• Beere
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-10-2024
Hey allemaal,

Ik heb verleden week een nieuwe grafische kaart gekocht en mijn computer geupdate naar windows 7

Kaart: Nvidia GTS250
Windows 7 build 7600
moederbord: ASUS P5K duo
600W power supply

Ik heb de drivers van de grafische kaart via de bijgeleverde CD geïnstalleerd. De drivers zijn versie 186 vermoed ik.
Via windows heb ik een upgrade gedaan van de drivers waarna ik bij het gamen een bevroren scherm kreeg. Na wat gepruts is het mij gelukt om de oude drivers te herstellen en de crash bleef weg. Ik nam aan dat Windows de verkeerde drivers had geïnstalleerd en ik heb manueel een upgrade gedaan via de Nvidia site. Het bleek om de zelfde versie te gaan ... met hetzelfde probleem.

Heeft er iemand misschien enig idee wat de oorzaak hiervan kan zijn, of zijn er mensen die ditzelfde probleem ondervinden?

Op dit moment werkt alles terug vlot, buiten een dll error van Nvidia bij het opstarten van mijn computer. Ik heb er nog geen last van ondervonden, maar zoals je kunt begrijpen, 'zijn je drivers up to date' is niet echt een optie in mijn geval ;)
(het is NVCPL.DLL dat voor problemen zorgt bij het opstarten, iets over first run on install)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf ook de GTS250, de beste drivers zijn voor mij de 196.21.Rest van mijn PC
Core2Quad Q8200 @2.6 GHZ
4GB Kingston RAM DDR2 800MHz
Nvidia Geforce GTS250 Gigabyte Edition
1TB HDD
Bij mij presteert de 196.21 driver bij gta 4 benchmark 6+ fps meer :O. Raar dat hij bij jouw crashed,heb je je andere driver geupdate ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beere
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-10-2024
Lycrizz, zou je iets specifieker kunnen zijn over welke driver je het hebt? Ik heb enkel de driver van mijn video kaart geupdate naar 196.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

Hij heeft het over 196.21, de laatste stable driver: http://www.nvidia.com/obj...ta_64bit_196.21_whql.html.

Je kan altijd kijken of een nieuwere versie (beta driver dus) wel werkt: http://www.nvidia.com/obj...ta_64bit_196.34_beta.html

[ Voor 37% gewijzigd door job op 12-02-2010 20:21 ]