 / 2.66 G..
Intel X25-M Mainstream Solid State Drive - 80gb
Samsung SpinPoint F1 Desktop Class HD103UJ 1TB
Samsung SH-B083L - Schijfstation - DVD±RW (Â..
Corsair XMS3 - Geheugen - 6 GB ( 3 x 2 GB ) -..
Gigabyte GA-EX58-UD5 - Moederbord - ATX - iX5
Gigabyte ODIN Pro GE-M800A-D1 - Voeding
ATI Radeon 5850 Sapphire editie
Waar denken jullie dat een probleem kan liggen? Ik ga zeker eens proberen met een linux live cd, zien of die boot en ook eens een andere installatiecd gebruiken.
Alvast bedankt voor jullie hulp, hoop dat ik het enigzins duidelijk heb uitgelegd, indien niet vraag je maar!