• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:05

hneel

denkt er het zijne van

Topicstarter
We hebben hier een Canon MP620 All-in-one. Deze hangt (wireless) aan het netwerk. Op mijn Windows7 machine wordt deze zonder problemen als printer geinstalleerd. Windows zoekt zelf naar de drivers. Draait als een zonnetje.

Met de scan-functie ligt het moeilijker. Als ik deze op de usb poort aansluit ziet windows hem en installeerd hem vervolgens. En dan werkt hij ook. Ik wil hem echter uiteraard het liefst via het netwerk draaien, maar daar wordt hij niet gevonden.

Er is echter 1 ding wat ik persee niet wil en dat is de bloatware drivers van Canon installeren. Dat zou ook niet nodig moeten zijn want de drivers die windows zelf installleert werken op zich prima.

• Him_
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-05 18:53
Probeer eens met Windows Fax en Scan onder start menu/all programs

Dat zou moeten werken

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-07 12:47
Is het niet zo dat een printer/scanner enkel bestanden kan ontvangen, en niet verzenden?
Hier bij mijne MP540, op netwerk via een router met printserver gaat dat in alle geval niet.

Drive it like you stole it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-07 18:08
Als jij de 'bloatware' drivers van Canon niet wil installeren zal je nooit over de volledige functionaliteit van de printer kunnen beschikken, je hebt alleen basisfuncties als je alleen de driver gebruikt, waaronder dus geen volledige netwerkfunctionaliteit. Canon drivers en bijbehorend softwarepakket zijn imao juist altijd prima verzorgd... en je hebt het gewoon nodig :)

Er staat overigens in de handleiding stap voor stap beschreven hoe je scannen via het netwerk mogelijk maakt... die heb je bij de printer gekregen en is gratis te downloaden op de site van Canon. Dat werkt overigens vrij eenvoudig als je de softwaresuite gebruikt... 8)

[ Voor 6% gewijzigd door MicGlou op 12-02-2010 03:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 338460

hneel schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 21:44:
We hebben hier een Canon MP620 All-in-one. Deze hangt (wireless) aan het netwerk. Op mijn Windows7 machine wordt deze zonder problemen als printer geinstalleerd. Windows zoekt zelf naar de drivers. Draait als een zonnetje.

Met de scan-functie ligt het moeilijker. Als ik deze op de usb poort aansluit ziet windows hem en installeerd hem vervolgens. En dan werkt hij ook. Ik wil hem echter uiteraard het liefst via het netwerk draaien, maar daar wordt hij niet gevonden.

Er is echter 1 ding wat ik persee niet wil en dat is de bloatware drivers van Canon installeren. Dat zou ook niet nodig moeten zijn want de drivers die windows zelf installleert werken op zich prima.
Mijn 620 hangt bedraad aan mijn netwerk maar kon er ook niet mee scannen.
Heb het opgelost door de drivers en mp navigator 2.03 van deze us site te halen.

http://www.usa.canon.com/...egoryid=334&modelid=17406

Alles werkt nu zoals het hoort.
Let op dat je de instellingen op je printer instelt als bedraad of draadloos anders detecteert je pc de printer natuurlijk nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Nu valt het met Canon t.o.z. van HP (echt niet normaal wat hun allemaal je systeem in pompen) redelijk mee, maar ik begrijp je punt helemaal. Ik heb zelf ook een onwijze pleurishekel aan al die bloatware (van tegenwoordig). Ik denk dat je wireless scannen idd niet voor elkaar krijgt zonder die Canon drivers te installeren. Dat installatiepakketje van Canon installeert o.a. namelijk een service die iets van 'canon network detection' ofzo heet.

Overigens kan je best veel van de geinstalleerde services en andere zooi eruit slopen met msconfig en/of autoruns zonder dat de functionaliteit van je printer in gevaar komt. Heb ik zelf ook bij m'n ouders gedaan.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 32GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Pagina: 1