Sinds februari 2009 zit ik bij mijn huidige werkgever, beginnend als stagaire, en tegenwoordig als medewerker. In Juli heb ik een contract voor onbeperkte duur getekend, en een van de arbeidsvoorwaarden is een leaseauto. Deze zou ik 1 oktober mogen bestellen, echter dit wordt steeds tegengehouden i.v.m. 'crisismaatregelen'. Ik rijd momenteel (sinds Juli) al in een huurauto.
De maatregel om geen nieuwe auto's te bestellen geldt bedrijfsbreed en zou een besparing op moeten leveren. Echter de huurauto waar ik nu in rijd is duurder per maand dan een leaseauto in mijn categorie.
Een tijdsoverzicht van toezeggingen en ingaan van maatregelen, i.c.m. contracten etc.
Iedereen waar ik dit mee bespreek (collega's, ouders, vrienden etc.) heeft natuurlijk een gekleurde blik hierop, ik wil graag weten of ik dit heb te accepteren (niet leuk, maar als het zo is is het zo), of dat dit niet zo is. Alvast bedankt voor jullie replies en het lezen van deze TS.
De maatregel om geen nieuwe auto's te bestellen geldt bedrijfsbreed en zou een besparing op moeten leveren. Echter de huurauto waar ik nu in rijd is duurder per maand dan een leaseauto in mijn categorie.
Een tijdsoverzicht van toezeggingen en ingaan van maatregelen, i.c.m. contracten etc.
- Februari 2009: Beginnen met afstuderen
- Juni 2009: afstuderen voltooid. Bedrijf bevriest de lonen.
- Juli 2009: maandcontract
- Eind juli 2009: aanbod halfjaarcontract, door mij afgewezen. Vervolgens een contract voor onbeperkte duur aangeboden gekregen incl. lease. Toezegging dat ik 1 oktober mag bestellen (1 augustus in dienst, 2 maanden proeftijd)
- begin oktober 2009: offertes ingeleverd bij de verantwoordelijke persoon. Deze meldt me dat hij eerst toestemming moet krijgen van de directie. 4 dagen later krijg ik te horen dat het bestellen tegen wordt gehouden tot januari 2010. Hier leg ik mij bij neer.
- November 2009: Enkele collega's (3) worden verzocht elders werk te zoeken. Enkele leaseauto's komen vrij en worden herverdeeld.
- Januari 2010: nog steeds wordt het bestellen tegengehouden; langzamerhand heb ik er genoeg van en bespreek dit met mijn direct leidinggevende. Deze overlegd het met de directie, geen verandering.
- Begin februari 2010: leidinggevende nog eens naar de directie; aangezien de huurauto per maand duurder is dan een leaseauto, en het argument besparing dus niet eens geldig is. Ook zijn er geen leaseauto's over, laat staan dat er vrij komen in mijn categorie. Nieuwe besteldatum: Zomer 2010.
Iedereen waar ik dit mee bespreek (collega's, ouders, vrienden etc.) heeft natuurlijk een gekleurde blik hierop, ik wil graag weten of ik dit heb te accepteren (niet leuk, maar als het zo is is het zo), of dat dit niet zo is. Alvast bedankt voor jullie replies en het lezen van deze TS.