[MSN] nieuwe manier van spam?

Pagina: 1
Acties:

• iivvvii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:10
De laatste tijd voegen steeds nieuwe gebruikers zich toe aan mn msn lijst. Je weet natuurlijk niet echt van te voren of je iemand nou daadwerkelijk via via kent of niet. Maar net had ik waarschijnlijk een gesprek met een bot die me naar een website wilde lokken... Is dit nou een nieuwe manier van spam, hebben meer mensen hier last van of bestaat dit fenomeen al een tijdje.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
ief zegt:
     hoi?
hilarysmaniotto14@hotmail.com zegt:
     hey, hows it going?
ief zegt:
      im fine, but who are you?
      i'm 22/f your a male right?
ief zegt:
      yeah i am, but wtf? your adding random people?
      nice, I just got off work and finally got some time to relax which site did i msg you from again?
ief zegt:
      i dont know?
      I know a way we can chat and have a better time.. do you cam?
ief zegt:
      uhm not with an unknown
      Well i don't do yahoo cam or any other cam because i have been recorded before... But i do know one site you can watch me on cam, that assures me no one records...
ief zegt:
      :')
      I mean... Do you want to see me on my cam?
ief zegt:
      not really
      Ok go to http://www.*****.net/cvfp accept the invite on the page baby
ief zegt:
      why should I?
      sweet, fill out the info ur info.. i can not wait for you to see me baby let me find something nice to wear
ief zegt:
      you think im retarded
      its the sites policy to ensure no minors get access to the site, so they might ask for CC to verify your age babe.
ief zegt:
      wait a sec, im talking to a bot right know arent i
      What color Panties do you think i should wear? i might have you favorite color here somewhere...
ief zegt:
      i visit your site if you count 1+1 for me
      Your such a good boy, i'm gonna show you what good boys deserve.. you can tell me to do anything you want me to do!
ief zegt:
      lolz

Het duurde toch nog ff voor ik door had dat ik met een bot te maken had (ga ik toch ff van uit, een echte 22 jarige vrouw zou welkom zijn though).

Dus meer mensen bekent met dit fenomeen?

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Ik dacht dat ik de enige was! Vorige week ook door iemand toegevoegd, , vroeg om de cam aan te zetten (the fuck?) en toen maar geblokt. Dacht dat het een incident was, maar deze week weer 4 mensen gehad met een adres in de trant van xxxxx28192@hotmail.com. Allemaal geweigerd.

[ Voor 6% gewijzigd door SemperFidelis op 11-02-2010 22:10 ]

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Bestaat toch al jaren :s

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:17
Was het nog nooit tegengekomen, maar deze week ook al meerdere gehad, gruwelijk erritant, die linkjes zijn ook allemaal van die verkorte, maar het is bij mij steeds wel dezelfde website die erachter zit.

btw is het mogelijk ze te rapporteren? als ze je toevoegen kun je zeggen dat het spammers zijn, maarjah ik accept ze eerst want het kan ook iemand anders zijn natuurlijk, maar als je ze daarna verwijderd en blokkeerd dan kan het niet meer?

[ Voor 37% gewijzigd door LeVortex op 11-02-2010 22:15 ]

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:03

Haan

dotnetter

M'n vriendin krijgt ook ongeveer iedere dag zo'n verzoek binnen, inderdaad ook van een xxxx###@hotmail.com adres steeds. Wij zijn er alleen nog niet mee in gesprek gegaan, steeds meteen geblokt. Als het toch een bot is, is dat ook wel eens leuk om mee te spelen :P

edit:
aan de andere kant, de bot is niet erg slim, hij houdt geen rekening met de antwoorden en gaat er steeds vanuit dat je direct hapt..

[ Voor 21% gewijzigd door Haan op 11-02-2010 22:15 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
[voornaam][achternaam][nummer]@[microsoftmaildomein] komt al maanden met enige regelmaat langs in allerlei variaties. Lijkt me redelijk obvious.

Verwijderd

Leuk, een botje ontdekt. Je voert constant ZELF acties uit en het lijkt mij daarom nou niet bepaald onder de noemer spam vallen.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:03

Haan

dotnetter

Tuurlijk is het wel spam, want je wordt dagelijks lastig gevallen door een bot die je toe wil voegen.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• iivvvii
Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 22:17:
Leuk, een botje ontdekt. Je voert constant ZELF acties uit en het lijkt mij daarom nou niet bepaald onder de noemer spam vallen.
Als iemand bij mij aan de deur aan belt en ik doe open is het ook geen colportage omdat ik open deed?

• IFoldAces
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:45
Hetzelfde hier, sinds een paar dagen heb ik elke dag toch zeker 1 a 2 van dit soort spam adressen die me lastig vallen. Maar het bestaat inderdaad al een tijdje een collega van me vertelde hier al een jaar lang last van te hebben. :|

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
haha lekkere lol
Gelijk maar uit de kleren baby :P

Nukezone FTW

Verwijderd

iivvvii schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 22:18:
[...]

Als iemand bij mij aan de deur aan belt en ik doe open is het ook geen colportage omdat ik open deed?
Met als verschil dat je bij MSN van te voren kunt weten wie het is. Ze gaan uit van jou nieuwsgierigheid, dat werkt maar valt nog steeds niet onder spam.

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 12:36
same hier sinds maand last van heel irritant..

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

• iivvvii
Dordtenaar schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 22:18:
Hetzelfde hier, sinds een paar dagen heb ik elke dag toch zeker 1 a 2 van dit soort spam adressen die me lastig vallen. Maar het bestaat inderdaad al een tijdje een collega van me vertelde hier al een jaar lang last van te hebben. :|
hm, dus zit ik vanaf nu hier aan vast.. En dat terwijl ik het e-mail adres van mn msn echt nergens voor gebruik. Het enige wat ik nu zou kunnen verzinnen is toch via zo'n site waarop je je hotmail adres en wachtwoord moet invullen voor gratis fietslichtjes(recentste voorbeeld). Niet dat ik dat doe, maar als een contactpersoon daar intrapt hebben ze dus ook mijn email adres.

• speedzor
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-02-2014
Ik heb hier ook al 4x last van gehad, report ze steeds als spam.

Er is zelfs al een facebookgroep die hierover gaat ;)

Streaming History

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 06:55
same here, begin er nu toch echt een beetje een pesthekel aan te krijgen :P

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:12
Het is op zich een veelvoorkomende manier van spammen, denk dat er heel veel mensen zijn die daar last van hebben/ kunnen hebben. Ik heb ze zelf nog nooit geaccepteerd, de mensen die mij zouden toevoegen ken ik 9 van de 10 keer wel + Ook nog dat de namen best wel opvallend/ duidelijk zijn dat er daarmee iets niet klopt.

Gewoon niet accepteren dit soort dingen dan loop je het minste risico.

• Basz0r
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ik had het eergister ook, alleen op bepaalde zinnen kon ze niet antwoorden waarna ik als reponse '??' terugkreeg. Ik zei in het gesprek ook een keer 'fuck off' waarna ze terugzei: 'u fuck off,'.

Gelukkig heb ik maar 1x een invite van zo'n emailadres gekregen :)

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-09 21:11
Ik krijg per dag een stuk of 3 van die verzoeken, binnenkort maar eens eindelijk switchen naar een vers MSN adres aangezien mijn spambox inmiddels ook altijd met 100+ mailtjes vol zit en er nog zat tussen het filter door glipt. Verder niet echt storend, weet meteen of het wel of niet een echt iemand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Inmiddels lijk ik ook een bot te hebben opgepikt, I wonder why and how.

Misschien een overzichtslijstje maken iemand?

kiarabravenderok3581 apending hotmail punt com is de mijne in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 18:39
Heb er zelf ook wekelijks last van, maar het komt altijd op hetzelfde neer: Een vrouw genaamd Paris, 22 jaar, met een foto van een vrouw met opgeknot haar. (Ja, twee keer geaccepteerd, maar daarna gelijk geblockt en gereport, ondertussen al 5 keer WW veranderd voor de zekerheid)
Heb zelf mijn email al sinds 2002, dus tja, ik heb eenmaal grote kans dat mijn mail bij zulke diensten terecht komen, al moet ik zeggen: ik heb bijna geen spam! Alleen nieuwsbrieven waar ik mezelf voor opgaf, dus dat was mijn eigen dikke schuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Bij nader inzien zal dat lijstje weinig zin hebben, dan loopt het de spuigaten uit omdat het toch geautomatiseerd is en dus gaat het om aantallen adressen die je niet eens meer fatsoenlijk kan noteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mono-oXide
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-09 13:58
Heb er ook 3 gehad had er uit eindelijk 1 toegevoegd om te testen:

20:06:44 Charisse: ready yet
20:07:02 eduardo: are you?
20:07:13 Charisse: my name is kaylee I'm doing great today I'm 21 yrs old how old are you?
20:07:13 Charisse: listen hun, I am just about to start my webcam show with jen, come chat me there in my chat room? We can cyber, I will get naked if u do..lol!
20:08:41 eduardo: im 11 years old
20:08:45 eduardo: ofcourse ill get naked
20:09:00 Charisse: I can show u how to watch free if u promise not to tell anyone else how to do it???PLEASE:-$
20:09:26 eduardo: watch what free
20:09:56 Charisse; well since its free the law that u gotta be 18 (nudity involved), u have to sign up with a credit card for age verification! BUT .. Once you are inside, just clikc on "Webcams" let me know what name you use to sign in with so I know it is you babe! http://www.************.com/macly fill out the bottom of the page then fill out the next page as well and u can see me live for free!

heb sinds dien geen spim meer gehad! "bot" is daarna wel online geweest maar ik kreeg geen berichten meer. mischien zit er toch iets van een leeftijd check in (btw ben niet echt 11).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb totaal maar 1 gebruiker gezien die mij had toegevoegd. Aangezien niemand mij zomaar toevoegt zonder het aan te geven of om mijn MSN te vragen, weiger ik ze standaard. Geen berichten verder gehad. Ik denk dat het ligt aan wie je in je contactlijst hebt (oftewel, hoeveel zijn hier al voor gevallen) en of je zelf 1 accepteerd aan het begin. Als ze eenmaal een werkende gebruiker hebben die antwoord, blijft het komen, net zoals met spam via mail (1x antwoorden en ze hebben beet).
Ook ik heb al een aardige tijd m'n MSN, al voor de eeuwwisseling zelfs. Praktisch geen spam die ik zie als ik een keer aanmeld op hotmail. Oud adres, geen spam, doe ik goed :P.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb er ook bijna elke dag last van :P
(14:27) Nada: hi
(14:29) Nada: hi how are you today?
(14:30) Nada: my name is kaylee I'm doing great today I'm 21 yrs old how old are you?
(14:30) Nada: listen hun, I am just about to start my webcam show with jen, come chat me there in my chat room? We can cyber, I will get naked if u do..lol!
(14:30) Nada: I can show u how to watch free if u promise not to tell anyone else how to do it???PLEASE:-$
De eerste keer had ik ook pas door na een regel of 5 dat het over een bot ging :+

Wel jammer dat je er weinig kan tegen doen buiten blokkeren & verwijderen. Hopelijk gaat Microsoft er wel iets aan doen, want ik kan me voorstellen als dit maanden blijft duren dat de lijst geblokkeerde personen wel eens enorm lang kan worden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik heb net 3 maanden ongeveer een vers msn adres, nooit eerder last van bots gehad die mij ineens toevoegen maar gisteravond wel dus :( ene dementriakory30@hotmail.com .. wel direct geblokt en alles, zeer irritant vooral omdat ik altijd uiterst voorzichtig ben, dwz; vul nooit m'n adres of wachtwoord ergens in.
Pagina: 1