• RV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-06 14:38
Dit topic is gericht aan mensen die de Nokia PC Suite en/of Ovi Suite gebruiken.

In deze suites zit een handig programma genaamd 'Nokia Content Copier'. Hiermee kan je een backup maken van je agenda-items, berichten, contacten, instellingen, foto's, video's enz enz. Nu moest ik laatst mijn telefoon naar het Nokia Service Point brengen, dus heb ik van tevoren een backup gemaakt met Nokia Content Copier. Ik heb dit gedaan inclusief massageheugen en zonder massageheugen, maar met instellingen. Tip is altijd zonder instellingen, zeker bij een firmware-update, maar goed. Omdat ik die Nokia Content Copier toch niet 100% vertrouwde, heb ik speciaal nog een export-file gemaakt van al mijn Berichten, Agenda-items en Contactpersonen.

Nu heb ik mijn telefoon terug, inclusief firmware-update. Probleem was alleen dat ik een backup mét instellingen heb gemaakt. Omdat ik van alle belangrijke dingen (contacten, foto's, video's, agenda-items en berichten) ook nog aparte exportbestanden heb gemaakt, dacht ik die mooi weer te importeren via de Suite. Wat blijkt, bij meer dan 9/10 van alle contactpersonen ontbreken alle nummers. Daar deze toch wel het belangrijkste zijn en ik geen zin had ze handmatig 1 voor 1 over te zetten, ben ik eens gaan zoeken op internet om .nbu bestanden te openen.

Omdat ik weet dat meer mensen hier last hebben van 'foute' backups, niet terug te zetten backups of nog meer van dat soort onzin, heb ik dit topic gemaakt.

Na wat zoeken ben ik 2 handige programma's tegengekomen, namelijk Noki en NbuExplorer. De eerste is een trail (of betaald), de 2e is gratis. Ik heb alleen NbuExplorer getest. Hiermee heb ik het .nbu bestand geopend en vervolgens kon ik alles hierin bekijken. Heb je gevonden wat je zoekt, exporteer je dat en zet je het handmatig op je telefoon. Of waarvoor ik het gebruikte: ik heb alle contactpersonen ge-exporteerd, en vervolgens via Contactpersonen in de Suite geïmporteerd. Werkt prima!

Dus als je .nbu bestand van Nokia Content Copier niet meer werkt, download een van beide bovengenoemde programma's en je kan alle bestanden zo terughalen!! Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304504

Eigenlijk hoop ik het niet nodig te hebben :) , maar toch bedankt voor de tip.