SLI Geforce 9500GT connector probleem/vraag?

Pagina: 1
Acties:
  • 625 views

Onderwerpen

• ghost010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-10-2022
oke ik ga dus binekort mijn pc upgraden.
en overweeg misschien een sli setup te doen(er word zoizo een sli moederbord gekocht)
me k zit nu dus met een probleem/vraag.

ik heb hier dus een
manli geforce9500GT in men pc.
dus ben (als ik het doe)van plan om er 1 bij te haalen.(2 niewe videokaarten inv met budget gaat niet lukken)
nu komt dus mijn vraag/probleem.(ik weet dat fabriekant en klok snelhijd nix uitmaakt)
Afbeeldingslocatie: http://i198.photobucket.com/albums/aa266/ghost-lwd/VID_geforce_9500GT_manli_WM.jpg
de gebruikelijke connector(printplaat geïntegreerd dinges geval)zit hier niet op.
dus ik neem aan dat het dan die witte blokje is???
zo als jullie weete gebruike de meeste videokaarten dus deze
Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/images/mainboards/asus-a8n32-sli-deluxe/a8n32sli_mioconnector_sm.jpg

dus.hoe zou ik dit kune oplossen?
word het tog not dan 2 niewe inpl van 1 er bij.
of weten jullie waar ik nog zoon zelfde kan krijgen,of een fabrikant met zelfde connector?

alvast bedankt voor de moeite

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-05 09:12
Er zit sowieso geen SLI connector op, dat witte blokje is volgens mij voor audio input voor de DVI aansluiting, als je er met een converter een HDMI aansluiting van maakt.

Ik raad je aan om 1 fatsoenlijke kaart te kopen in plaats van 2 9500GT's in SLi, dat presteert altijd beter.

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:40

XanderDrake

Build the future!

ghost010 schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 20:57:
oke ik ga dus binekort mijn pc upgraden.
en overweeg misschien een sli setup te doen(er word zoizo een sli moederbord gekocht)
me k zit nu dus met een probleem/vraag.
Dus je systeem is nog niet SLI ready?
ik heb hier dus een
dus ben (als ik het doe)van plan om er 1 bij te haalen.(2 niewe videokaarten inv met budget gaat niet lukken)
nu komt dus mijn vraag/probleem.(ik weet dat fabriekant en klok snelhijd nix uitmaakt)
[afbeelding]
de gebruikelijke connector(printplaat geïntegreerd dinges geval)zit hier niet op.
zo als jullie weete gebruike de meeste videokaarten dus deze
[afbeelding]

of weten jullie waar ik nog zoon zelfde kan krijgen,of een fabrikant met zelfde connector?

alvast bedankt voor de moeite
Laten we beginnen met te zeggen dat dit geen SLI of iig geen gangbare SLI aansluiting.
Zover ik weet zijn er geen SLI bridges die je kunnen helpen hiermee.

Ten tweede is SLI in jou geval niet echt aan te raden. Zeker als je ook nog een SLI moederbord moet kopen.
SLI is vooral doenbaar als je al een high end moederbord hebt (dat SLI ondersteund, vaak het geval) en beschikt over een dure, voormalig supersnelle videokaart. Op een later tijdstip koop je voor een veel lagere prijs eenzelfde videokaart en daarmee krijg je een behoorlijke snelheidsboost.

Dit is niet het geval bij jou. Koop gewoon een middelzware GPU van tussen de 80-100 euro en dan heb je daar veel meer prezier van.

Ik kan het weten, ik heb zelf SLI :) (Zie mn signature voor details)

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:27
Volgens mij is die witte aansluiting een S/PDIF header zodat je geluid hebt als je een DVI > HDMI verloopkabel aansluit :)

SLI connector ziet er zo uit: http://www.asisupport.com/NL_6600GT_SLI_Connector.jpg

• ghost010
mja.dan snap k eigenlijk niet warom deze kaart tog door de fabrikant als SLI ready word geleverd x]

en dit kaartje presteert heel goed hoor :P

atans wel op mijn machine x]

kan alles op t hoogste spelen.
alleen men CPU en geheugen is nu t minpunt :P

maja dan zal k wel een nieuwere GPU aanschaffen als er meer geld in de zak zit :P
(studente leven zonder baan is niet makkelijk =.=)
iemand een goeie NVIDIA(never nooit ATI)GPU idee?

oja hier ff niewe toekomstige RIG:
AMD athlon II x4 2.6Ghz AM3
DDR3 1066 2GB
en een asrock moederbordje met SLI(die alle niewe processoren ondersteund van AMD)ben naam vergeten)

[ Voor 17% gewijzigd door ghost010 op 11-02-2010 23:31 ]

• PerfectLight
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-02 10:09
Je kan prima n oude 8800GT op de kop tikken.. Die presteert hier iig nog prima! :D

• ghost010
PerfectLight schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 23:31:
Je kan prima n oude 8800GT op de kop tikken.. Die presteert hier iig nog prima! :D
ik dnek niet dat ik van 9 serie naar de 8 wil gaan :P

• frankpaul1
  • Laatst online: 20-05 23:27
ghost010 schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 23:27:
mja.dan snap k eigenlijk niet warom deze kaart tog door de fabrikant als SLI ready word geleverd x]

en dit kaartje presteert heel goed hoor :P

atans wel op mijn machine x]

kan alles op t hoogste spelen.
alleen men CPU en geheugen is nu t minpunt :P

maja dan zal k wel een nieuwere GPU aanschaffen als er meer geld in de zak zit :P
(studente leven zonder baan is niet makkelijk =.=)
iemand een goeie NVIDIA(never nooit ATI)GPU idee?

oja hier ff niewe toekomstige RIG:
AMD athlon II x4 2.6Ghz AM3
DDR3 1066 2GB
en een asrock moederbordje met SLI(die alle niewe processoren ondersteund van AMD)ben naam vergeten)
Wow, jij draait met een 9500GT Crysis op 1920x1200 op 16QAA en 16xAF op Very High? Golden Sample zeker? Ik denk dat je ook beter af bent met 1 goede GPU, denk aan een 5850 of zelfs al een 5770 is een hele grote verbetering.

• ghost010
frankpaul1 schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 23:33:
[...]

Wow, jij draait met een 9500GT Crysis op 1920x1200 op 16QAA en 16xAF op Very High? Golden Sample zeker? Ik denk dat je ook beter af bent met 1 goede GPU, denk aan een 5850 of zelfs al een 5770 is een hele grote verbetering.
lol mafklapper :P heb k wat over crysis gesproken x]?(game is tog oud)
heb niet eens 1920x1200 D:

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-05 08:41
ghost010 schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 23:31:
[...]

ik dnek niet dat ik van 9 serie naar de 8 wil gaan :P
een 8800GT presteerd anders een stuk beter als die 9500GT ;) dus ja dat wil je wel geloof me.

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:24

Roytoch

Nietes

Werk ajb wat langer aan je spelling en interpunctie, dit is morsecode. Zeker als student zou je toch moeten kunnen typen.

Een 9500GT... tsja. Niet een kaart die in SLI nu opeens de pannen van het dak zal renderen (zonder SLI al helemaal niet). Zoals diverse mensen al hebben gezegd ben je veel en veel beter af met een fatsoenlijke midrange kaart.

Van 9serie laag naar 8serie hoog zal ongetwijfeld een verbetering zijn hoor, dat het beginnummer wat lager is doet daar weinig aan af.

Volgens mij is dat gele connectortje iets linksonder het koelblok de sli connector trouwens, daar zou het bruggetje op moeten volgens mij. Misschien vergis ik me trouwens.

Overigens is een tweedehands 4870 voor jou misschien een optie? Die dingen kosten niks meer en draaien je 9500GT wel zoek lijkt me.

Welles

• frankpaul1
ghost010 schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 23:36:
[...]

lol mafklapper :P heb k wat over crysis gesproken x]?(game is tog oud)
heb niet eens 1920x1200 D:
Haha, alle games zei je toch? Maar even serieus, je hebt er schijnbaar totaal geen kijk op. Dat is jammer. Je opmerking over de 8800GT klopt van geen kant. Die rent rondjes om je 9500GT heen.

http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html

je 9500 scoort 356 de 8800GT scoort 951 punten.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Voor low-end kaarten wordt geen SLi brug gebruikt, maar verloopt de communicatie over de PCI-E bus. Je hebt dus geen SLI brug nodig. Maar of het aan te raden is... ik denk het niet.

• ghost010
LightStar schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 23:38:
[...]

een 8800GT presteerd anders een stuk beter als die 9500GT ;) dus ja dat wil je wel geloof me.
8 serie ondersteunt geen direct x 10 zo ver ik weet.
mja als k een niewe gpu koop koop k wel een niewere.mss 1tje met direct x 11? x]
zal wss gwoon een x10 kaartje worde uit de 10 serie.

zoizo geen ati geval

• LightStar
ghost010 schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 23:41:
[...]
8 serie ondersteunt geen direct x 10 zo ver ik weet.
mja als k een niewe gpu koop koop k wel een niewere.mss 1tje met direct x 11? x]
zal wss gwoon een x10 kaartje worde uit de 10 serie.

zoizo geen ati geval
Goed uit die opmerking blijkt wel dat je er dus helemaal geen verstand van hebt.... de 8800GT heeft DX10 ! ga anders is ff google raadplegen voor je hier zo'n opmerking plaatst !
Modbreak:Inhoudelijk kan je wel gelijk hebben, maar zo op de man spelen is op GoT uit den boze :o

[ Voor 9% gewijzigd door dion_b op 12-02-2010 00:49 ]

• ghost010
frankpaul1 schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 23:40:
[...]

Haha, alle games zei je toch? Maar even serieus, je hebt er schijnbaar totaal geen kijk op. Dat is jammer. Je opmerking over de 8800GT klopt van geen kant. Die rent rondjes om je 9500GT heen.

http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html

je 9500 scoort 356 de 8800GT scoort 951 punten.
over welke opmerking heb je het xD?
als k niet trug naar 8 serie wil gaan,zecht het niet dat k het een slecht presterend ding vind.

@roy.ahuis
en euhm.als student zijnde,beter in nederlands zijn?
daar heb ik grote twijfel aan.
ik weet niet wat jij onder student find?
wij werke vornamelijk met engelse programmas.
dus daar hoef je geen goed NL voor te kunnen.

maja zo als ik al zij.als het een niewe word.dan 1 uit de 10 serie ofzo.

@ LightStar

voel je je aangevallen ofzo?

het is maar een opmerking.

[ Voor 4% gewijzigd door ghost010 op 11-02-2010 23:47 ]

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Is normaal Nederlands typen nu echt zo moeilijk? Dit is namelijk vrij onbeschoft, wel hulp verwachten maar geen enkele moeite doen om normaal te typen en woorden gewoon op te schrijven zoals ze gespeld worden.
En dat je als student geen goed Nederlands hoeft te kunnen omdat je met Engelse programma's werkt? Tenzij je een lage MBO opleiding doet en jezelf daarom student vind kom je behoorlijk bedrogen uit. Zodra je een document moet gaan opleveren bij je baas (rapporten, POP,...) zal hij je echt niet serieus nemen met zo'n werkhouding en zulke waardeloze spelling.

En misschien moet je je gewoon eens gaan verdiepen in deze zaken, je loopt echt dom uit je nek te kletsen. De 8000 serie ondersteund wel DirectX 10. Daarnaast is die een stuk sneller dan je 9500GT en in een aantal gevallen ook sneller dan twee 9500GT's in SLI.
Verder is er niks mis met Ati kaarten, geen idee waar dat rare idee vandaan komt maar Ati maakt prima budget kaarten die veel sneller zijn dan die 9500GT.

[ Voor 22% gewijzigd door Tsurany op 11-02-2010 23:50 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• LightStar
ghost010 schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 23:46:
[...]

@ LightStar

voel je je aangevallen ofzo?

het is maar een opmerking.
Nee absoluut niet, maar we houden er hier van als mensen alvast wat research van te voren hebben gedaan.
Jij daar in tegen....... 8800GT langzamer en geen DX10 je hebt er dus geen kaas van gegeten, dus doe a.u.b. wat research voor je zulke onzin uitkraamt.

• ghost010
Tsurany schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 23:48:
Is normaal Nederlands typen nu echt zo moeilijk? Dit is namelijk vrij onbeschoft, wel hulp verwachten maar geen enkele moeite doen om normaal te typen en woorden gewoon op te schrijven zoals ze gespeld worden.

En misschien moet je je gewoon eens gaan verdiepen in deze zaken, je loopt echt dom uit je nek te kletsen. De 8000 serie ondersteund wel DirectX 10. Daarnaast is die een stuk sneller dan je 9500GT en in een aantal gevallen ook sneller dan twee 9500GT's in SLI.
Verder is er niks mis met Ati kaarten, geen idee waar dat rare idee vandaan komt maar Ati maakt prima budget kaarten die veel sneller zijn dan die 9500GT.
jij hebt dus niet men laatste coment gelezen :]
ik ben gewoon geen ati fan btw.das gewoon mijn mening.

en ja.nederlands typen is idd moeilijk.
Modbreak:Als buitenlander die (ook?) in 010 opgegroeid is kan ik meepraten daarover, maar met een beetje inspanning en wat hulpmiddelen (spellingscontrole!) kun je wel degelijk fatsoenlijke taal neerzetten.

En ja, het heeft met fatsoen te maken. Als jij wilt dat een ander wat voor jou gaat doen, moet je doen wat je kunt om het makkelijk te maken voor hem. Waarom zou een ander moeite moeten doen om jou te helpen als jij niet eens moeite steekt in jouw vraag aan hem :?

en dat je dat onbeschoft find gaat mij een beetje te ver.
loop je ook bij je buurne te zuure dat er snew op hun auto's ligt?

ik heb me nooit bezig gehouden met de 7 en 8 serie.
ben van 6 naar 9 gegaan.en 95 was een budged kaart.

imo van 9 naar 8 is in mijn ogen een down grade.ook al presteerde de kaart beter.
en ik koop niet tweedehands.
en voor 80-100 heb je dus een 9800gt of een 10 serie kaart binnen.

@roy.ahuis

ik doe MBO nivo 4 media&vormgeving.
ik hoef geen verslag,document of wat dan ook inteleveren :)
het werkt allemaal in engels.
je kunt niet van iedereen verwachte dat ze een hoog gediplomeerde zaken man zijn ofzo.

dat hoor je nu tog ondertussen al te weten.

[ Voor 29% gewijzigd door dion_b op 12-02-2010 00:54 ]

• LightStar
ghost010

Goed ik ben eruit.. vandaag geregistreerd.
Modbreak:Dit is volledig offtopic :/

[ Voor 18% gewijzigd door dion_b op 12-02-2010 00:52 ]

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

ghost010 schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 23:52:
[...]
jij hebt dus niet men laatste coment gelezen :]
ik ben gewoon geen ati fan btw.das gewoon mijn mening.
En heb je daar ook een reden voor? En ik heb wel je bericht gelezen maar dat veranderd niet veel aan het verhaal.
en ja.nederlands typen is idd moeilijk.
Mooie kans om te oefenen dan.
en dat je dat onbeschoft find gaat mij een beetje te ver.
Mij niet, je verwacht hier wel hulp maar de moeite nemen om er wat normale zinnen van te maken? Zeker nu er al flink wat browsers zijn met een spellingscontrole vind ik dat idd vrij onbeschoft.
loop je ook bij je buurne te zuure dat er snew op hun auto's ligt?
Ik zie het verband niet? Hoe heb ik daar last van?
ik heb me nooit bezig gehouden met de 7 en 8 serie.
ben van 6 naar 9 gegaan.en 95 was een budged kaart.
Dus? Dan is een 8800GT nog steeds een betere keuze dan twee 9500GT's in SLI. Ook al is dat een 'stap terug' zoals je het noemt.
imo van 9 naar 8 is in mijn ogen een down grade.ook al presteerde de kaart beter.
Een down grade naar een beter presterende kaart? Aha.
Zeg dat dan gewoon.
En waarom doe je dat dan niet? Je wilt eerst perse SLI maar nu toch niet?

[ Voor 15% gewijzigd door Tsurany op 11-02-2010 23:56 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:48

Umbrah

The Incredible MapMan

1. De 8800 is in zowel features als snelheid beter dan de 9500, het zijn in principe zelfs dezelfde chips, waar de 8800GTS meer geheugenbandbreedte en hogere kloksnelheden bied. Beide zijn het DirectX10 kaarten.

2. Je wilt een DirectX11 kaart, maar geen ATI? En ik wil een Perpetuum Mobile. Dat je het wilt, wil niet zeggen dat het bestaat. nVidia ligt een tikkie achter op AMD/ATI op dit moment.

3. Waarom geen ATI? De snelste GPU's op dit moment, en zeer stabiele drivers (die tenminste duidelijk zijn in nummering).

4. De nVidia 10 serie? Nooit van gehoord. Ze zijn met een heel nieuwe nummering begonnen, waarbij de helft van de kaarten omgenummerde oude kaarten is.

5. Op elke MBO, HBO en WO-instelling is zakelijk Nederlands een verplicht vak. Zelfs automonteurs moeten dat leren tegenwoordig. Op een forum als dit incorrecte taal gebruiken getuigt van disrespect, en zorgt er voor dat je minder snel geholpen word, of niet serieus wordt genomen. En dan maakt het niet uit dat software Engelstalig is. Het feit dat je duidelijk een praktijkopleiding hebt, wil niet zeggen dat je nooit met andere mensen in aanmerking komt, of nooit hoeft te solliciteren. Tip: met goed Nederlands krijg je waarschijnlijk ook meer klaar bij bedrijfjes als de belastingdienst.

6. Overweeg een Radeon HD 5770, een "instap" DX11 kaart, single GPU, (geen performanceloss als je een spel tegenkomt wat geen SLI/Crossfire ondersteunt), en hoewel niet het snelste, toch een goede bang for bucks. Daarnaast combineert hij mooi met de huidige AMD AM3 chipsets, daar ATI tegenwoordig AMD is.

7. Punt 6 maakt je hypocriet! Je zegt dat je geen ATI wilt, maar koopt een moederbord/CPU combo afkomstig van dezelfde fabrikant die je probeert te vermeiden.

8. Je doet media/vormgeving? (gah! had ik tijdens het typen van deze reply toch goed gegokt met praktijkopleiding!) Bij mijn weten is taal een van de belangrijkste dingen bij vormgeving/design en (multi)media. Niets irritanter dan een bushokreclame met een ZPELVAUT!

9. Ik gok dat bij vormgeving (Engels is "markup of layout", maar je bent waarschijnlijk toch al zo goed in Engels dat je dat al lang wist) HTML een onderdeel is, en er zit vast ook wel een standaard ECDL cursusje in. Wat me ergert aan je posts is dat je overdreven veel returns gebruikt. Over het algemeen gebruik je de return alleen om naar een volgende alinea te gaan, als je aan het einde van de textbox bij het forum komt, dan type je gewoon door! Dat je zin voorbij is, wil niet zeggen dat je alinea voorbij is! Je posts zien er belachelijk uit met steeds maar zo'n half regeltje tekst, een return, en dan midden in de zin weer verder gaan. Leer eens een goede vormgeving maken!

[ Voor 21% gewijzigd door Umbrah op 12-02-2010 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghost010
En waarom doe je dat dan niet? Je wilt eerst perse SLI maar nu toch niet?
=.=

ik heb hier dus een
-----------------------
-------------------------
.

en ook al zitten er spelling's controler's op de brouwsers.dat zegt niet dat ze altijd goed zijn.
want k gebruik ze dus de hele tijd.
---------------------------------------------------------------------------
4.voor mij is die nieuwe nummering dus gewoon 10.
ma goed.ik vind de nummering van nvidia logies-er dan ati.

5.het is geen praktijk opleiding =]
en je Nederlands hoeft er niet geformuleerd uit te zien bij deze opleiding.
"met goed Nederlands krijg je waarschijnlijk ook meer klaar bij bedrijfjes als de belastingdienst."
van die lui krijg ik al geld =]

en ik heb vaak zat gesolliciteerd.
met formele Nederlands schrift en documenten.

ma das niet het enige waar ze naar kijken.
want ze zijn net zo hypocriet als ik,na jou zeggen.

en 7 is net zo als:je haat fiat.ma je rijd wel in ene pugeot met fiat motor =]

[ Voor 29% gewijzigd door ghost010 op 12-02-2010 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankpaul1
ghost010 schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 00:04:
[...]

=.=

ik heb hier dus een
-----------------------
-------------------------
.

en ook al zitten er spelling's controler's op de brouwsers.dat zegt niet dat ze altijd goed zijn.
want k gebruik ze dus de hele tijd.
Ach man, hou toch op. Ga lezen wat men gezegd heeft en doe er je voordeel mee. Ik kan mezelf niet aan de indruk onttrekken dat je hier gewoon een beetje zit te trollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:12
ghost010 schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 23:52:
[...]
Als je van 9 naar 8 serie een downgrade vindt, dan betekent het alleen dat de marketingafdeling van nVidia zijn werk goed heeft gedaan. (maw: mensen laten denken dat een hogere serie beter is).

Maar SLI gaat niet lukken met je kaartje. Het wordt dus toch een nieuw kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghost010
frankpaul1 schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 00:08:
[...]

Ach man, hou toch op. Ga lezen wat men gezegd heeft en doe er je voordeel mee. Ik kan mezelf niet aan de indruk onttrekken dat je hier gewoon een beetje zit te trollen.
heb ik gedaan.
heb jij wel alles gelezen? =]
Als je van 9 naar 8 serie een downgrade vindt, dan betekent het alleen dat de marketingafdeling van nVidia zijn werk goed heeft gedaan. (maw: mensen laten denken dat een hogere serie beter is).

Maar SLI gaat niet lukken met je kaartje. Het wordt dus toch een nieuw kaartje.
teminste iemand die zig een beetje on topic houd
ma ik dacht niet dat de kaart beter was.
was puur een budged koopje.
het geval van downgraden,is puur het ide naar oud hardware terug gaan.

[ Voor 41% gewijzigd door ghost010 op 12-02-2010 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dan zijn we klaar toch, jou vraag is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Mijn advies is uiteindelijk: laat SLI varen. Haal één nieuwe goede grafische kaart, of, als budget een kwestie is, een goede tweedehands kaart. Er zijn zat tweakers die maandelijks upgraden, en hun oude, perfect werkende kaart voor een schijntje aanbieden. Als je een 8800 koopt bijvoorbeeld (wat een goed advies is), heb je een kaart met praktisch dezelfde GPU, maar door hogere snelheden en betere bandbreedte presteert hij gewoon keihard 3x beter, met dezelfde featureset. Naar typenummers kijken is iets waar je, zeker met nVidia, mee uit moet kijken, wist je dat je met een GTS250 bijvoorbeeld in feite een 9800 in huis haalt?

Te groot ego om tweedehands te gaan? Laat dan het SLI verhaal varen (ALSTUBLIEFT!, de helft van de games pakt het toch niet!), en haal een nieuwe kaart! En de prijs/kwaliteit/performance verhouding licht wat dat betreft zwaar in het voordeel van AMD op dit moment. De 5770 is een prachtige kaart, maar moet het goedkoper, dan kun je ook gaan kijken naar juweeltjes als de 5570.

Lees ook mijn eerder post, en trek daar wat advies uit. Je hoeft geen hersenloze dommekracht te worden, leer wat basis taal, en kijk wat verder dan naar productnummers. Het zal de kwaliteit van je posts goed doen, en de rest van je levensloop ook helpen. Dat je MBO doet, wil niet zeggen dat je niet na je opleiding kunt doorgroeien. Basis sollicitatie vaardigheden zijn altijd welkom, en niet blunderen met whatever je ook maar ontwerpt zal goed zijn voor je carrière. Jij kwam hier voor advies, en je zag wat voor reacties je houding en taalgebruik je bracht. Mensen namen je niet serieus, en jij sloeg goed advies in de wind. Met zo'n houding ga je fouten maken (zoals een tweede 9500GT kopen en proberen SLI over PCI-E te laten lopen, of AMD buitensluiten voor je videokaart, of door uit te gaan van het feit dat een hoger nummer beter is, of door zonder onderzoek te claimen dat DX10 een feature is die niet zit op een 8800 kaart, of door er vanuit te gaan dat je met een kaart als de 9500 iets HEBT aan dx10), of kom je gewoon nergens in de wereld.

[ Voor 34% gewijzigd door Umbrah op 12-02-2010 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghost010
Umbrah schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 00:14:
Mijn advies is uiteindelijk: laat SLI varen. Haal één nieuwe goede grafische kaart, of, als budget een kwestie is, een goede tweedehands kaart. Er zijn zat tweakers die maandelijks upgraden, en hun oude, perfect werkende kaart voor een schijntje aanbieden. Als je een 8800 koopt bijvoorbeeld (wat een goed advies is), heb je een kaart met praktisch dezelfde GPU, maar door hogere snelheden en betere bandbreedte presteert hij gewoon keihard 3x beter, met dezelfde featureset. Naar typenummers kijken is iets waar je, zeker met nVidia, mee uit moet kijken, wist je dat je met een GTS250 bijvoorbeeld in feite een 9800 in huis haalt?

Te groot ego om tweedehands te gaan? Laat dan het SLI verhaal varen (ALSTUBLIEFT!, de helft van de games pakt het toch niet!), en haal een nieuwe kaart! En de prijs/kwaliteit/performance verhouding licht wat dat betreft zwaar in het voordeel van AMD op dit moment. De 5770 is een prachtige kaart, maar moet het goedkoper, dan kun je ook gaan kijken naar juweeltjes als de 5570.
GTS zegt al genoeg ._.
net zo als GTE agter het nummer.

en dat ik geen 2de hands neemt,is pur omdat je niet weet wat er mee is gebuurd.
en levensduur is voor mij belangrijk.
80-100 euro is budget.
maar ik zie wel welke kaart het word.
en misschien overweeg ik wel een ATI kaart.

@Tsurany
ja,ik snap ook niet warom er door werd geklaagd over de prestaatie van het kaarte(9500gt)inverhouding met de 8800gt.

@umbrah
ja dat zie ik wel.
ma ik vind ook dat men niet hoort te verwachten dat iedereen Nederlands proper formuleert.
vooral in deze tijd niet.

en dat de 800gt geen directX10 had was ik niet zeker van.vandaar dat ik ook zij(tot zo ver ik weet)

en het gaat topie op de opleiding.nergens problemen mee.
wat voor andere hokus pokus lijkt is een eitje voor mij(kwa grafisch design enz).
het systeem van deze MBO opleiding werkt nogal anders dan de anderen(ja zelfs voor de zelfde opleiding op andere scholen)

en gek genoeg doet het 9500GT tog wat met directX10.
het ziet er mooier uit dan waneer directX10 uit staat.

en tuurlijk is er niet veel verwacht van het kaartje.het is een budget kaart

[ Voor 18% gewijzigd door ghost010 op 12-02-2010 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik snap dat prima, dat is omdat jij een opmerking maakt die gewoon onjuist is, dan wordt dat hier verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghost010
Tsurany schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 00:25:
Ik snap dat prima, dat is omdat jij een opmerking maakt die gewoon onjuist is, dan wordt dat hier verbeterd.
ja.ma moet je zine op wat voor manier.

het leek wel of die ene kerel zig aangevallen voelde omdat ik niet wist of zen kaartje wel of niet directX10 ondersteunt

[ Voor 19% gewijzigd door ghost010 op 12-02-2010 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

GTS/GTE zegt niets ;) Wat uitmaakt is het volgende:

• GPU architectuur
• Aantal shaders actief voor de betreffende architectuur (1600 shaders op een HD5000-serie Evergreen GPU is heel iets anders dan 192 shaders op een GT100-serie Fermi-inspired GPU)
• Kloksnelheid van de GPU
• Featureset van de GPU (SOMS uitgedrukt in een DirectX set, maar lang niet altijd!)
• Snelheid van het geheugen
• Type van het geheugen (GDDR3 en GDDR5 op dit moment, waar GDDR5 op dezelfde snelheid en bit-breedte dubbel de doorvoer bied)
• Breedte van de geheugenbus (256bit, 512bit, GDDR3 op 512bit is even snel bij gelijke klok als GDDR5 op 256 bit)
• Kloksnelheid van de shaders
• Hoeveelheid GPU's. Een nVidia GTX295 heeft twee GPU's, dat is snel, als het werkt, maar de meeste real-life situaties heb je meer aan één snellere GPU zoals op de GTX285, of de nog snellere Radeon HD5870 (daarom is de HD5870 in sommige games sneller dan de 5970, zelfde voor de GTX285 vs GTX295)

Al in al: een vergelijking is niet zo 1-2-3 gemaakt. Daarvoor zijn er pakketten als 3Dmark(06 test DirectX 9 features, Vantage test DirectX10 features), en werkelijke spellen met vast opgenomen demo's. Ik kan je zeggen dat als je DX10 features gaat gebruiken, dat je niets meer hebt aan die 9500.

En over tweedehands: dek jezelf in. Zorg dat je het product werkend kunt zien, en koop met garantie! Dingen als bonnen, mogelijk nog een paar maanden fabrieksgarantie, etcetera! Koop ook van betrouwbare partijen. Geen marktplaats, maar tweakers V&A, en dan van Tweakers die positief aangeschreven staan.

Nogmaals over je taal: ik geloof er niets van dat je een spellcheck gebruikt, "CH" en "G" fouten worden door elke basisspellcheck er wel uitgepikt.

En ik weet niet of jij het weet, maar met de huidige marktsituatie (de Nederlander is te duur, en kan niet eens zo veel meer dan de Indiër, of de Pool die beiden via een detacheringsbureau werken) liggen banen niet bepaald voor het oprapen. Als ik een lijstje Curriculum Vitae op mijn bureau heb liggen, allemaal met een brief er voor op, dan pik ik er eerder de individu tussen uit die een correcte brief heeft geschreven, en goed met zijn returns/layout bezig is gegaan. Een professionele schrijfstijl en een goede portfolio zijn beiden erg belangrijk, maar je eerste visitekaartje is toch echt de brief.

[ Voor 19% gewijzigd door Umbrah op 12-02-2010 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghost010
Umbrah schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 00:32:
GTS/GTE zegt niets ;) Wat uitmaakt is het volgende:

• GPU architectuur
• Aantal shaders actief voor de betreffende architectuur (1600 shaders op een HD5000-serie Evergreen GPU is heel iets anders dan 192 shaders op een GT100-serie Fermi-inspired GPU)
• Kloksnelheid van de GPU
• Featureset van de GPU (SOMS uitgedrukt in een DirectX set, maar lang niet altijd!)
• Snelheid van het geheugen
• Type van het geheugen (GDDR3 en GDDR5 op dit moment, waar GDDR5 op dezelfde snelheid en bit-breedte dubbel de doorvoer bied)
• Breedte van de geheugenbus (256bit, 512bit, GDDR3 op 512bit is even snel bij gelijke klok als GDDR5 op 256 bit)
• Kloksnelheid van de shaders
• Hoeveelheid GPU's. Een nVidia GTX295 heeft twee GPU's, dat is snel, als het werkt, maar de meeste real-life situaties heb je meer aan één snellere GPU zoals op de GTX285, of de nog snellere Radeon HD5870 (daarom is de HD5870 in sommige games sneller dan de 5970, zelfde voor de GTX285 vs GTX295)

Al in al: een vergelijking is niet zo 1-2-3 gemaakt. Daarvoor zijn er pakketten als 3Dmark(06 test DirectX 9 features, Vantage test DirectX10 features), en werkelijke spellen met vast opgenomen demo's. Ik kan je zeggen dat als je DX10 features gaat gebruiken, dat je niets meer hebt aan die 9500.

En over tweedehands: dek jezelf in. Zorg dat je het product werkend kunt zien, en koop met garantie! Dingen als bonnen, mogelijk nog een paar maanden fabrieksgarantie, etcetera! Koop ook van betrouwbare partijen. Geen marktplaats, maar tweakers V&A, en dan van Tweakers die positief aangeschreven staan.
nja het was eerst nogal vaak het geval dat een GTE of GTS laager presteerde dan een GT of GTX.
mja dat is dus veranderd neem ik aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Speeluur over...

TS, je hebt hier een vraag gepost waar je met enige moeite zelf achter had kunnen komen. Als dat niet gelukt is, is het geheid omdat je even slordig met je zoektermen omgaat als met de rest van je taalgebruik. Andere mensen snappen wel wat je bedoelt (al ergeren ze zich er duidelijk aan), maar een zoekmachine vindt alleen wat je tikt, niet wat je bedoelt.

Ik zou je oprecht willen aanraden de ingebouwde spellingscontrole van je webbrowser te gebruiken (ieder moderne browser heeft dat ingebouwd). Dat scheelt andere irritatie en jou ergernis omwille van reacties waar je niet op staat te wachten.

Verder iedereen (TS en anderen) die dit topic hebben verneukt door over en weer te flamen en meer bezig te zijn met de vorm van hoe de ander post dan behulpzaam met de inhoud: schaam je :/

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.